Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@TheMariko polecam mala Makite 9566CVR http://www.narzedziax.pl/makita-szlifierka-katowa-150mm-1400w-9566cvr-p-46.html na tarcze 150, sprzet na lata nie do zabicia z reg. obrotow - bardzo przydatne i chociaz kazda czesc dotepna i nie trzeba kolejnej za 150zl kupowac jak sie stara popsuje tylko np wirnik za 70.

@kubaguzik tutaj nie sposob sie klucic chyba ze zalizysz dluzsze raczki i wtedy masz precyzje ruchow, mam tak w ladowaczu Cyklop i pomimo wyjetych dlawikow da sie operowac wolniej tylko trzeba o tym pamietac.

Opublikowano

jak Ci szybko padająte szlifierki to kup , Cerosa, Mirkę, Festool, Rupes, Dynabrade, 3M B)

 

wiem wiem wiem . tak btw to Ceros to model szlifierki właśnie Mirka wiec nie wiem czemu piszesz Cerosa, Mirke ;). Wszyscy mnie namawiaja na cerosa tylko ta cena ok 1400zl jest za ostra jak dla mnie. i jestem naprawde bardzo ciekaw czy to jest faktycznie taki sprzet nie do zajechania, bo coś w to nie wierze. Te co ja mam/miałem wszystkie padaja jak muchy.

 

Aha - szlifierka nowa FOBO nawet 1 obrotu nie chce zrobic, nie mam pojecia dlaczego .

 

Juz mnie troche kur**ca strzela z tymi szlifierkami bo naprawde nie wydajac 1000zl chyba nie da sie kupic takiej ktora wytrzyma wiecej jak 3/4 remontu jakiegos wiekszego sprzetu.

 

A ta Makita panowie to zwykła kątówka, te akurat mi działaja dobrze, nie narzekam, kozakiem jest Bosch GWS 19-230 ktory jest chyba z 91r i jeszcze działa pięknie. Żeby teraz takie elektronarzedzia jeszcze ktoś robił ... :ph34r:

Opublikowano

 

wiem wiem wiem . tak btw to Ceros to model szlifierki właśnie Mirka wiec nie wiem czemu piszesz Cerosa, Mirke ;). Wszyscy mnie namawiaja na cerosa tylko ta cena ok 1400zl jest za ostra jak dla mnie. i jestem naprawde bardzo ciekaw czy to jest faktycznie taki sprzet nie do zajechania, bo coś w to nie wierze. Te co ja mam/miałem wszystkie padaja jak muchy.

 

Aha - szlifierka nowa FOBO nawet 1 obrotu nie chce zrobic, nie mam pojecia dlaczego .

 

Juz mnie troche kur**ca strzela z tymi szlifierkami bo naprawde nie wydajac 1000zl chyba nie da sie kupic takiej ktora wytrzyma wiecej jak 3/4 remontu jakiegos wiekszego sprzetu.

 

A ta Makita panowie to zwykła kątówka, te akurat mi działaja dobrze, nie narzekam, kozakiem jest Bosch GWS 19-230 ktory jest chyba z 91r i jeszcze działa pięknie. Żeby teraz takie elektronarzedzia jeszcze ktoś robił ... :ph34r:

 

Starość, niestety... ale racja

 

A co do szlifierki , jak weźmiesz w ręce którąkolwiek z wymienionych i popracujesz, to się przekonasz dlaczego wszyscy Ci polecają markowe ;)

To tak samo "malować" Srico, a nakładać lakier Satą ^^

Opublikowano

Ja ci zaproponuje z "doświadczenia" FESTOOL ETS 150/5, możne i kosztuje ok 1,5 tyś, ale uwierz mi na warsztacie blacharskim u wujka są takie 20 lat i chodzą do dziś, kątowe, wiertarka protoola i suka? polerka celmy 32 letnia bez napraw!. Wiadomo szczotki i talerze są zmieniane, a mało nie pracują,a pneumatyczna zajedzie ci kompresor chyba ze masz wydajną śrubę, i wypróbuj papiery ścierne indasy.

Opublikowano

l8xv.jpg

 

7jc0.jpg

 

pmjz.jpg

 

v6em.jpg

 

xhfg.jpg

 

nzow.jpg

 

Korpus pomalowany - zostały tylko i aż błotniki i maska do pomalowania.

 

Przy okazji ogłoszenie parafialne:

zostało mi ok 2l lakieru szarego akrylu - czy ktos chce kupic ? 120zl.

 

kupiłem teraz 4,5l bo na c-360 tyle mi poszło z tego co pamietam, a tu zdziwienie bo wyszło mi tylko jakies 2,2-2,5l :blink: . W sumie sam nie wiem czemu taka różnica, wtedy na C-360 poszło mi go jakoś bardzo dużo, nie powiem.

