Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Znajomy ma na sprzedanie pronara 82 sa i zastanawiamy się czy warto by było go wsiąść ??? Pronar jest z 2008 roku i ma 650 mtg.

Edytowane przez waldini24
Gość Profil usunięty
Opublikowano

mój jest z 2004 i ma 2000 mth. Czyli wychodzi że ma robione ok 200 godz. na rok. Tyle że oprócz zimy pracuje prawie codziennie więc można stwierdzić, że liczniki zaniżają przebieg. A to że leje olejem to bujda. Że komuś się zdarzy że jakiś simering puści to zaraz że złom. Ja bym się nad tym ciągnikiem zastanowił. Fakt, John deere to nie jest, ale zakładasz mu zagonówkę 5*35 i nawet dymku nie puści.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A mój (tez 82 SA) robi na 30 ha. W prasie kostce, jednorzędówce, rozrzutniku, nawet siano nim przegarniam bo szybciej jadę na pole. Ogólnie do wszystkiego. A w C 330 mam licznik dwa lata. Ciągnik całą zimę stoi w garażu tylko w sezonie opryskiwacz i takie inne lekkie prace i mam ponad 2000 mth. Czyli nie ma co patrzeć na ten licznik w pronarze.

Opublikowano

Użytkuję 82TSA od 2001 roku. Ma już ponad 4000H. Siada to i owo, nie powiem, że nie, ale silnik nie do zajechania. Z hydrauliką to częściowo prawda. Dopóki używałem niewielkich maszyn, nie było żadnych wycieków i kłopotów. Niestety jak pojawiła się 4-rka obrotowa, agregat uprawowo siewny i rozsiewacz nawozu o ładowności 1.5 t zaczęły się wycieki i grzanie oleju. Plusy to śmiesznie tanie części zamienne i możliwość samodzielnej naprawy. Na niewielkie gospodarstwa ok 20 ha można śmiało brać, ale cena jak za SA nawet przy tak niewielkim przebiegu wydaje mi sie nieco wygórowana. Dokładasz 35 i kupujesz nowy 952.4

Opublikowano

Ja kupiłem pronara 82TSA 2 dni temu i nie wiem jak włączyć podnośnik. Nie wiem czy jest popsuty czy poprostu nie umiem włączyc. Byłbym wdzięczny za to jakbyściemogli to wytłumaczyć z uwzględnieniem wszystkich dźwigni. Proszę o szybką odpowiedź:)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli jest tak jak w SA to z prawej strony pod filtrem powietrza jest dźwignia. Krótka, taka jak w skrzyni w poznaniaku. Należy zapalić ciągnik, ustawić minimalne obroty, dźwignie pociągnąć do siebie i na chama do góry. Nie przejmuj się że będą ząbki na zębatce przeskakiwały bo tak musi być. W końcu wpadnie. A mój patent to na zgaszonym ciągniku wychodzę, prawą ręką za dźwignię, a lewą przekręcam kluczyk. Wystarczy takie cyknięcie żeby ruszyć wał korbowy

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Filtr powietrza to ten grzyb wystający z maski przed samą szybą. Z prawej strony ciągnika (tam gdzie alternator) przed kabiną jest taka bańka, od góry zakończona właśnie tym grzybem, a od spodu miską przykręcona na dwie nakrętki motylowe. To właśnie jest filtr powietrza. Ta dźwignia jest w okolicy wyjść hydraulicznych nad butlą od powietrza.

Edytowane przez mlodymechanik
Opublikowano

A mój (tez 82 SA) robi na 30 ha. W prasie kostce, jednorzędówce, rozrzutniku, nawet siano nim przegarniam bo szybciej jadę na pole. Ogólnie do wszystkiego. A w C 330 mam licznik dwa lata. Ciągnik całą zimę stoi w garażu tylko w sezonie opryskiwacz i takie inne lekkie prace i mam ponad 2000 mth. Czyli nie ma co patrzeć na ten licznik w pronarze.

 

Za szybko liczy ten nowy budzik w c330, za szybko :o

Opublikowano

Ja 82 SA uzytkuje juz 3 lata. jest z 2004 roku. Awarie ? jakies drobnostki za 5 czy 10 zl + chwile roboty zeby usunac ze 2 miesiace temu zalozona turbina. Czy warto ? jezeli szukasz ciagnika taniego , mocnego , prostego i budzetowego w naprawach to tak , natomiast jak od ciagnika oczekujesz wiekszej bezawaryjnosci , wysokiego komfortu i wypasu to pomysl nad czyms zachodnim.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja 82 SA uzytkuje juz 3 lata. jest z 2004 roku. Awarie ? jakies drobnostki za 5 czy 10 zl + chwile roboty zeby usunac ze 2 miesiace temu zalozona turbina. Czy warto ? jezeli szukasz ciagnika taniego , mocnego , prostego i budzetowego w naprawach to tak , natomiast jak od ciagnika oczekujesz wiekszej bezawaryjnosci , wysokiego komfortu i wypasu to pomysl nad czyms zachodnim.

