Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wita :)

Tak jak w temacie chciałbym przerobic w swoim Zefirze 85 podnosnik tylny bo jest problem z transportem agregatu 3.2m bo strasznie kołysze i plugu . Czyli chce w jakis sposob dodac 2 siłowniki hydrauliczne ktore by wspomagały podnoszenie. Znalazłem na allegro zestaw wspomagania tylnego podnosnika mtz pronar. teraz pojawia sie problem jak taki zestaw podłaczyc aby wspołgrał z podnosnikiem ? gdzie sie trzeba wczepic w hydralike ciagnika czy trzeba jakis rozdzielacz ? dodam fotki zestawu i tył mojego zefirka zeby łatwiej to było zrozumiec

post-34578-0-51679500-1379708945_thumb.jpgpost-34578-0-09954600-1379709063_thumb.jpeg.z gory dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

Wpinasz się trójnikami w przewody zasilające siłownik Tuz-a i tyle. Tylko to nic nie da. Ten układ z siłownikami wspomagającymi ma podnieść udźwig. A nic nie wspominałeś, że nie może podnieść tylko buja.

Poszukaj akumulatora hydraulicznego, powinien pomóc.

Jakie masz obciążniki na przodzie? Ciśnienie w oponach?

Opublikowano

Dzieki własnie za podpowiedz. o to mi chodzi zeby tak nie bujało podnosnikiem w czasie transportu i na polu bo jak przejade na jakies nierownosci to zaraz mysle ze te ramiona nie wytrzymaja. A z tym akumulatorem hydraulicznym to pewna sprawa jest ? Bo własnie widze ze cana jest przyzwoita w porownaniu do zestawu wspomagajacego ktorego cena siega ponad 2 tys. Jak powinna byc pojemnosc tego akumulatora i jaki rodzaj jego ? Co do ostatnich pytan odnosnie obciazenia z przodu to mam 10x40kg moim zdaniem to jest i tak sporo. Cisnienie w oponach mam w granicach 1.2bar. Jeszcze ma pytanko jak wyregulowac podnosnik bo gdy chce podniesc to musze dodac gazu a gdy opada to strasznie wolno albo czassami opasc nie chce. regulowałem pokretłem pod siedzeniem ale to nic nie daje ?

Opublikowano (edytowane)

Ta wajcha na błotniku jest do szybkiego opuszczania. Prawidłowa regulacja powinna wyglądać tak:
-pokrętłem pod siedzeniem ustawiasz tak, żeby szybko podnosiło(ja ustawiłem na maxa i już nic tam nie kręcę)

-regulacją z tyłu po prawej stronie ustawiasz proporcję pomiędzy szybkością podnoszenia i opuszczania (u mnie jest ustawione na środku)

-wajchą na błotniku - tą obok gazu szybko opuszczasz, działa to tak:
No uwrociu podnosisz dźwignią od położenia, zawracasz i opuszczasz maszynę przy pomocy dźwigni od położenia. Maszyna powoli opada do zadanej pozycji, Ty w tym czasie jedziesz i gdy jesteś w miejscu gdzie chcesz, żeby już maszyna się zagłębiła do zadanej pozycji to ciągniesz za wajchę na błotniku w kierunku do tyłu. To powoduje, że maszyna szybko opadnie(1-2s) do zadanej pozycji.

 

A Ty masz w nim szerokie kapcie? Może to kwestia opon? Przeróbki zacznij od wywalenia tradycyjnych końcówek i wspawania haków. Co prawda nic to nie pomoże w bujaniu ale o wiele łatwiej podpinać maszyny.

Edytowane przez ekologicznie
Opublikowano

Mam Zefira od 2011r. 1,2atm to za mało.dlatego buja. Podnośnik jest mocny jak na te maszyny. Wajchę położeń maszyny ustawiasz na początku pracy w polu i potem tylko rączka na blotniku w użyciu! Szybkości podnoszenia nie zmienisz bo jest stała i zależna tylko od obrotów silnika. Szybkość opadania regulujesz pokrętłem pod fotelem zależnie od wagi maszyny. Dbaj o wymianę filtra oleju skrzyni biegów. Uważam że niepotrzebnie montujesz te siłowniki . W razie czego służę radą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez marioc14
      Witam
      Jakiś czas temu zaczął wyciekać mi olej spod zaworu rozdzielczego ( ten pod siedzeniem) więc wymontowalem go I wymieniłem te nieszczęsne uszczelnienie ale po zamontowaniu zauważyłem że podnośnik nie ma siły podnosić cięższych maszyn sprawdziłem ciśnienie na pompie poprzez podpięcie manometry z tylu na kiper daje 15Mp ale po puszczeni dźwigni szybko spada ciśnienie z manometru tak jakby coś gdzieś przypuszczalo co może być przyczyną? Dodam że pionową rurkę z uszczelnieniami wymieniłem jakieś sugestie co może być przyczyną?
       
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez adamkucharski_128298
      witam cieknie mi olej z tylnego podnośnika w deutz fahr 4.50,zuważyłem luz na tulejach i musze je wymienić,powiedzcie proszę jak sie do tego zabrac
    • Przez Mikro
      Witam mam problem z podnośnikiem... stojąc dziś na światłach podnośnik opadł mi musiałem go jeszcze raz podnieść gdy za jechałem do domu podnośnik nie chce o paść a podnosi normalnie ktoś wie czego to przyczyna ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v