Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów chciałbym spytać kolegów jak jest teraz z wózkami dolly trzeba je rejestrować aby poruszać się po drogach publicznych? Czy ktoś z kolegów używa takich sprzęgów do transportu zboża i rzepaku do skupów? Miał osobisty kontakt z naszą władzą? Po rozmowie z jednym z polskich producentów stwierdził:

"Można się poruszać po drogach publicznych bez obaw. Już to przerabialiśmy.

Podczas gdy wózek podczepiony jest do ciągnika, a naczepa do wózka, to w tej konfiguracji wózek występuje jako urządzenie sprzęgające. Nie wymaga, to żadnych dodatkowych uprawnień.

Podczas gdy wózek podczepiony jest tylko do ciągnika i nie ma naczepy, wówczas występuje jako przyczepa rolnicza â specjalna i również nie wymaga rejestracji i stosownych dodatkowych zezwoleń. Można ją porównać np. do siewnika."

Myślę nad wykonaniem takiego wózka ale nie wiem czy warto jeśli trzeba by go zarejestrować to średnio się opłaca, załatwienie teraz wszystkich formalności to koszmar:/

 

Czekam na Wasze opinie i doświadczenia, pozdrawiam.

Edytowane przez waldii1
Opublikowano

Pracuje w firmie która produkuje przyczepy, naczepy i inne zabudowy, robie instalacje elektryczne, pneumatyczne i z tego co wiem oś dolly musi spełniać wymogi chomologacyjne takie jak oświetlenie i chamulce a rejestracja takiego urządzenia to już zależy jaki pan władza Cię zatrzyma

Opublikowano (edytowane)

Czy oś z naczepy spełnia wymogi homologacyjne? Światła i hamulce to oczywiste zaczep z homologacją też tylko czy nie będzie tak że tylko z domu się ruszę i coś się władzy nie spodoba.

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Oś jeśli firmowa np. saf, bpw to chomologacje ma ale twoje spawy już nie. wszystko dobrze dopuki nie zdarzy się nieszczęście a taki wuzek to jednak powarzny sprzęt pod duże ciężary

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

Edytowane przez waldii1
Opublikowano (edytowane)

mega kosztuje 39 netto. a z vatem 48. a te z zagranicy będą albo w kiepskim stanie albo w podobnej cenie. Dodatkowo w dowodzie będzie jako przyczepa ciężarowa a nie rolnicza.

 

Znalazłem ładny wózek w dobrej cenie ale jest z Holandii a tam przyczep się nie rejestruje i wózek nawet nie ma numeru ramy nadanego przez producenta. Więc w Polsce też nie zarejestruje. Jeśli ktoś posiada dolly to niech się wypowie w tej kwestii.

Edytowane przez waldii1
Opublikowano

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

 

 

kolego ja takim sprzętem jeździłem wozek samorobka na jednej osi własna hydraulika zdjecia wstawiałem kiedyś do galerii

Opublikowano

Witajcie.

Borykam się z myślą czy zakupić używana przyczepę czy naczepę ciężarową + wózek który podczepie pod ciągnik.

jezeli wybiorę ta druga opcje, czy jezeli chodzi o przegląd, ubezpieczenie i ogólne poruszanie sie po drogach publicznych nie bedzie z tym problemu?

Licze, ze ktoś z Was bedzie mi pomocy.

Opublikowano

Witam jak sprawuje się wózek dolly z naczepa pełna obciążona zaczepiona do ciągnika na górny zaczep, pod spodem wałek WOM założony do hydrauliki, duże jest obciążenie na zaczep ciągnika rolniczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v