Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam mam problem ucieka mi płyn , przy dodawaniu gazu ucieka przez chłodnice, mysle ze to jest uszczelka pod głowicą a wy jak sądzicie . Znajomy mówił ze zetor ma jakis zawór smoczkowy , jest cos takiego ?

Opublikowano

cześć kolego jeśli to jakiś starszy zetor to są 2 możliwości albo tak jak piszesz uszczelko pod głowicą albo w najgorszym przypadku masz którąś tuleje ci pękła i całe ciśnienie sprężania przedostaje się przez ta szczelinę i dostaje się do układu chłodzenia i dlatego ci wyrzuca płyn, A jeśli to jest jakiś nowy zetor to nie wiem . Jak ściągniesz głowice to dokładnie obejrzyj tuleje

Opublikowano

patryk ja by miał pękniętą tuleję to by płyn szedł do misy a nie z chłodnicy na moje oko to termostat padł jest otwarty na duży obieg i goni na zewnątrz

termostat wymieniłem

 

to jest zetor 7340 turbo 2002 rok

Opublikowano

Uszkodzony termostat nie złamie korka bo ma wytrzymywać 1-1,5 Bara takie jest ciśnienie w układzie wiec zwalaj głowice przerabiałem to niedawno i nawet w sumie po uszczelkach nie było widać bo były świeżo robione (ciągnik dopiero co kupiony)jednak źle położone a wymiana wystarczyła.

Opublikowano

jak ściągniesz głowice to sprawdź tuleje bo jak tuleja jest pęknięta to kompresja idzie do układu chłodzenia i daj znać jaki był powód

 

oczywiście tak będzie jak ja mówię wtedy gdy tuleja pęknie w górnej krawędzi tam gdzie olej nie dochodzi przy samym kołnierzu taki przypadek miałem w ursusie 385

Opublikowano

patryk ja by miał pękniętą tuleję to by płyn szedł do misy a nie z chłodnicy na moje oko to termostat padł jest otwarty na duży obieg i goni na zewnątrz

na moje oko to piszesz bzdury, a kolega dobrze napisał

Opublikowano

szarpniesz glowice i bedziesz widzial czy to wina uszczelki czy nie , i wiadomo za co sie brac .2 opcje tuleja peknieta lub uszczelka

 

traktor11 , jak tuleja jest peknieta nigdy nie pojdzie woda do oleju nie gadajcie takich glupot , jesli woda idzie do oleju to gumki na tulejach popekane a nie tuleja....

Opublikowano

a czemu by nie miałem już cztery przypadki w swej karierze pęka czasami na kanale ostatniej gumki i wtedy pójdzie w misę

ale jak twierdzisz inaczej nie tak będzie ;)

nie będe obstawał przy swoim

Opublikowano (edytowane)

Zaczęło się na jesieni jeszcze, po 4 godzinach pracy z siewnikiem, zjechałem do Domu, zgasiłem ciągnik, i słychać było w chłodnicy jakieś bulgotanie dziwne...temperatura cały czas utrzymywała się w granicach 75-80 stopni..otworzyłem korek chłodnicy, a z niej poleciała fontanna płynu chłodniczego, szybko zatkałem. Rano było już ok, tylko uzupełniłem ubytek. Później w orce na zimę, co jakiś czas uciekał mi płyn przez rurkę nadmiaru z chłodnicy, temperatura nie wzrastała więcej niż na 75 stopni, nawet w najcięższych pracach. Później znów powtórka objawów. Na dodatek zauważyłem że chłodnica na swojej wysokości od połowy w dół była cały czas zimna!! a u góry ciepła, gorąca. Rozkręciłem pompę wody, niby nie miała żadnych luzów, termostat założyłem nowy, stary wyrzuciłem. i później był spokój. Ale teraz w styczniu zauważyłem że jest wyciek od koła pasowego co na pompie wody się znajduje. Rozkręciłem znów pompę, okazało się że straszne luzy i stąd cieknie. Kupiłem nową pompę oryginał zetor. Wszystko złożyłem, zauważyłem że na nowej pompie chłodnica już była cała ciepła, tak jak powinno być. Nic się nie działo, do dziś. Dosłownie ciągnik pracował z 30 minut, temperatura była na 50 stopni, i jak zgasiłem ciągnik po pracy, słyszę że coś cieknie, wysiadłem z kabiny, a tam z rurki nadmiaru chłodnicy się leje strumieniem płyn, szybko otworzyłem maskę, odkręciłem korek, płyn letni, cała chłodnica zimna, uderzyłem kilka razy w termostat, i nagle płyn opadł, przestało cieknąć i słychać było z chłodnicy w tym czasie dziwne odgłosy powietrza. Nie wiem już o co biega, czy tym razem zawiesił się tylko termostat, czy jaki to jeszcze może być objaw??? Czy to może być wina uszczelki pod głowicą??? Nie wspomniałem na początku, chodzi o ciągnik Zetor 5211 1989r.

