Skocz do zawartości
YTheFreeDead

Mały problem z Ursusem 1224

Polecane posty

Słuchajcie. W zimę zakupiłem Ursusa 1224 w bardzo dobrym stanie. Wszystko byłoby z nim dobrze jeśli nie ten wałek wom, który nie włącza się przy kierownicy, to znaczy, jak włączy się pod siedzeniem to kręci się, co z nim może być nie tak? Poprzedni właściciel powiedział, że wcześniej wszystko dobrze chodziło tylko, że coś w tym rozdzielaczu zamarzło( Nie wiem co mu mogło tam zamarznąć). Co według was może być popsute może ktoś to już naprawiał? Czy może być to pompa hydrauliczna? Dodam, że przyśpieszacz nie działa (z tego co wiem to zaspawany) i czasami przy postoju znacznie ciężko kręci się kierownicą w prawo ale w jeździe to nie przeszkadza. Gdy ktoś coś może wiedzieć w tej sprawie to proszę pisać.
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    920

Jak wzmacniacz zaspawany i mikropompa lub kosz womu zużyty to faktycznie igła stan :D Twoje problemy obszernie opisane na forum, wystarczy poszukać: kosz wom, tarczki wom.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    36

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/  

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

Edytowano przez debrzyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk1222    37

jak wlaczysz pod siedzeniem tą dzwignią i kreci się na pusto przy wyłaczonym przy kierownicy to masz dodatkowo zepsuty hamulec wom.

A tak z zapytaniem u mnie mam załączone na obroty niezależne (wajcha w dół) ta pod siedzeniem i nie idzie jej ruszyć wogóle jest zapieczona czy co?Wałek akurat nie wiem czy jest sprawny bo nie było okazji wypróbować ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

 

Do kierownicy inna ale do przedniego napędu chyba ta sama co do womu a przedni napęd załącza się więc pytanie czy to pompa zepsuta czy w skrzyni coś z tym wałkiem? Nigdy w życiu nie miałem styczności z takim Ursusem więc...

 

Dodam jeszcze ze żeby pociągnąć wajchę przy kierownicy trzeba dużo siły (jedną ręką nie da się jej pociągnąć). Specjalnie u kolegi patrzyłem w c385 to tam lekko się ją pociąga, nie trzeba aż tyle siły. Jeszcze co do niej to jak jest na górze czy na dole to wałek zawsze się kręci.

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    37

Jeśli zdejmiesz osłony to możesz podejrzeć czy w ogóle jest na swoim miejscu bo to dziwne żeby ciężko chodziła.u mnie kiedyś leżała obok:( (są tam w słupku kierownicy zwykłe 3 takie druty (gaz/wzmacniacz/wom)które mają połączenie z korpusem skrzyni.
Wałek ci się kręci cały czas ale ma siłę czy tak że z maszyna już nie kręci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą wajchą już jest wszystko w porządku chyba. Parę razy w górę i dół pomachałem to teraz znacznie lżej się kręci nw co to moglo być. Jutro odpale i zobaczę czy wałek ma siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

wyciągaj z tyłu wom już nie pamiętam ale chyba musisz odkręcić płytę pod zaczep i odkręcasz cały wom jeżeli chodzi nie zależnie od ustawień tej wajchy przy kierownicy to na bank są do wymiany tłoczki od hamulca wom 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile mniej więcej czasu zajęłoby takie rozebranie tego womu, bo na dniach Ursus będzie potrzebny w pracy a żeby włączyć czy wyłączyć wom trzeba gasić silnik a to bardzo uciążliwe będzie. Jeszcze jakby ktoś mógłby wstawić zdjęcia jakiekolwiek o co tam chodzi to byłbym wdzięczny

A może jakieś podpowiedzi gdzie co i jak dostać się do hamulca

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    536

Ściągnij sobie z sieci katalog i już dużo się dowiesz, jak się dostać gdzie się znajduje i na przyszłość na pewno się przyda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    920

Na forum mnóstwo tematów o wom w ciężkiej serii, zajrzyj do galerii @ grzesmaly napstrykal fotek jak rozbierał. Jak masz wszystkie części to z pół dnia roboty.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TylkoOkragly
      Witam mam taki problem a mianowicie pociągłem za bardzo dzwignia od wałka i teraz nie moge wrzucić wałka sciagłem dekiel od skrzyni biegów i jak ta listwe przestawić żeby było dobrze bo jest tak zblokowana że nie moge jej wogole ruszyć
    • Przez andrzej_ka
      Dzień dobry,
      chciałbym zrobić maskę (tylko przód) która jest taka sama lub bardzo podobna do tej którą Ursus 1234 ma fabrycznie.
      Mam blachy oraz giętarkę ale niestety do tego wszystkiego brakuje mi jej wymiarów. Mam prośbę, czy ktoś z was kto posiada taki model mógłby mi dostarczyć potrzebne informacje które zaznaczyłem na obrazku oraz dosłał kilka dodatkowych zdjęć z bliska oraz jak jest otworzona.
      Z góry bardzo dziękuje. Miłego!

    • Przez KrychxU
      Witam, interesuje mnie wasza opinia na temat wałów przyłączanych do pługa.
      Mam zamiar zainwestować w packomat, pług 4 skibowy a ciągnik 1614. Na spokojnie da sobię radę.
      Tylko sęk w tym że mam większą część pól w kształcie klinów, czytałem opinie że packomat na takie pola wmiarę daje radę bo najlepszy jest ten na przedni TUZ.
      Ale nie posiadam Tuz'a, ani nie planuję zakupu to interesują mnie dwa typy wałów, packomat lub ciągany.
      "Ciągany" z tego co wyczytałem lepiej uprawia glebę , poprzez to że ma większą średnice pierścieni oraz dwa rzędy tych pierścieni, ale packomat łatwiej przetransportować.
      I tu mam dwa pytania, czy np. podczas orki gdy na torze jazdy mam przeszkodę to czy mogę złożyć, przestawić ten packomat bez żadnych konsekwencji?
      I druga kwestia, Schemat wygląda tak: Orka(1614),nawozy(30),uprawa agregatem(1614),siew(30),bronowanie(30) czy to by mi się opłaciło ?
      Co z tego schematu mógłbym wykreślić po zakupie wału, bo zaprezentowałem schemat uprawy wiosennej, pożniwna różni się tym że po orce bronuję 30.
      Liczę na pomoc 😉
      PS. Gleby mam lekkie i średnie, ale większość lekkie 3,4,5 klasa. 
       

    • Przez Folenka
      Więcej informacji pod poniższym linkiem
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-ursus-c-325-330-z-turem-CID757-IDv5WF4.html
       
    • Przez bartekcuber
      witam mam problem z ciśnieniem oleju silnika na zimnym ma 4,5 atmosfery a na gorącym nie całe 1 miezone zegarem ściągnąłem misę by zobaczyć panewki nie które panewki główne są one koloru szarego metalicznego a miejscami jakby żółte i tu pytanie czy to żółte to jest wyrobienie się panewki ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.