Skocz do zawartości
dariuszstopa

problem z napędem jd 2040s

Polecane posty

Witam ,niedawno kupiłem ten ciągnik , poprzedni właściciel robił remont półbiegów ,dolnej pompy ,i wymiany sprzęgła,wszystko robili w serwisie jd,są na to faktury, więc wszystko powinno być ok ,ciągnik ma tura ,gdy kupowałem starałem się wszystko sprawdzić ,i wszystko było ok,niedawno pojechałem po piach i okazało się że bez włączonego napędu sprzęgło się ślizga, gdy włącze napęd ćiągnik normalnie kopie wszystkimi kołami,dzwoniłem do poprzedniego właściciela i on mi powiedział że po tym remoncie nie jeżdził bez napędu więc nie zna problemu,proszę o jakieś rady co mogę sprawdzić ,może coś wyregulować lub odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

moim zdaniem duża nieszczelność w koszu przedniego napędu.Napęd rozłączany jest zapewne ciśnieniem wiec jesli będzie duża nieszczelność to w całym układzie sterowania drastycznie spadnie ciśnienie co może skutkować ślizganiem się sprzęgiel wielotarczowych tych właśnie półbiegów.W miejsce czujnika (nie wiem gdzie go znaleść bo nie znam tego ciagnika)należy wkręcić manometr i porównać ciśnienia przy włączonym i wyłączonym napędzie.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz ,możesz mi opisać jak to działa myślałem że napędy są mechaniczne i jeżeli coś się ślizga to tylko sprzęgło , dodam że podczas remontu były wymieniane tarczki od półbiegów ,jak to działa? ,na jakiej zasadzie działają te półbiegi?,i jaki to ma związek że na 4x4 jest ok a na 4x2 sprzęgło się ślizga?,jutro sprawdze czy na 2x4 tur ma swoją moc ,bo jak dobrze myśle z tego co napisałeś to przez tą nieszczelność w koszu to hydraulika może być słaba ,a co do sprawdzenia ciśnienia to też nie wiem gdzie i co ,może ktoś podpowie jak w jd 2040s sprawdzić te ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

danielj001    0

hydraulika to oddzielny układ wysokiego ciśnienia.Ja wspomiałem o hydraulice sterujacej skrzynią.Nie wiem jak jest włączany napęd w tym modelu, ale jeżeli poprzez sprzęgło wielotarczowe mokre zciskane sprężyną talerzową a rozłączane ciśnieniem to nieszczelność powodowała by spadek ciśnienia w układzie sterujacym skrzynią przy rozłączonym napędzie , natomiast przy załączonym napędzie rozdzielacz odcioł by tłoczenie oleju na ten nieszczelny kosz i ciśnienie by wzrosło.Sprzęgła w skrzyni od półbiegow zapewne zciskane są po przez olej, ciśnienie oleju wypycha tłok który zciska tarcze.Nie znam mozelu i jego rozwiazań technicznych wiec opisałem co mi przyszło do głowy, w wielu modelach ciągników istnieje taka możliwość.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki ale to tylko twoje domysly,ja szukam konkretnej odpowiedzi,może ktoś mial taki przypadek jak mój niekoniecznie w tym modelu,i opisze mi jak usunął tą awarie,z góry dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel
      Witam mam takie pytanie czy ktoś przerabial juz załaczanie przedniego napędu z tego na linke na takie z elektrozaworem? Jaki jest koszt takiej przerobki i jakie części są potrzebne ?
    • Przez konrad97
      Witam, od czasu kiedy mój wujek kupił TUR'a do MTZ 82 ma problemy z przednim napędem. Tzn. nw czemu ale pęka ( tuleja ) soorki nw jak to się dokładnie nazywa, takie okrągła obudowa co chroni tryby. I właśnie ten problem jest tylko w lewym przednim kole . A to jest dość irytujące bo w ciągu roku pęka nawet do 2-3 razy i po tym koła się blokują i ucina tryby. A mtz z turem bez napędu jest bardzo słaby z powodu lekkiego tyłu . Ale jak ktoś wie co może być przyczyną?
    • Przez MyszaXD
      Witam wszystkich mam Belarusa 920.4 posiada on mechaniczne właczanie przedniego napędu i od jakiegoś czasu bardzo ciężko włączał się przedni napęd. W sobotę juz nie mogłem go włączyć w ogóle szarpałem i nic a wiecie nie chcę czegoś urwać. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
    • Przez kizak
      W zeszłym roku chodziło mi po głowie by zrobić taczkę,do wożenia qq z własnym napędem. Najbardziej przemawiał do mnie patent,z użyciem silnika elektrycznego,z koła “rowerowego“.Stanowisko operatora było by wleczone poprzez modyfikację jakiegoś przegubu. Sumując koszt by wyniosło ok.2500-3000 zł,i to mnie trochę zniechęciło. Może ktoś coś takiego w eksploatacji posiada,albo jakieś sugestie.
    • Przez r0bs0n_rulez
      Witam serdecznie,
      Niedawno nabyłem ładowarkę Weidemann 912 DM z trzycylindrowym silnikiem Mitsubishi. Chciałbym zapytać o kwestię napędu. Wiem, że maszyna powinna mieć napęd na 4 koła. Jednak w moim egzemplarzu zauważyłem, że ciągnie tylko przód. tzn po podjechaniu do pryzmy z wysłodkami nie jestem w stanie wbić całej łopaty, bo przód bardzo szybko traci przyczepność i kółka się w miejscu kręcą (jest ok), a tył nic. Po prostu jak by nie miał mocy i kóła się nie kręcą. Czy ktoś ma może pomysł co może być nie tak?
      Kilka pobocznych pytań
      - jaki olej silnikowy (oraz jaka ilość) do niej lejecie (dodatkowo przydałoby się kilka info o filtrach itp.) i co ile zmieniacie? (10W40 powinien być ok racja?)
      - jaki olej hydrauliczny co ile zmiana, czy fuchs agrifarm hydratec HVI 46 bedzie ok?
      - posiada ktoś katalog części do tej ładowarki, lub wie gdzie można taki nabyć? Widziałem katalogi na stronie weidemanna jednak nie znalazłem mojego typu ładowarki.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
×