Skocz do zawartości
YTheFreeDead

Mały problem z Ursusem 1224

Polecane posty

Słuchajcie. W zimę zakupiłem Ursusa 1224 w bardzo dobrym stanie. Wszystko byłoby z nim dobrze jeśli nie ten wałek wom, który nie włącza się przy kierownicy, to znaczy, jak włączy się pod siedzeniem to kręci się, co z nim może być nie tak? Poprzedni właściciel powiedział, że wcześniej wszystko dobrze chodziło tylko, że coś w tym rozdzielaczu zamarzło( Nie wiem co mu mogło tam zamarznąć). Co według was może być popsute może ktoś to już naprawiał? Czy może być to pompa hydrauliczna? Dodam, że przyśpieszacz nie działa (z tego co wiem to zaspawany) i czasami przy postoju znacznie ciężko kręci się kierownicą w prawo ale w jeździe to nie przeszkadza. Gdy ktoś coś może wiedzieć w tej sprawie to proszę pisać.
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    344

Jak wzmacniacz zaspawany i mikropompa lub kosz womu zużyty to faktycznie igła stan :D Twoje problemy obszernie opisane na forum, wystarczy poszukać: kosz wom, tarczki wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    17

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/  

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

Edytowano przez debrzyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Robertkujawy    66

Pewnie zainwestował w myjkę i farbę stan b.d Wstaw do mechanika i sobie doszykuj będzie ok Chandlaż prawde powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    24

jak wlaczysz pod siedzeniem tą dzwignią i kreci się na pusto przy wyłaczonym przy kierownicy to masz dodatkowo zepsuty hamulec wom.

A tak z zapytaniem u mnie mam załączone na obroty niezależne (wajcha w dół) ta pod siedzeniem i nie idzie jej ruszyć wogóle jest zapieczona czy co?Wałek akurat nie wiem czy jest sprawny bo nie było okazji wypróbować ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

 

Do kierownicy inna ale do przedniego napędu chyba ta sama co do womu a przedni napęd załącza się więc pytanie czy to pompa zepsuta czy w skrzyni coś z tym wałkiem? Nigdy w życiu nie miałem styczności z takim Ursusem więc...

 

Dodam jeszcze ze żeby pociągnąć wajchę przy kierownicy trzeba dużo siły (jedną ręką nie da się jej pociągnąć). Specjalnie u kolegi patrzyłem w c385 to tam lekko się ją pociąga, nie trzeba aż tyle siły. Jeszcze co do niej to jak jest na górze czy na dole to wałek zawsze się kręci.

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    24

Jeśli zdejmiesz osłony to możesz podejrzeć czy w ogóle jest na swoim miejscu bo to dziwne żeby ciężko chodziła.u mnie kiedyś leżała obok:( (są tam w słupku kierownicy zwykłe 3 takie druty (gaz/wzmacniacz/wom)które mają połączenie z korpusem skrzyni.
Wałek ci się kręci cały czas ale ma siłę czy tak że z maszyna już nie kręci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą wajchą już jest wszystko w porządku chyba. Parę razy w górę i dół pomachałem to teraz znacznie lżej się kręci nw co to moglo być. Jutro odpale i zobaczę czy wałek ma siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

wyciągaj z tyłu wom już nie pamiętam ale chyba musisz odkręcić płytę pod zaczep i odkręcasz cały wom jeżeli chodzi nie zależnie od ustawień tej wajchy przy kierownicy to na bank są do wymiany tłoczki od hamulca wom 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile mniej więcej czasu zajęłoby takie rozebranie tego womu, bo na dniach Ursus będzie potrzebny w pracy a żeby włączyć czy wyłączyć wom trzeba gasić silnik a to bardzo uciążliwe będzie. Jeszcze jakby ktoś mógłby wstawić zdjęcia jakiekolwiek o co tam chodzi to byłbym wdzięczny

A może jakieś podpowiedzi gdzie co i jak dostać się do hamulca

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Ściągnij sobie z sieci katalog i już dużo się dowiesz, jak się dostać gdzie się znajduje i na przyszłość na pewno się przyda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    344

Na forum mnóstwo tematów o wom w ciężkiej serii, zajrzyj do galerii @ grzesmaly napstrykal fotek jak rozbierał. Jak masz wszystkie części to z pół dnia roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez c330ursus
      Fajnie się pracuje maszyną która fajnie wygląda. Dlatego zakładam ten temat bo chyba każdy coś zmienił w swojej C-330. Choćby najgłupszy szczegół ale ciągnik już lepiej wygląda piszcie nawet takie szczegóły (oczywiście coś większego niż śrubka czy podkładka <_< )
       
      Ja zaczne:
       
      Radio
      Kontrolka hamulca
      tapicerka na syficie
       
      Nie wiecie jak umyć opon żeby były umyte ja na tym zdjęciu (link poniżej)
      http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image40045.html
       
      przynajmniej te z tyłu bo zwykłą wodą pod ciśnieniem i płynem do naczyń sie nie da <_<
    • Przez c330ursus
      Zamierzam kupić glebogryzarkę do mojego Ursusa C-330 tylko nie wiem ile metrów może być żeby C-330 ją pociągną i jakie zapotrzebowanie mocy na ile metrów glebogryzarki?
       
      Takie mam na oku Która waszym zdaniem będzie najlepsza i którą uciągnie Ursus C-330
       
      http://www.allegro.pl/item346301100_glebog...anio_slask.html
       
      http://www.allegro.pl/item338616663_glebog...sus_zetor_.html
       
      http://www.allegro.pl/item345489219_glebog..._90mokazja.html
       
      I jeszcze będę potrzebował wałek przekaźnika, ponieważ jest to moja pierwsza maszyna na wałek Coś takiego będzie pasować?
       
      http://www.allegro.pl/item344553143_walek_przekaznika.html
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
×