Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma ktoś może instrukcje bo nie mam pojęcia jak to wszystko poustawiać <_< i czy jest coś na co trzeba szczególnie uważać, co się psuje no i wszystkie inne cenne informacje mile widziane <_<

Opublikowano

a wiec tak klepisko to jest jakiś zakresie wiem dokładnie czasem chyba na zboże na starcie 11mm a na końcu 5mm

sita to tak leeko otwarte górne a dolne zamknięte ma max

wiatr to według zboża cza przejechać kawałek i zobaczyć czy za kombajnem ścieżka czy plewy w zbiorniku i ustawiać aż trafisz

w kombajnie cza pilnować chłodnicy aby sienie zabrudziła bo sie silnik zagrzeje

olej i płyn to podstawa no i cza mieć dobry słuch żeby usłyszeć jak łożysko piszczy

Opublikowano
a wiec tak klepisko to jest jakiś zakresie wiem dokładnie czasem chyba na zboże na starcie 11mm a na końcu 5mm

sita to tak leeko otwarte górne a dolne zamknięte ma max

wiatr to według zboża cza przejechać kawałek i zobaczyć czy za kombajnem ścieżka czy plewy w zbiorniku i ustawiać aż trafisz

w kombajnie cza pilnować chłodnicy aby sienie zabrudziła bo sie silnik zagrzeje

olej i płyn to podstawa no i cza mieć dobry słuch żeby usłyszeć jak łożysko piszczy

Z całym szacunkiem ale myśle ze przy takich ustawieniach dolnego sita miałbym wydajność podobną do bizona.

Opublikowano

Według instrukcji;pszenica-obr.bębna900,wentylatora1350,szczelina omłotowa-klepiska10.sito górne12mm,dolne-ziarnowe5mm,przedłużenie sita górnego-sam koniec16mm.I odpowiednio;jęczmień950.1300.7+zamknięcie przodu klepiska tzw.domłacanie.12.7.16.Rzepak;600-900.1000.30-40.5.1.5.W rzepaku wyjmujemy palce wytrząsacza poprzecznego,te nad wytrząsaczami.Owies;950.1200.20.12.7.16.Żyto;900.1200.15.10.5.14.Kukurydza;400+z

aślepki w bębnie i wkładki w klepisku.900.30.15.10.18.Dodam-redukujemy obr.rozdrabniacza i wyciągamy noże stałe.Nasiona trawy;810.650.6.12.5.12.Z własnego doświadczenia powiem,że to są wartości przybliżone.Korekte przeprowadzamy w zależności od warunków.Przykładowo w rzepaku proponuje wartośc 800-900bębna,a jak łodyga jest żywa to nawet1000.

 

Polecam przed sezonem sprawdzić-łożyska dolnego i górnego wału przenośnika pochyłego,stan sprzęgła przenośnika.Stan bębna i klepiska.Luz panewek(drewnianych)wytrząsaczy.Stan przekładni kątowej w rurze wysypu-to nie jest silna strona tych modeli.Szczelność kosza sitowego-gumowe fartuchy.Stan paneli plastykowych podsiewacza-pod chwytakiem kamieni.Szczelność siłownika przekładni bezstopniowej obrotów młocarni-potrafi puszczać oring i olej zanieczyszcza pas-skutek,że przez to można zapchać młocarnie.Czystość przenośnika ziarnowego-mam na myśli miejsce w którym ziarno z łopatek odbiera ślimak.Przy silniku-czystość chłodnicy i należy zwrócić uwagę czy wentylator nie wysuwa się z obudowy łożyska-wentylator jest duży ale jego mocowanie-na gorąco,na wcisk na łożysku jest śmieszne,znam dwa przypadki spadnięcia wentylatora,wtedy z chłodnic zostają szczątki.Kabel od czujnika zapchań na wytrzasaczu przebiega przez komorę silnikową i wiatr od wentylatora potrafi go przerwac polecam dobrze go przymocować np.opaskami plastykowymi.Bardzo ważna rzecz ale bez rozbiórki tego nie sprawdzisz,a przy tym roboty jest dużo-łożyska wału pośredniego-on przekazuje napęd z lewej stony kombajnu(tu gdzie schody) na prawą.Łożyska są bezobsługowe i tzw.ZZ.Po 5-7 sezonach dobrze jest je skontrolować-potrafią się zapalić i do nich z gaśnicą nie ma jak podejść.Do rzepaku proponuje mieć bardzo ostre noże rozdrabniacza,a stałe max.opuścić w dół bo bardzo denerwuje gdy zapychają się wytrząsacze.Zdarza się w tych modelach,że zawiesza się przekażnik od załączania młocarni wtedy skuteczny może być taki trik-wciśnij jednocześnie młocarnie i rozkładanie rury.Ile mogłem,tyle pomogłem <_<