 

Wiec te 2l powinny starczyc spokojnie na drugą całą C-330 jeśli nie bedzie masztu i jeśli utwardzacza da sie 1:2 a nie 1:3 tak jak ja dawałem.

 

v6wq.jpg

 

Łącznik duo-color ;).

Opublikowano

Ja na twoim miejscu wymalowałbym Ci do końca ten akryl ;)

Moze jak bedzie grubsza warstwa to moze byc trwalsza na zarysowania, itp.

Eno w takim tempie remont skończy w nastepnym tyg ;)

Opublikowano

Nie chce mocowac zawleczek do łącznika, jakoś nie mam przekonania do tych "mocowanych" zawleczek (lubia sie urywac).

 

Warstwa lakieru i podkładu i tak jest grubawa, nie ma co przesadzac :).

 

Spokojnie, zaczyna mi się dużo innych prac do wykonania pilnych wiec remont niestety tak szybko nie bedzie zrobiony....niestety jak zwykle coś.

Opublikowano

No wiadomo wiosna idzie i trzeba sie szykowac do sezonu. Kończyc cięcie sadu, usuwanie gałęzi po cieciu itd. ;)

A powiedz mi jak z trwałościa akrylu jest? ;)

Akryl do tanich lakierów nie należy.. :P

Opublikowano

Nie wiem co Ci odpowiedziec nt trwałości bo nie wiem co masz na mysli - odpornosc na zarysowania ?

 

Napewno moim zdaniem zabezpieczenie przed korozja jest lepsze, ale moze to kwestia tego ze ja akrylami maluje dosyc grubo. Lakier jest wyraznie twardszy i trwalszy od np. takiego autorenolaku. Mniej blaknie w słoncu.

Opublikowano

A mógłbyś powiedzieć ile ci poszła podkładu i lakieru na całą c-360? Bo przymierzam się do malowania i nie wiem ile kupić. Tak orientacyjnie jakbyś powiedział to byłbym wdzięczny. A ten podkład położyłeś nie na wyczyszczony korpus ciągnika do gołej blachy, tak? Czy nie będzie odpadał podkład? Mnie uczono, że podkład daje się na gołą blachę- wtedy jest największa przyczepność. Będziesz matował włókniną ciągnik, czy od razu kolorek? A błotniki i maska pójdą również w epoksyd czy epoksyd +podkład akrylowy?

Opublikowano

Kolego przeczytałeś cokolwiek w tym temacie i drugim o 60-ce, że zadajesz takie pytania. Przejrzyj te tematy i znajdziesz sobie odpowiedź na Twoje pytania.

Opublikowano (edytowane)

VITOMA dlaczego stosujesz utwardzacz w proporcji 1:3 a nie 1:2 ?

 

Bo na korpusie chciałem uzyskac półmat, a wieksza ilość utwardzacza także zwieksza połysk, do półmatów daje 1:3, a do matów nawet 1:5.

 

A mógłbyś powiedzieć ile ci poszła podkładu i lakieru na całą c-360? Bo przymierzam się do malowania i nie wiem ile kupić. Tak orientacyjnie jakbyś powiedział to byłbym wdzięczny. A ten podkład położyłeś nie na wyczyszczony korpus ciągnika do gołej blachy, tak? Czy nie będzie odpadał podkład? Mnie uczono, że podkład daje się na gołą blachę- wtedy jest największa przyczepność. Będziesz matował włókniną ciągnik, czy od razu kolorek? A błotniki i maska pójdą również w epoksyd czy epoksyd +podkład akrylowy?

 

Epoksydu z 7l zestawu conajmniej

Akrylu podkladu z 2,5l.

rozpuszczalnika do akryli 2l

Szary lakier na korpus 2,5l

Burszyn na błotniki - ??? (kupilem chyba 1,5l)

Kosc słoniowa na koła + grill = niecaly 1l

 

+ utwardzacz wylicz sobie ile.

 

Blotniki po piaskowaniu - z zewnatrz 1x epoksyd + 2x podklad akryl - od srodka: 3x epoksyd.

Maska - z zewnatrz 2x podklad akryl - od srodka : 1x epoksyd.

 

Epoksyd sie prosciej dociera pod lakier (rozlewa sie raczej na gładko a nie gruba struktura jak podklad akryl) - dlatego od srodka go dałem - mniej matowania w zakamarkach .

 

Nie bedzie odpadał, podkład daje sie na goły metal lub na stare ZMATOWIONE powłoki.

 

Nie wiem o co Ci chodzi z ta włoknina, ale ja caly korpus jak pewnie zauwazyles jechałem ostro szlifierka mimosrodowa (zuzyłem na ten remont pewnie koło 100 krazkow sciernych) - usunałem jakies 80-90% fabrycznych zacieków a było ich mnóstwo. Do tego należy bardzo starannie pofazować krawedzie wszystkich wad starej powłoki takich jak odpryski lakieru czy rysy. Bez tego nie licz ze uzyskasz dobry efekt bo i tak jak ja to nazywam wszystkie "strupy" wybija spod nowego lakieru.

