Skocz do zawartości

Polecane posty

pawel9898    100

witam wszystkich Agrofotowiczów ;)

szukałem podobnego tematu już dłuższy czas, lecz nic nie wpadło mi w oko.

posiadam silos na kiszonkę przy oborze, jest on już dosyć stary, jedyny problem to taki, że podłoga już powoli pęka, beton się wykrusza :( jest już jedna wielka dziura 2mx2m ;( gdy wyjechałem ładowarką całe koło mi wpadło w mokrą glinę pod betonem, ledwo wyjechałem ;( tak zastanawiam się czy jest sens naprawy takiego silosu.

Muszę też powiedzieć, że kiedyś wpadłem na pomysł by zrobić z niego taką jakby wiatę dla bydła mięsnego.

dobudowałbym wyższą ścianę z jednej strony, połączył bym z dachem na oborze,

jeżeli chodzi o ściany szczytowe to zrobił bym duże drzwi, z jednej strony wjeżdżałem bym ładowarką wybierać obornik, z drugiej zrobił bym koryto paszowe, ulał bym murek z betonu i wstawił rury,

na koniec zalał bym podłogę równo, by dobrze było wybierać obornik, jak myślicie jeżeli już coś kombinować z tym silosem to lepiej robić dla bydła, czy naprawiać na kiszonkę?

powiem Wam, że wolę wybierać kiszonkę z pryzmy, ten silos stoi pusty

proszę o pomoc ;) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To skoro wolisz wybierać z pryzmy , i musisz postawić budynek a silos stoi pusty to chyba odp jest jasna.

Widziałem ten silos w galerii , nie baw sie w murowanie ścian jak dla miesnych po 1 szkoda kasy a po 2 musiał byś rozbierać stary mur bo jak sam mówisz jest juz stary i popękany więc strach domurowywać cos na niej , ja bym ci radził zalać jakieś słupy pod murłatę co pare metrów , a w lukę miedzy ściana a dachem jakaś plandekę zwijana najlepsze rozwiązanie

albo tak jak ja mam na zime że przykręcam blachę trapezową fajna sprawa bo w zimie cieplo a w lato maja wentylacje , bo robiłem identyczny projekt jak ty i sam sie zastanawiam nad plandeką tylko nie miałem kasy bo robiłem z tego co miałem a że blachy miałem pod dostatkiem to na chwile obecna jest blacha , wiadomo więcej roboty z zamontowaniem ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma

Edytowano przez synproboszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel9898    100

no tak, właśnie myślałem nad tym, chodziło mi o to żeby na starym murze ustawić drewniane słupy, a wolne miejsce założyć blachą, jak myślicie duży jest tego koszt ? a jeżeli hodować bydło mięsne to najlepiej jakiej rasy, no i czy np byki mogą chodzić luzem w takim silosie ? pozdrawiam

 

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1368305227/gallery_45116_223_217789.jpg <----- tutaj widać ten silos po lewej stronie ;)

Edytowano przez pawel9898

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nie na starym tylko np co 2m w ścianie zrób otwory wykop dołki zrób zbrojenie ,zaszaluj, zalej betonem i dobiero na tym albo pociągnij do samego dachu bo inaczej byle wiatr co to zawali albo śnieg , a co do rasy to pewnie simy , albo lm , ja oglądałem w hodowcy ze na początek sa lepsze simy ale pod koniec opasu lepsze sa lm maja wieksze przyrosty , tak sie wypowiadał jakiś większy hodowca

tu masz link, u mnie beda chodzić luzem po 5 szt w kojcu . ale lepiej niech sie wypowie ktoś kto ma doświadczenie bo ja dopiero bede zaczynał na zime

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzetor9540    1261

Bez problemu mogą :) Ja bym tam bydło wpuścił , nie warto się bawić i naprawiać :)

Co do rasy to najlepiej Simentale jeśli chcesz szybkie przyrosty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Mam właśnie taki silos w którym przez 10 lat mieszkały tuczniki a teraz już 5 lat jałówki. Budynek jest półotwarty także zimą, do przeróbki zużyłem krokwie i blachę ze starej stodoły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Zimą przy dużych mrozach wodę do poidła zamykam i puszczam dwa razy dziennie aż się napiją, to jedyny minus, poza tym pracy ręcznej nie ma wcale bo dostają TMR i dodatkowo mają ogrodzony wybieg. Fotki podeślę jutro wieczorem, wyślij mi adres na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×