Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1 .Sprawa: oewnego dnia włączając światła pozycyjne i mijania, nie włączyły się, długie raz były, raz nie, zależy jak trzasnąłem w prawo przełącznikiem, zostały tylko kierunki... winię przełącznik ale dla upewnienia chciałbym sprawdzić po kablach czy się włączą(są 2 kostki od przełącznika) i gdy przykładowo wepne kabel w obie kostki po kolorze to zapalą się światła? czy coś się spali. Jak najprośniej sprawdzić światła mając tylko 2 kostki od przełącznika? kolorów oczywiście nie znam, jaki kolor od czego xD

 

2.Sprawa to regulacja kierownicy, u mnie nie działała więc kierownice wyjąłem wogóle z kolumny i rozebrałem, niestety ta rączka co się podnosi i reguluje(według mnie jest wytarta) więc podciąłem kątówką bo zapadka była półokrągła i mechanizm od odblokowania regulacji się zsuwał, wszystko niby ok ale została mi jedna spręzynka i nie wiem gdzie ona była, bo odrazu jak rozebrałem to leżała luzem. Aaa i jeszcze jedna sprawa to sprężynka trzymająca zębatke od regulacji nie do końca mi pasuje.

Ogólnie jakbym zobaczył zdjęcie właśnie tego elementu regulacji od środka to byłoby łatwiej, najważniejsza sprawa to światła, po wpierdzielić 250zł w przełącznik to nie sztuka a gdy okaże się, że po wpięciu nadal nie będą działać to się załamie.

Opublikowano

u mnie długie światła raz są a raz nima a i jeszcze jedna sprawa żeby nie zaśmiecać forum jedno światło pozycyjne czasami na dołku zgaśnie a potem się włonczy wiecie co może byc sprawdzałem już wszystko

Opublikowano

Mi któregoś razu stało się podobnie tyle, że nie miałem bodajże krótkich - wina masy pprzy swiatłach która się zwyczajnie oberwała. Założyłem nową masę ( kabelek i nowa srubka) i świecą jak dawniej :) Nic z kablami nie kombinuj tylko sprawdź tą masę bo obajwy bardzo podobne do moich :) Dla pewności weź jakiś kabel który na 100% nie ejst przerwany w srodku pancerza i wtedy sprawdź bo czasem zdaje się ok a w środku przepruchniał. Co do regulacji to nie wiem nigdy nie rozbierałem tego :) Może inni coś wiedzą w tym temacie :)

Opublikowano

Jak jest u Was nie wiem u mnie przód mam podłączony czarnym kabelkiem do jakiejś śróbki bodajże przy akumulatorze mam ogranicznik żeby sie nie przesówał i chyba tam mam złapane :) no czarny kabelek od masy namierzyć i dojdziesz gdzie idzie :)

Opublikowano

Kierunek a światła w przednim grillu to 2 inne rzeczy... kierunki są z pozycyjnymi a przód masz oddzielnie i kierunki były jak najbardziej. Tłumaczyłem wcześniej że masa od przednich jest oddzielna a po drugie sprawdź przy ząrówkach czy dobrze wszystko jest. Rób co chcesz ja bym najpierw to sprawdził a jak bym miał 100% pewności że to włacznik to bym kupił ten przełącznik co kolega wyżej mówi :)

Opublikowano

dobra masy sprawdzone, prawda jest taka, że sprawdzałem miernikiem kable ze wtyczek i wygląda na to, że prądu brak...masa na przednich lampach jest na 100%, dzięki za informacje co do przełącznika :P zaoszczędzę 200zł

jeszcze obok bezpieczników znalazłem jedną wtyczkę na 2 piny, nie wiem od czego jest ale prąd na niej jest i wacham się aby przełożyć prąd z niej do tej drugiej.. ale dziwna sprawa kurde. U was też jest lużna jedna wtyczka 2 pinowa? widać ją pod obudową jak się zerknie, wpiąć jej nie ma gdzie bo wszystko zajęte.

Opublikowano

We wszystkich tych mf-ach jak i innych ciągnikach, jest dużo takich wtyczek i gniazd zależnie od: wersji, wyposażenia i oczywiście możliwości podłączenia innych urządzeń (np: koguty, dodatkowe światła, klima itp).

Opublikowano

Wszystko pasuje idealnie bo to jest ten sam włącznik, tylko nikt w takiej firmie jak mf o tym nie wspomni bo jakoś trzeba zarobić. W ciągnikach jest wiele rzeczy w ten sposób sprzedawane np: stacyjki, czujniki (ciśnienia i temp da się kupić identyczne z tymi samymi parametrami z samochodu), ostatnio w ciągniku renault znalazłem czujniki od klimy i chyba stopu były identyczne jak z jakiegoś forda, jedyna różnica to cena. Ten czujnik ciśnienia oleju w mf też da się kupić taniej, z jakiejś osobówki chyba diesla, tego dokładanie nie pamiętam.

Opublikowano

dobra, przełącznik działa :P, 200zł zaoszczędzone, powód braku oświetlenia, brak masy (masa znajdowała się pod przymocowaniem przerywacza, pod kierownicą)

Opublikowano

Witam panowie mam problem ze światłami roboczymi przednimi otóż przestały mi ostatnio świecić kontrolka się świeci a światła nie patrzałem kontrolką to tam w ogóle prąd nie dochodzi. Może to wina przełącznika jezeli tak to gdzie on się znajduje? MF 3085.

Opublikowano

Witam panowie mam problem ze światłami roboczymi przednimi otóż przestały mi ostatnio świecić kontrolka się świeci a światła nie patrzałem kontrolką to tam w ogóle prąd nie dochodzi. Może to wina przełącznika jezeli tak to gdzie on się znajduje? MF 3085.

Opublikowano

po pierwsze to sprawdź bezpieczniki jeśli ok to sprawdź przy włączniku czy prąd dochodzi i jak włączysz czy wychodzi jeśli tu nie znajdziesz to musisz sprawdzić instalacje lub sprawdź żarówki

Opublikowano

Panowie mam podobny problem z roboczymi światłami ale diagnoza już postawiona wadliwy przełącznik, gdzie go mogę kupić dodam że to mf 3080 89r :wacko:

Opublikowano

Tak zgadza się kolego ale interesuje mnie przełącznik do świateł roboczych dzisiaj pytałem w sklepie rolniczym to za orginał 160 za jeden a są dwa. Może ktoś stosował jakieś zamienniki?

Opublikowano

Jednak to nie bezpieczniki spalone. To włączniki, jest tam w nich jakiś bezpiecznik? Bo nie mam świateł roboczych ani z przodu ani z tylu. Prąd do włącznikow dochodzi. Tak jak by te włączniki były zepsute, i co ciekawe zepsuly się dwa na raz. Ma ktoś pomysł co die mogli jeszcze stać? I skąd kupić jakieś tańsze te wlaczniki bo są na Internecie ale po 180 zl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v