 

Kolego przeczytałeś cokolwiek w tym temacie i drugim o 60-ce, że zadajesz takie pytania. Przejrzyj te tematy i znajdziesz sobie odpowiedź na Twoje pytania.

 

+ 1

 

Też mnie juz troche meczy po raz 58 pisać ile lakieru na co kupić.

Edytowane przez vitoma
Opublikowano

po co tyle kombinacji z utwardzaczem, nie lepiej dodać środek matujący. W włóknin jest kilka gradacji, na epoksyd jak dasz odpowiednio rozmajony podkład akrylowy nawet cienko to też wyjdzie gładko. 100 krążków? a próbowałeś papiery indasa, wielu lakierników używa ich produkty i bardzo je chwali niektórzy starzy wyjadacze twierdzą ze lepsze są od 3M.

Opublikowano (edytowane)

Nie matowałem korpusu po epoksydzie, bo malowałem go mokro na mokro wiec bez matowania.

 

Oczywiście że do lakieru jest dodana mat pasta, ale jak dasz utwardzacz 1:2 to "stłumisz" działanie mat pasty.

 

Nie znosze malowac rozrzedzonym podkladem akrylowym bo wtedy leje sie jak szalony -zaciek na zacieku, a epoksyd nawet jak jest troche gestszy to pieknie sie "zlewa" i jest gładki. Novol 360 wg mnie ten obecnie produkowany jest gestszy niż ten co kiedyś co mi osobiscie bardzo odpowiada, bo można go grubiej nałożyć i nawet stosować do jako podkład wypełniajacy przy małych wadach.

 

Novol robi też obecnie podklad akryl do techniki mokro na mokro, ale po co mam kombinowac skoro epoksyd teoretycznie zapewnia znacznie lepsza ochrone przed korozja i dobrze mi sie nim pracuje ??

 

Wg mnie najlepsze krazki scierne robi NORTON , ale różnice pomiedzy poszczególnymi markami nie sa duże.

 

Wiem ze włóknin sa 3-4 gradacje zależnie od marki, no i co z tego wynika ?

 

-------------------------------------

 

Powiedzcie mi jeszcze co do CBMów - czy jak zapne maszyne posiadajaca "wystajace bolce", a nie sworznie przetykane przez 2 otwory, to jest konieczne stosowania kul z takim kołnieżem czy nie ?? : http://www.farmexper...rodukt2069.aspx

 

--------------------------------------

 

r4wm.jpg

 

Sika juz na błotnikach.

 

r2gs.jpg

 

Do podkładu też dodałem novola 770.

 

7f23.jpg

 

pqya.jpg

 

Zapodkładowałem ostatecznie wszystko i umyłem myjka lakiernie przed malowaniem oblachowania bo była juz dobrze brudna.

 

q9sc.jpg

 

Udało mi się nawet kupić filcowe podkładki pod szelki baku :).

 

pvgv.jpg

 

Ładnie polakierowałem ?

 

6hvm.jpg

 

Tak O !! Pieknie :)

 

Na taki efekt można liczyć jak komuś się nie chce szlifować podkładu akrylu :) ja dałem tylko finalny lakier cieniutko jako kontrast.

 

 

jf47.jpg

 

By zaraz go zeszlifować do zera.

 

0ksz.jpg

 

Nowa szlifierka , kolejna tania elektryczna, polecana przez gościa z bloga "moj-garaz" - rzekomo też miał kilka, wszystkie padały, a ta chodzi kilka lat. Zobaczymy... jeszcze działa :).

 

Pozostałem 3szt odsyłam na gwarancje/zwrot.

 

y0im.jpg

 

sx48.jpg

 

0op0.jpg

 

Na koniec z zewnatrz przeleciałem P800 na mokro recznie by usunac mikro ryski. Tak dla swietego spokoju bardziej bo pewnie p500 na mimosrodzie by starczyło pod akryl.

 

lrkf.jpg

 

Gotowe, w koncu . Jutro lakierowanie.

 

ngmv.jpg

 

Mozna było coś powoli składac.

 

4ewj.jpg

 

Sa już mitasy, tym razem 12 PeRek :) zobaczymy jak sie beda zachowywac w porównaniu do 10PR. Świeże bo z 47 tyg 2013, made in Czech Rep :).

 

d8b4.jpg

 

No i balony gotowe.

 

wi6g.jpg

 

ut9p.jpg

 

a99t.jpg

 

zyqu.jpg

 

7m2y.jpg

 

98jk.jpg

 

qou4.jpg

 

Wszystkie planowane czesci już oczywiście sa wyproszkowane, na czarny połysk i szary pod kolor "mokrego " lakieru.

 

yjo4.jpg

Edytowane przez vitoma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v