Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

widze że niema dużego odzewu na moje pytanie

hym :unsure: co Ci tu powiedzieć to proste ciągniki i naprawdę trzeba talenta aby go zajeździć a do psucia to jak w każdym zawsze coś wylizie

mam zetora 16145 i nic poważnego się nie dzieje , tylko czy masz go czy zamierzasz go kupić

Opublikowano

Aha :)

Ale zastanów się kolego teraz jaki sprzęt będziesz ciągał nim kiedyś miałem taki sam dylemat czy 1224 czy zetor 16145 ale doszedłem do wniosku że 16 -tka większa i mocniejsza bo sprzęt i tak musiałem kupować wszystek duży a 12-tka by miała trochę smutno na ciężkiej ziemi

tylko ma jedną wadę 16-tka jest skrzynia biegów trójka i w agregacie trochę za wolno 1 a 2 za szybko i traci na mocy

Opublikowano (edytowane)

Prosze o nie usuwanie tematu ponieważ n e mooę nigdzie tego znależc i mało czasu.

NIedawno kupiłem Ursusa 1224 bez turbiny, w jakim zakresie obrotów pali on najmniej i ma dużą moc ? :D

Edytowane przez Matheos
Opublikowano

Z wykresami to jest ciężki temat ;) Kiedyś przeszukałem cały internet i nie znalazłem :P

 

A z obrotami i ekonomią jest różnie. Np: na jednym polu, moja 1201, pracując z pługiem 4x45, wykonując orkę siewną, na 2/II i 2200obr/min, (czyli ile fabryka dała :) ), potrafi opierniczyć 16l/h pracy, kładąc hektar w 45min. Co daje do 12l/ha. Dla odmiany, pyrkając na tych 1600-1700obr/min (max moment obrotowy), na 4/I wessie ok 10l/h pracy, ale orze hektar 30 min. dłużej, co również daje ok 12l/ha. Myślę, że brak różnicy w spalaniu bierze się z niewykorzystania silnika na 4/I na piosku :) Ale mam tylko jeden kawałek, na którym idzie na 2/II z pługiem poszaleć, więc na pozostałych, najekonomiczniej wychodzi trzymać się max. momentu obrotowego :)

Opublikowano

Witam zastanawiam się nak kupnem ciągnika ursus 1234. Jakieś opinie na jego temat, od użytkowników np. o spalaniu.osiągach kąforcie w kabinie itd.Każna informacja się przyda.Czy orginalnie w kabinie było mątowane radio ?

Opublikowano

po prostu lepsza 1224,kabina chodź mniejsza dla kierowcy raczej bardzie komfortowa,lepsza widoczność,wyciszenie itp :P Po za tym hydrauliczne sprzęgło,większe koła itp :P

Opublikowano

My też szukaliśmy 1234 ewentualnie 1134 i padło na d-f dx.6.11 agrostara. W tej chwili nie wyobrażam sobie jazdy wcześniej wymienionymi ursusami mając ten ciągnik. Raz że komfort, w środku cichutko, dwa że skręt, no i lżej kierownica chodzi, a trzy, to robota w polu, ilość biegów itp. Tamtymi ciągnikami nie zrobisz tyle co deutzem. Teraz potrzebujemy mniejszego ciągniczka i tu np ursus 3512 byłby świetny, inne z tzw. ciężkiej serii według mnie nie są warte tych pieniędzy po ile stoją.

Opublikowano

Gdyby niebyły warte nikt by tyle nie płacił. Są to duże traktory dla małych gospodarstw których nie stać na utrzymanie np. dx6.11 bo ewentualna naprawa za kilkadziesiąt tyś rujnuje roczny budżet małego gospodarstwa. Łatwiej wydać kilka tysięcy na ewentualny remont a nie kilkadziesiąt tyś. Poza tym duża moc za relatywnie niskie spalanie. A komfort heh przez kilka godzin na traktorze nikt nie ogłuchnie ani nie zmęczy się b-mocno.

  • Like 1
Opublikowano

trochę takie wykopki zrobię :)

Piszecie że ursus starszy od renaulta, starszy i co z tego ? Jeśli maszyna jest w dobrym stanie to wiek nie ma znaczenia, przynajmniej dla mnie. Ważne jest żeby spalanie było adekwatne do roboty którą wykonuje i robota którą wykonuje z danym sprzętem szła bez problemu.

Używam takiego ursusa i wg mnie spalanie ma OK, toporne wspomaganie (serwo), słaby skręt, wysoka maska ogranicza widok, przestronna kabina, sposób otwierania drzwi (na błotnik) jest bardzo fajny, dzięki czemu mogą cały czas być otwarte i nie latają w trakcie jazdy, podczas wchodzenia jest za co się złapać (zetorowski odpowiednik ma otwierana w odwrotny sposób i jest to beznadziejne). Jeśli chodzi o zapalenie ciągnika w zimie to od ręki (sprawdzone przy minus 10), byle miał zimowe paliwo :D

Opublikowano

Witam.

Zamierzam kupić ciągnik Ursus 1222. Chciałbym zapoznać się z Waszymi opiniamii na temat pracy, eksploatacji i ogólnie użytkowania takiego ciągnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez YTheFreeDead
      Słuchajcie. W zimę zakupiłem Ursusa 1224 w bardzo dobrym stanie. Wszystko byłoby z nim dobrze jeśli nie ten wałek wom, który nie włącza się przy kierownicy, to znaczy, jak włączy się pod siedzeniem to kręci się, co z nim może być nie tak? Poprzedni właściciel powiedział, że wcześniej wszystko dobrze chodziło tylko, że coś w tym rozdzielaczu zamarzło( Nie wiem co mu mogło tam zamarznąć). Co według was może być popsute może ktoś to już naprawiał? Czy może być to pompa hydrauliczna? Dodam, że przyśpieszacz nie działa (z tego co wiem to zaspawany) i czasami przy postoju znacznie ciężko kręci się kierownicą w prawo ale w jeździe to nie przeszkadza. Gdy ktoś coś może wiedzieć w tej sprawie to proszę pisać.

    • Przez PatMatAgro
      Witam, mam ursusa 1224 świeżo kupiony. W czasie jazdy na 3 i 4 biegu szosowym słychać rumot tak jak by tryb coś w tym stylu. Zaobserwowałem że rumot ten jest słychać wewnątrz (tak jak by coś z prawej strony z tyłu ale może być to przenoszone więc nie wiem). W przypadku biegów polowych, wstecznym nic nie słychać, podobnie jak na 1 i 2 szosowej też nic się nie dzieje.
      Zaobserwowałem że w trakcie zjazdu z dużego wzniesienia rumot cichnie. Dodatkowo poprzedni właściciel zapewniał mnie że skrzynia była po kapitalnym remoncie. Myślałem że może to być prawa zwolnica ale było wszystko ok.     Czy jest możliwe że to luz na ataku?  Proszę pomóżcie mi!
       
      Z podziękowaniem Mati
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v