Edytowane przez Cradle
Opublikowano

A jeśli np termostat mógł się zaciąć, to mogło by tak wywalić ten płyn?? Tylko że znowu termostat ma temperaturę otwierania przy 86 stopniach, a wtedy chłodnica cała zimna, wszystkie przewody z chłodnicy były zimne, i te od termostatu tez zimne, a na zegarze w kabinie temperatura była na 50 stopniach.

Opublikowano (edytowane)

Witam powiem tak to co piszesz to raczej uszczelka pod głowicą siadła lub tuleja albo głowica nie ma innej opcji . Jak walną by termostat to silnik był by niedogrzany lub jak by się nie otworzył to woda by się gotowała .

Edytowane przez sebastian84
Opublikowano

sprawdź ten nowy termostat czy ma otwór odpowietrzający ( małe nacięcie w korku termostatu ) bo zamienniki nie mają i układ nie zdoła się odpowietrzyć . Jest też taka możliwość że masz przegniłą tuleję , jak traktor chodził na wodzie

Opublikowano

Ta panowie to wszystko prawda ale kolega wspomina tylko o uciekającym płynie z chłodnicy a nie przybywaniu do misy a więc tuleja odpada

co bym za proponował sprawdzić uszczelki teraz bo co innego może być

termostat nowy

pompa nowa to teraz tylko uszczelki

Opublikowano (edytowane)

kolego mógłbyś nie doradzac jak się nie znasz ...od kiedy to termostat otwiera się(zacina) przy 50 stopniach ? jak pęknie tuleja u góry ( lub zrobi się dziura ) to płyn idzie wtedy do oleju Twoim zdaniem ?

 

na moje oko poszła uszczelka

Edytowane przez kozulek2
Opublikowano (edytowane)

W moim też bulgocze już od roku i wygania płyn. Lato przejeździłem bez korka i nie wyrzucało płynu jak z założonym korkiem. Jestem świadom przedmuchów gazów do układu chłodzenia. Silnik uzyskiwał nieco wyższą temperaturę ale bez tragedii, a w wolnym czasie głowice pójdą do zdjęcia. Temperatura jaką wskazuje termometr, w przypadku przedmuchów, nie musi być temperaturą płynu chłodniczego, bo tego płynu może nie być w pobliżu czujnika temperatury.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Ciągnik cały czas jeździ zalany płynem chłodniczym, termostat jaki kupiłem to identyczny co stary był, Wahler, i otwór odpowietrzający posiada.

Opublikowano

pany co wy dajecie gosciu chciał sie doradzic a wy mu zaraz kapitalke zrobicie po pierwsze niech sprawdzi czy są pencherzyki powietrza w układzie na zimnym i na ciepłym silniku przy uszczelce powinno wywalac jak jest na wysokich obrotach jeżeli oringi na tuleji to olej powinie zmienic odcień jakby dolał mleka do kawy no i na korku wlewu oleju byłoby widać szlam przy gorącym a przy zimnym kropelki wody do tego nie wiem czy zetor ma koszulke wtryskiwacza to też może byc to nie jestem fachowcem ale jak u siebie wymieniłem uszczelki pod głowica to nie pomogło dopiero zdjełem miske i zalałem wrządkiem to się kropelki wody pojawły na ostatniej tulei od chłodnicy ale musi dobrze przemyślec gdzie szukać przyczyny a pozatym napisał ze słyszał bulgotanie więc sie zagotował a czujnikmoże tesz może walnięty

Opublikowano

A jeśli np termostat mógł się zaciąć, to mogło by tak wywalić ten płyn?? Tylko że znowu termostat ma temperaturę otwierania przy 86 stopniach, a wtedy chłodnica cała zimna, wszystkie przewody z chłodnicy były zimne, i te od termostatu tez zimne, a na zegarze w kabinie temperatura była na 50 stopniach.

Objawy uszczelki pod głowicą albo pęknięta głowica a to że po uderzeniu płyn opad to zapchała się dziurka odpowietrzająca w termostacie i kompresję wypychał przez spód chłodnicy i wywalał płyn.Zacięcie termostatu skutkuję nie dogrzaniem silnika jak w pozycji otwartej albo zagotowanie w pozycji zamkniętej.

Opublikowano (edytowane)

jaki gazy Ci tam przedmuch*ją do komory spalania ? :D termometr masz zamiast czujnika ? ;)

Pomyłka nastąpiła, przedmuchy do układu chłodzenia :ph34r: edytowałem i poprawiłem. Zegar z czujnikiem tworzą termometr "elektryczny"

Edytowane przez zorzyk2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v