 

Zgadza się. Przy tym ciągniku trzeba co jakiś czas pochodzić z kluczem i jakieś pierdoły usunąć ( jakiś o-ring się poci, czy jakaś śrubka się odkręci) Słabym punktem jest oryginalny wężyk przy filtrze paliwa. Lubi pęknąć.) Prawdą jest że w kabinie trochę mu brakuje do zetora czy wyżej, ale jak ktoś mądry tu na forum napisał kabina nie jest do przesiadywania w niej tylko do pracy. Zresztą nie jest aż tak źle. Części? Za pompkę zasilającą dałem w tamtym roku 80 zł. Za szyby tylną dużą 45 a tą małą nisko 10. Moja ocena jest taka- to dobry ciągnik stworzony do ciężkiej pracy. Za te pieniądze nic nowego się nie znajdzie. Usterki się zdarzają, ale łatwe w samodzielnej naprawie. Jeśli miałbym jeszcze raz kupić to nawet bym się nie zastanawiał. (nawet jest w planie belarus 95 koni ze skrzynią 14/4) Nie stać mnie na Jd. Ani na zakup ani na utrzymanie i ewentualne naprawy (bo prędzej czy później takie będą). Tym ciągnikiem jadę w polu i nie zastanawiam się "o Jezu, żeby tylko nic nie walało. Z czego bym zapłacił za mechaników i części. Błoto, nie błoto, 3 polowa gaz w podłogę, przedni napęd i musi iść. Osobiście polecam ciągnik Pronar.

Wypowiedź dotyczy ciągnika Pronar 82 SA. rok 2004. Przebieg 2030 mth.

Opublikowano

no ten wezyk miedzy innyi wymienialem ale to tak jak mowie koszt symboliczny i 2 minutki roboty. Czesci to prawda sa tanie jak barszcz. Chyba nic nie ma z drobniejszych rzeczy co by kosztowalo wiecej jak 100 pln do tego ciagnika. Utrzymanie tez tanie , komplet filtrow ze 20-30 pln. Silnik jedzie na wszystkim. Co do komfortu w kabinie wiadomo szalu nie ma ale do tych 2000 obr jest znosnie , radia idzie posluchac spokojnie, Moim zdaniem uciag i spalanie rekompensuje wszsytkie wady tych traktorow :)

Opublikowano

Ja mam pronara 1221 a2 i zetora proxime 100 power i powiem tak moim zdaniem zetor w cale nie jest lepiej wykonany od pronara na razie częściej serwis przyjeżdzał do zetora pronar ma 480 mtg zetor 350mtg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no ten wezyk miedzy innyi wymienialem ale to tak jak mowie koszt symboliczny i 2 minutki roboty. Czesci to prawda sa tanie jak barszcz. Chyba nic nie ma z drobniejszych rzeczy co by kosztowalo wiecej jak 100 pln do tego ciagnika. Utrzymanie tez tanie , komplet filtrow ze 20-30 pln. Silnik jedzie na wszystkim. Co do komfortu w kabinie wiadomo szalu nie ma ale do tych 2000 obr jest znosnie , radia idzie posluchac spokojnie, Moim zdaniem uciag i spalanie rekompensuje wszsytkie wady tych traktorow :)

 

Ja jeszcze tego wężyka nie wymieniałem bo zawsze mi pod nakrętką puszcza to go po kawałku ucinam. A co do części to prawda, wkład filtru paliwa 4 zł, siano do filtra powietrza 20 zł. Ale już z tych nowych belarusów filtr powietrza papierowy 200 PLN, Wchodzi układ common rail. Też na forum rozmawiałem że jest dość drogi w serwisowania.

Opublikowano (edytowane)

CR w ciagnikach to poniekad wymysl zielonych. Silnik musi spelnic ostre normy emisji spalin , CO2 stad inzynierowie i konstruktorzy musza go zastosowac azeby silnik byl ekologiczny.

Pablo niestety teraz wielu producentow idzie na ilosc a nie na jakosc i tyczy sie to wszystkiego od kombajnu , ciagnika po elektryczna szczoteczke do zebow. Teraz ekonomisci decyduja o tym ile dany sprzet, podzespol czy czesc ma przechodzic . Maszyny z lat 70-80 byly pancerne czy to ciagniki czy to auta nawet lodowki i pralki przechodziy po 30 lat bez problemu a teraz ? .... kazdy widzi jak jest. Stara C 330 z 85 roku chodzi po dzis dzien bez wiekszego remontu aa ile dostala w pupe ? Prawie 30 lat. Chialbym zobaczyc te ciagniki ktore teraz produkuja za 30 lat...

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

Dołączam sie do kolegi- też chciałbym kupić pronara 1025a z ok.2007r pracował by przy prasie zwijącej ,agregat uprawowy , pług zagonowy, troche transport,mam 15 ha Polecacie? Chciałbym ciągnik tanii w eksplatacji,wytrzymały itd. ;D ok do 70 tys zł ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krystian2152
      Witam.Owijam bele owijarka Pronar i wychodzi mi z rolki foli 750 28bel. Dlaczego tylko tyle???
    • Przez Arni007
      Witam mam problem z podnośnikiem otóż od pewnego czasu pronar ( to jeszce stary MTZ) nie chce podosić do końca gdy olej się rozgrzeje , a chodzi o to że podnosi tylko za nisko aby zapiąć hak blokujący ramiona.Oprócz tego pojawia się również problem z opuszczaniem otóż po przesunięciu dżwigni obok siedzenia na sam dół ramiona opadają tylko do połowy dopiero po pewnej hwili opadają bardzo szybko na sam dól ( oczywiście jak jest coś na nich zawieszone) . Mógłby ktoś pomóc ?Posiada on hydraulikę jak stare Mtz tz. 2 rozdzielacze jeden pod kierownicą drugi pod siedzeniem.
    • Przez dawid35123
      Witam
      Mam pytanie czy element przedniego napędu zaznaczony na zdjęciu na niebiesko powinien się wysunąć czy trzeba zdejmować cały korpus o góry (czyli jedna z śrub zaznaczona czerwonym kółkiem) ? Jak widać na zdjęciu trochę się wysunął ale dalej jakoś nie chce iść. Rozbierany z powodu dużego przecieku oleju.
      Pozdrawiam.

    • Przez szwagier84
      https://www.olx.pl/oferta/pronar-1025ail-tur-mtz-belarus-CID757-IDxsBLm.html
    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v