Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mikipost

Claas 98s obrotomierz

Polecane posty

mikipost    2

Witam,posiadam Clasa 98s maxi z 92r. Mam problem ze wskazaniami obrotów silnika.Obrotomierz zaniża mniejwiecej o połowe obr. Natomiast podczs jazdy nie przełancza mi na predkosc jazdy tylko cały czas pokazuje obroty silnika.Z góry dziekuje za pomoc w rozwiązaniu zagadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Zaraz po zakupie dominatora 88 s też myślałem że obrotomierz jest walnięty, i na pełnym gazie pokazuje coś koło 1 tyś obr/min. Już miałem odstawiać alternator do sprawdzenia, ponieważ w innych maszynach mam tak że wskazania obrotomierza pochodzą właśnie z alternatora. Dopiero po jakimś czasie zorientowałem się że na tym obrotomierzu są pokazywane obroty na skrzyni ( czujnik jest między wariatorem a sprzęgłem ) więc jak dasz przyspieszaczem do tyłu to wtedy obroty rosną ;) A prędkości jazdy nie pokazuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

U mnie na pełnym gazie też pokazuje ok 1tys. obr.Czyli w tym typie nie ma możliwosci sledzenia obr. silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil496    39

Jeśli dasz przyspieszacz i gaz na max, wtedy obroty nie pamiętam dokładnie ale jest coś koło 2450. A jako takich obrotów silnika to nie ma ;)

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Jakim biegiem i na jakich wskazaniach na zegarze kosisz zboze,rzepak? Dopytuje się bo dopero co zakupiłem swoje "cacko".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Rzepaku nie siejemy a zboża to zależy przede wszystkim od tego jakie jest duże i jaka jest słoma czy wilgotna czy sucha a tak mniej więcej to 1 bieg i przyspieszacz od 1700 do końca. Tego nie da sie tak dokładnie określić bo zboże a zboże to jest Ogromna różnica, jedynie w jakimś bardzo rzadkim i małym zbożu to można sobie pozwolić na 2 bieg i 1200 . W tym kombajnie jest taki problem że on może i ma przerób tylko że jak chcesz jechać jeszcze szybciej to wtedy heder nie nadąża :D i owija ślimak po środku na tych palcach :lol:

Heder mam 3.9 ( multifinger ) a ty??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Sorry że się nieodzywałem ale troche zabalowałem,coby duch narodu wemnie nie zaginął :)) Wracając do tematu na postoju jak dasz przyspieszcz do konca to tesz wykręcisz 1700 obr. na zegarze?Z tym hederem to mnie załamałeś też mam 3,9m i miałem własnie nadzieje że prędkoscią bede nadrabiał.W bizone to jak szybko bym nie jechał to nigdy nie było opcji zeby nawineło(wyjątek zielonkawy owies i ewent. powoje) co najwyzej 20% plonu została z tyłu.Czym się różni multifinger od zwykłego hederu i które rozwiązanie lepsze? W moim hederze na środku są palce 3x4 1x5 oraz dwa "dzioby" rozmieszczone względem siebie co 180stopni oraz są dodatkowe trzy palce rozmieszczone co jakies 50cm po jednej i drugiej stronie(po 3 na sronie) A słome zawsze nawija jak dajesz po garach czy może wtedy jak jest zielona? W moim Claasie siedzi om 366a, jesli nie wymęcze nim 1,5ha w godzinę z tym hedrem to dopiero będzie numer. Chyba wróce do bizona :)))) Albo kupie większy heder i będe sie codziennie przyczepiał, będzie jeszcze weselej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Tak to jest niezależnie czy będzie na biegu czy też nie, a te 1700 obr/min to jest tak jakby połowa zakresu przyspieszacza, przypomnę ( jeśli dasz dźwignią na max do tyłu to na full obrotach wyciąga bodajże 2450 ale mówie to jest tak mniej więcej bo nie pamiętam ). Multifinger to są właśnie te dodatkowe 3 palce umieszczone po jednej jak i drugiej stronie, mi już jeden dziób został :D a drugi się urwał właśnie wtedy jak owinęło na ślimak to włączyłem revers hederu i zawadziło mi o tą taką blachę od góry co jest na zawiasach. Tak właściwie to owija jak się młóci dosyć wilgną słomę z dużą prędkością, a jak podejdzie powój ( najgorzej mam od grząby ) to od razu złapie nawet jak jedziesz na minimum. Nieraz to co 20 m musiałem to obierać ! W przypadku kiedy słoma jest lux i też chcesz ostro podgonić to wtedy te palce na środku nie nadążają podawać słomy na gardziel w wyniku czego podrzuca ją do góry i albo właśnie ją owinie, albo podrzuci i motowidła to ,, odbierą'' i przed siebie wyrzucą ( ale i tak później heder zbierze ) . U mnie jest Perkins 1006.6T . Do tego kombajnu najlepszym rozwiązaniem był by heder o szerokości 4.5 m ( ale w bramę by nie wszedł ) <_< I jak mówisz, codzienna gimnastyka z odpinaniem i zapinaniem :lol:

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Dzięki sliczne za odpowiedzi, jutro jak bede miał chwile to odpale maszyne i zobacze czy obroty zmiena ustawienie przyspieszacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
    • Przez leon8875
      Witam,

      Mam problem z moją forterrą, dokładnie nie nabija mi motogodzin oraz nie pokazuje obrotów silnika, alternator jest dobry bo taki sam jest w majorze i sobie podmieniłem oraz sprawdziłem. W forterze dodatkowo zamiast trzymać ładowania na poziomie ~14V trzyma na  poziomie ~12V . Czy ktoś sie z tym spotkał a jak tak to dzie szukać usterki? :)
    • Przez artur04c
      Witam poszukuję instrukcji obsługi Ariona 640 z 2008r. Potrzebuję instrukcję do bogatszej wersji między innymi duży wyświetlacz po prawej, elektropilot, obsługa skrzy ni automatycznej, pamięć obrotów itp itd  bo mniej więcej wiem co i jak ale nie do końca  tak samo przyciski na panelu po prawej, który co do czego  Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×