Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
waldii1

Wózek dolly, sprzęg do naczep co i jak?

Polecane posty

waldii1    13

Witam wszystkich forumowiczów chciałbym spytać kolegów jak jest teraz z wózkami dolly trzeba je rejestrować aby poruszać się po drogach publicznych? Czy ktoś z kolegów używa takich sprzęgów do transportu zboża i rzepaku do skupów? Miał osobisty kontakt z naszą władzą? Po rozmowie z jednym z polskich producentów stwierdził:

"Można się poruszać po drogach publicznych bez obaw. Już to przerabialiśmy.

Podczas gdy wózek podczepiony jest do ciągnika, a naczepa do wózka, to w tej konfiguracji wózek występuje jako urządzenie sprzęgające. Nie wymaga, to żadnych dodatkowych uprawnień.

Podczas gdy wózek podczepiony jest tylko do ciągnika i nie ma naczepy, wówczas występuje jako przyczepa rolnicza â specjalna i również nie wymaga rejestracji i stosownych dodatkowych zezwoleń. Można ją porównać np. do siewnika."

Myślę nad wykonaniem takiego wózka ale nie wiem czy warto jeśli trzeba by go zarejestrować to średnio się opłaca, załatwienie teraz wszystkich formalności to koszmar:/

 

Czekam na Wasze opinie i doświadczenia, pozdrawiam.

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1992aro5714    1

Pracuje w firmie która produkuje przyczepy, naczepy i inne zabudowy, robie instalacje elektryczne, pneumatyczne i z tego co wiem oś dolly musi spełniać wymogi chomologacyjne takie jak oświetlenie i chamulce a rejestracja takiego urządzenia to już zależy jaki pan władza Cię zatrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    13

Czy oś z naczepy spełnia wymogi homologacyjne? Światła i hamulce to oczywiste zaczep z homologacją też tylko czy nie będzie tak że tylko z domu się ruszę i coś się władzy nie spodoba.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

1992aro5714    1

Oś jeśli firmowa np. saf, bpw to chomologacje ma ale twoje spawy już nie. wszystko dobrze dopuki nie zdarzy się nieszczęście a taki wuzek to jednak powarzny sprzęt pod duże ciężary

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    13

Atest na spawy to chyba ma tylko automat spawalniczy bo jeszcze nie widziałem zawodowego spawacza który wystawia atest na wykonanie spawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    13

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Mega kosztuje niecałe 40 tys chyba. mówie o dwuosiowej, poszukaj a znajdziesz jakieś ze Szwecji tam dużo tego jeździ. Tylko bez hydrauliki na WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    13

mega kosztuje 39 netto. a z vatem 48. a te z zagranicy będą albo w kiepskim stanie albo w podobnej cenie. Dodatkowo w dowodzie będzie jako przyczepa ciężarowa a nie rolnicza.

 

Znalazłem ładny wózek w dobrej cenie ale jest z Holandii a tam przyczep się nie rejestruje i wózek nawet nie ma numeru ramy nadanego przez producenta. Więc w Polsce też nie zarejestruje. Jeśli ktoś posiada dolly to niech się wypowie w tej kwestii.

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    13

Widzę że nikt z szanownych kolegów nie chce się podzielić informacjami :(

mimo wszystko bardzo zachęcam do dyskusji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    96

Mam taka prośbie. Możecie podac mi wymar z orginalnego wózka dolly. Potrzebuje odleglosc od środka siodla do końca zaczepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

 

 

kolego ja takim sprzętem jeździłem wozek samorobka na jednej osi własna hydraulika zdjecia wstawiałem kiedyś do galerii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Luke16
      Da rade zarejestrować ciągnik teraz który był wyrejestrowany w 1989 roku??? Mam dowód rejestracyjny....
    • Przez darekk55
      Burty do przyczep – Producent – Transport na terenie całego kraju
       
      Zychar www.zychar.pl Producent burt do przyczep D35 D47 D50 D55 Brandys BSS HL HW IFA AUTOSAN, akcesoria rolnicze.
      Niskie ceny, wysoka jakość, szybka realizacja zamówień.
      Solidne burty do przyczep w przystępnej cenie. Wykonujemy burty na wymiar do przyczep, rozrzutników, aut ciężarowych, innych pojazdów. Wszystkie nasze burty wykonane są z blachy 2mm (3mm na życzenie).
       
      Produkujemy burty i nadstawki do polskich i zagranicznych przyczep wypełnione blachą 2mm tłoczoną w głęboki trapez. Standardowa wysokość 50cm (możliwość wykonania dowolnej wysokości). Burty są szczelnie spawane. Odtłuszczone i malowane przemysłową farbą podkładową, przygotowane do położenia farby nawierzchniowej. Możliwość umiejscowienia wysypu w dowolnej burcie w przyczepie.
       
      Istnieje możliwość zamówienia burt wraz z zestawem do dolnego otwierania. Posiadamy w ofercie zamknięcia, zawiasy, bolce, sworznie, wysokiej jakości odkuwki w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprzedajemy również samą blachę trapezową o długości do 300cm. Blachę na podłogę dociętą na wymiar.
       
      Nie wymagamy zaliczek płatność przy odbiorze lub faktura terminowa.
      Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania
      ZAMÓWIENIA PRZYJMUJEMY TELEFONICZNIE
      Tel. 785 833 753
      Tel. 668 040 316
      e-mail: zychar1@o2.pl
      Produkcja Biłgoraj woj, Lubelskie
      Szybki Transport na terenie całego kraju.
      Możliwy odbiór osobisty


      ogłoszenia na OLX:

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zhzb/










    • Przez dzony9203
      Witam, jestem w posiadaniu starego wózka. 
      Po kilku(nastu) latach w końcu planuję przywrócić go do normalnego stanu (podłoga, burty, światła i wywrot - reszta w miarę ok).
       
      Chciałbym go odnowić na wzór oryginału ale nigdzie niema tabliczki znamionowej.
      Dla ułatwienia dodam że tylna klapa otwierała się do góry.
       
      W załączeniu zdjęcia - może ktoś rozpozna.
      Dla mnie to jakiś autosan ale tu moje pomysły się kończą.
       
      Pozdrawiam

    • Przez dzony9203
      Witam.
      Planuje wykorzystać taką przyczepę i przerobić ją na przyczepę do bel.
      Obecnie ma jakieś 1,40m x 2,50m.
       
      Planuję aby miała jakieś 3 m szerokości a długości to zależy.
      W załączeniu zdjęcia, proszę o radę czy warto się za to brać.
      Pozdrawiam
       



    • Przez Trewq
      Czy spotkaliście się kiedyś z takim dopisaniem badania technicznego pojazdu, podobno powinno się taki dowód wymienić po wykorzystaniu tych 6 pól a tu mam przedstawiony taki myk  czy to jest legalne?  W Temacie powinno byc Adnotacje
       
       

×