  • Like 1
Opublikowano

Nie ma sprawy.Moge jeszcze podzielić się swoim doświadczeniem i wiadomościami jakie posiadam o tym kombajnie.Temat-rewers-nie każdy wie jak go używać,a w tych kombajnach to jest super sprawa.Widziałem jak kombajniści panikują w momencie zapchania ślimaka na hederze lub przenośnika pochyłego,a co potem wyprawiają to budzi zgroze.Mnie nauczył korzystania z rewersu znajomy Niemiec.Przykładowo;stało się i się zapchało,jak najszybciej klawiszem STOP na yojstiku lub klawiszem wyłączamy heder i podnosimy motowidła.Gdy młocarnia zostanie już bez masy żniwnej to zmniejszamy obroty silnika.Naciskamy nogą na pedał rewersu i włączamy klawszem heder.Następuje cofanie się materiału,dodam że cofać nie wolno za długo bo może zacząć się nawijać na ślimaku,który obraca się w przeciwnym kierunku.Wyłączamy klawiszem heder.Zwiększamy obroty silnika,pedał rewersu załączamy do normalnej pracy i włączamy heder.Można w tych kombajnach włączać heder na max.obr.silnika.Gdyby znowu nastąpiło zapchanie to jeszcze raz procedure możemy powtórzyć i ewentualnie ręcznie zrzucić nadmiar masy z hederu.Widziałem cuda robione przez operatorów-jeden nawet włączył wysyp ziarna,włączył heder a nie zwiększył obrotów silnika-z pasa dym,niektórzy wyłączają młocarnie-po co?Takie nerwowe obchodzenie się z rewersem prowadzi do awarii-wałek(do którego podłączamy WOM hederu) jest połączony ze skrzynią rewersu frezem.I po pewnym czasie ten frez ulega uszkodzeniu.Przestój ,awaria,cena tego wałka w serwisie powoduje palpitacje serca.Ale jest wyjście-dobry tokarz i spawacz,końcówka wałka WOM-u na 1000obr.i po problemie.Co ciekawe,to ten frez lepiej pasuje do tej frezowanej tulei skrzyni rewersu niż oryginał.Rewers w tym kombajnie ma 5KM i praktycznie radzi sobie z każdym zapchaniem.Jeżeli po włączeniu rewersu od razu słyszymy terkoczące sprzęgło to na pewno w przenośniku pochyłym jest zaklinowany kamień. W wolnej chwili jak znajde instrukcje to podam wymiary sprężyn w sprzęgłach kombajnu. :P

Opublikowano

te informacje cenniejsze złota ;) dzięki również! jesli miałbys jeszcze jakieś spostrzeżenia to prosimy (mysle ze nie tylko ja) o więcej! :) hmm rewers juz mniej wiecej wiem jak uzywac ale wprawa tez jest wazna, a wymiana tego oringu na kole od szybkosci młocarni to powazna zabawa?

Opublikowano

hm na variatorze masz nie tylko oring - tam jest taki teflon ktory mocuje oringi i oringow jest kilka- polecam orginaly bo bardzo ciezko dobrac i szybko sie psuje nieorginal - a wymiana pikus - odkrecasz zabezpiecznie na tej kwadratowej nakretce, waz hydrauliczny, odkrecasz nakretke i potem wychodzi caly element - zajmuje na spokojnie jakies 40 minut. po wyciagnieciu tloka ,wymieniasz te orgingi i ten plastikowu element dociskajacy. Thats all folks - nie trzeba serwisu. jak masz inne pytania to chetnie odpowiem - a co do ustawien to wam chyba zeskanuje strone z instrukcji i wstawie do galeri . A tak wogole to odpalajcie ten silniki raz na dwa trzy miesiace...... bo moze byc buba na poczatku sezonu.........zajmuje jakies 24 godziny i kosztuje kilka tys.......

