Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru :o . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.

Opublikowano

Rozumiem że stara tarcza jest dobra, tak? jezeli tak to po co zakładasz nowa? skoro ja odtłusciłes to powinnna działac i stara, nowa lepeij sobie na poźniej zachowaj, a puki co sprawdz na starej. A pedał regulujesz dzwigienkami i jak słabo Ci on odbija to kup nowa spręzyne albo jakos dołuż jeszcze jedna pomocniczą.

Opublikowano

Witam poszukuje takich śrub do przykręcenia docisku pońieważ stare są ukręcone. Zjeździłem już połowe swojego województwa odwiedziłem każdy sklep i nikt czegoś takiego nie ma. Kompletna załamka żeby głupiej śrubki nie można było dostac. Gwint jest calowy M8 łeb śruby podajże na klucz 14 przewiercony na drut zabezpieczający i delikatnie podtoczona tak aby docisk nie miał luzów. Kupował ktoś takie śruby gdzie można je dostac czy sa gdzieś w internecie bo tez szukałem i nic :(

post-27606-0-65636800-1373376856_thumb.jpg

Opublikowano

Szukałem w katalogach hurtowni i nic nie znalazłem.

Jeżeli myślimy o tej samej śrubie to ona ma numer katalogowy 301.18.030 ale nigdzie jej nie idzie dorwać, a całego sprzęgła nie ma sensu kupować.

Ja proponuję kupić zwykłą śrubę M8 żeby pasowała na gwint i długość, można kupić wzmacnianie 8.8, nakręcić na nie nakrętki i te nakrętki następnie stoczyć tokarką do wymaganego rozmiaru żeby otrzymać to zgrubienie przy łbie śruby.

Opublikowano

Szukałem w katalogach hurtowni i nic nie znalazłem.

Jeżeli myślimy o tej samej śrubie to ona ma numer katalogowy 301.18.030 ale nigdzie jej nie idzie dorwać, a całego sprzęgła nie ma sensu kupować.

Ja proponuję kupić zwykłą śrubę M8 żeby pasowała na gwint i długość, można kupić wzmacnianie 8.8, nakręcić na nie nakrętki i te nakrętki następnie stoczyć tokarką do wymaganego rozmiaru żeby otrzymać to zgrubienie przy łbie śruby.

No właśnie to ten numer katalogowy to ta śrubka. Gwint ma jednak normalny jak zwykła M8. Tak wiem że można kupic 8.8 ale ta jak mi powiedział tokarz to ma twardosc 10.10 czyli bardzo twarda i chyba ten numer z pottoczeniem nakrętki by zabardzo nie wypalił bo na gwincie śruba ma 8mm a na tym podtoczeniu niecałe 9 więc jak by podtoczył tą nakrętke do 9 to by sie rozsypała w tokarce zresztą nie miał by jak złapac prowadzenia na tokarce. Temat jest naprawde trudny niby bizon a tu głupiej śrubki nie można dostac

Opublikowano

mam problem z moim bizonem zgrzytają biegi i tu jest moje pytanie jak się reguluje sprzęgło w bizonie czy jest jakieś okienko w którym widać łapki i łożysko tak jak to jest w c-330

 

jest jakieś okienko za tym kołem pasowym od sprzęgła na 3 śrubki ale tam nic nie ma

Opublikowano

@Mr tomo załóż nową tarczę i nic nie reguluj na łapkach, maja być równo ustawione chyba że nimi pokręciłeś, zasmarowana tarcza nasiąknięta jest grafitem nie domyjesz tego wywal ją, jedyne co możesz zrobić to sprężyny wywalić lub podłożyć pod nie podkładki, ale samo równe ustawienie łapek powinno wystarczyc +nowa tarcza. I smaruj sprzęgło(tzn łożysko oporowe) na początku sezonu i bedzie.

@audi jest okienko ale tym okienkiem tyle narobisz że szybciej rozbierzesz i złożysz mi to zajmowało do godziny.

Opublikowano

Poluźnij pas jezdny, zdejmij go, odkręć tę blachę z przodu między sprzęgłem a mostem, odepnij cięgno od sprzęgła, odkręć śruby do okoła obudowy sprzęgła i wyjedzie połowa obudowy.

Ale na początek sprawdził bym na twoim miejscu czy nie da sie podciągnąć sprzęgła na cięgnach i czy czasem pod pomostem nie jest urwany uchwyt trzymający jedną dźwignię między cięgnami, to częsta usterka, druga częsta usterka jak nie ma sprzęgła to rozkręcająca się jedna śruba na łapkach dociskowych w sprzęgle.

Opublikowano (edytowane)

Witam chciał bym odświeżyć żeby nie zakładać prawie podobnego tematu. 
Sytuacja jest odwrotna bo nie da się zatrzymać bizona. 
Bizon miał jak go kupiłem bardzo podciągnięte sprzęgło prawie brało od razu, po poluźnieniu był za duży luz i nie jechał w ogóle  ( wniosek tarczy prawie nie ma )

przejeździłem do końca sezon po czym ostatniego dnia sprzęgło znikło  

Sprawdzałem cięgna wszytko jest ok
rozebrałem sprzęgło tarcza jest srednia, docisk wygląda na zdrowy nie dostał się tam smar 

wiec pytanie co jeszcze może być nie tak że cały czas trzyma ??   

Edytowane przez arkady12
Opublikowano

Witam panowie mam taki problem w swoim suprze gdy go kupiłem sprzęgło brało na samo dzień dobry nie było żadnego luzu. Gdy zjechałem z ostatniego pola znikło w ogóle  rozebrałem wszystko wyglądało na to że jest okej. Pod pomostem wypatrzyłem że pękł spaw od ostatniej dźwigni tej która przekłada z poziomego wodzika na pionowy długi ten długi jest zakręcony do  oporu luzy na cięgnach i całym sterowaniu są takie że dopiero w połowie pedału zaczyna się ruch łożyska który wynosi 4,5 mm pytanie brzmi czy powinien być większy ? czy te 3 śrubki na docisku powinny być wkręcone do oporu ? tarcza sprzęgłowa  ma 8, 5 mm więc chyba jeszcze ok sprzęgło zadziałało na chwile gdy podłożyłem podkładki pomiędzy obudowę sprzęgła te z kołem pasowym a docisk bo pieski się podniosły do góry czy jest jakaś przyczyna dla której pieski mogły się opuścić do dołu ? speżyna na docisku mam 9 tak było ? macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v