Opublikowano

widzę że macie opanowany ten model kombajnu - ja dopiero szukam jakiegoś do kupienia mam na to ok 200 +vat

kupie coś sensownego za te pieniądze ?

 

może poradzicie na co patrzeć przy zakupie - jakieś szczególne usterki, które dyskwalifikują kombajn

elementy które szybko się eksploatują itd

 

nie wiem czy szukać w Polsce u handlarzy czy jechać samemu do Niemiec?

 

co ciekawe w ogłoszeniach np na traktorpool najniższe ceny są w Polsce

 

od poniedziałku planuje zacząć szukać maszyny na poważnie więc liczę na wasze rady

 

pozdrawiam

Opublikowano
hm na variatorze masz nie tylko oring - tam jest taki teflon ktory mocuje oringi i oringow jest kilka- polecam orginaly bo bardzo ciezko dobrac i szybko sie psuje nieorginal - a wymiana pikus - odkrecasz zabezpiecznie na tej kwadratowej nakretce, waz hydrauliczny, odkrecasz nakretke i potem wychodzi caly element - zajmuje na spokojnie jakies 40 minut. po wyciagnieciu tloka ,wymieniasz te orgingi i ten plastikowu element dociskajacy. Thats all folks - nie trzeba serwisu. jak masz inne pytania to chetnie odpowiem - a co do ustawien to wam chyba zeskanuje strone z instrukcji i wstawie do galeri . A tak wogole to odpalajcie ten silniki raz na dwa trzy miesiace...... bo moze byc buba na poczatku sezonu.........zajmuje jakies 24 godziny i kosztuje kilka tys.......

dzięki! no bedzie chyba trzeba wymienić bo troche zaczyna sie ślinić... a o co chodzi z tym "buba" na początku sezonu? My w tym roku dosc czesto odpalalismy naszego 2056... a jak optymalnie ustawic komputer pokładowy? wystarcza parametry wkodowane w komputer czy trzeba je troche poprawiać? ja mam instrukcje ale jeszcze parametrow nie "trawiłem" tak dokładnie...

Opublikowano

Buba to przylapany pierscien B) - heh ale wymiana slupka tylko 24 godziny zajmuje :) - najgorzej silnik wydrzec :), co do tego na co patrzec - hm w sumie kombajn stala ma rame - i na to zwroc uwage, a reszta to czesci wymienne - i jak chcesz okreslic stan wypracowania to zacznij od slimakow w zbiorniku i slimaka wyladowujacego - stan idealny(swiezo wymieniony) albo strasznie dojechany (zyletka i duzy przeswit) - to nawalone kupe godzin na kukurydzy ogolnie kombajn dojechany - reszta to czesci wymienne i nie ma ze tak powiem reguły, ogolnie patrz na hydraulike i elektrozawory, i na pasy, przenosniki ziarnowy i klosowy i inne, z tym ze te czesci wsumie nie sa drogie najgorzej jest z elektryka i elektro hydraulika - mozesz zobaczyc stan cepow (prostosc :) kocham cytowac moich chlopakow) i zuzycie - to samo z klepiskiem. A jaki model badz na ile hektarow szukasz???

Opublikowano

w sumie to najlepiej 2266(64) ale może być również 2066(64), wszędzie słyszę że najlepsze kombajny JD

kilku znajomych ma i też bardzo sobie chwalą

 

hektarów nie mam dużo - 150

Opublikowano
Totalnie wprowadziłem Was w błąd za co pszepraszam.5KM to mają rewersy elektryczne,a tutaj jest około 60KM.
hmm no mam nadzieje ze reszta to prawda:) az taki wazny to on nie jest ale roznica miedzy 5 a 60 jest znacząca ;)
Opublikowano

Naprawde się pomyliłem.Reszta to prawda.Ta moc liczona jest na wałku wyjściowym ze skrzyni rewersu w momencie załączonych obrotów wstecznych.Bo dodam,że ta przekładnia także pracuje w trakcie normalnego koszenia.

Opublikowano

witam

 

właśnie kupiłem 2266 w Niemczech w idealnym stanie

 

pali na dotyk nie malowany nie pogięty itd

 

ale mam jedno pytanko:

nie mam możliwości uruchomienia kombajnu z podłączonym chederem i nie wiem czy po włączeni młocarni bez chederu pali się kontrolka STOP ??

 

bo u mnie pali się STOP i 4 inne

a dokładnie B, C, D, E (jakis wentylatorek, podajniki (chyba), i wytrząsak)

 

nie mam instrukcji po polsku a bardzo jestem ciekaw czy to nie jest jakaś awaria.

Opublikowano
Daj mu obroty robocze i powinny zgasnąć :lol:

chyba przy 1700 obr/min powinny wszystkie zgasnąc... chociaz są wyjątki ale to juz dłuzsza historia...

dziś przejrzelismy dokładnie naszego z pomocą "wprawnej ręki" :D

to sie moge mądrzyć :D a i tak jeszcze tyle wiem co zjem :D :D

Pozdro!

Opublikowano

W tych kombajnach obroty alarmowe są tak wspaniale zgrane jak w żadnej maszynie i wszystkie kontrolki muszą ci zgasnąć przy obrotach maxymalnych silnika,a nie przy 1700.Kosimy na pełnych obrotach silnika i ze względu na hydrostat po ulicy też na takich obrotach silnika jezdzimy.Nie dotyczy wersjii z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową,gdzie na trzecim biegu automatycznie redukowane są obroty silnika.Przyjacielu pamiętaj o takiej rzeczy-przed koszeniem ustawiasz obroty młocarni i musisz zaprogramować obroty alarmowe dla obrotów ustawinych przez ciebie.To proste jak świńska kita i na słupku gdzie masz panel wskażników masz coś takiego jak kalkulatorek-tam naciskając odpowiedni przycisk możesz odczytać dane-obr.silnika,prędkość kombajnu,obroty młocarni i wentylatora,I teraz po ustawieniu obrotów młocarni naciskasz na 5 sek.przycis z symbolem młocarni ,aż na wyświetlaczu przy obrotach młocarni ustawionych przez ciebie pokaże się literka A.Tak samo postępujemy z obrotami wentylatora.Tą operacje robimy na pełnych obrotach silnika przed samym wjechaniem w łan.To jes super sprawa bo gdy obroty młocarni lub wentylatora spadną ci 20% wartości ustawionej przez ciebie to zapali się kontrolka młocarni i rozlegnie się sygnał akustyczny w kabinie.Mając wprawe i refleks to wspaniale pomaga uniknąć zapchania.

 

Podłączony heder nie ma nic do uruchomienia silnika.Silnika nie uruchomisz gdy;yojstick od jazdy nie jest DOKŁADNIE w położeniu neutralnym(ani wprzód,ani w tył),następnie jest włączony klawisz młocarni lub hederu.To są zabezpieczenia w ramach bezpieczeństwa.

Gość JarekWLKP
Opublikowano

1. Piszesz post pod postem.

2. Piszesz nie na temat. Nikt nie pisał, że nie może uruchomić silnika, tylko że świecą się kontrolki po jego uruchomieniu.

Opublikowano

Przecież jest napisane jak dzwon-nie mam możliwośći uruchomienia kombajnu z podłączonym hederem.I w tym temacie jest mowa o kombajnie 2266.Najpóżniej powwinna zgasnąć kontrolka od rozdrabniacza słomy. :lol:

Opublikowano

hmm no zgadza sie z tym zaprogramowaniem, bo jak ja zmniejszyłem recznie obroty wentylatora ponizej zaprogramowanego to zaczeło piszczec, a faktycznie jak przytrzymałem 5 sekund to sie wbiło to w komputer i przestało piszczec i pojawiła sie ta literka A... ale mimo wszystko u mnie wszystkie kontrolki gasną własnie przy tych 1700 obr czyli w takim razie kompa trzeba poprzestawiec na max obrotach tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v