Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
krisu1990

Problem ze skrzynia 3070

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krisu1990    0

Witam koledzy cos dzisiaj sie stalo z moją skrzynią w 3070 orałem i gdy chciałem cofnąć zaczelo zgrzytać tak jakby tryb o tryb tarł,gdy chciałem ruszyc do przodu to samo,dodam że na dużej skrzyni tej szybkiej jest ok a na wolniejszej nie da sie jechać.Pomocy???????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

@ pisklaczun dobrze mówi :) Weź trochę mocniej dźwignię pchnij od rewersu lub od bigu bo po prostu nie zazębia dobrze i tak sie robi... Tam musisz mieć albo luz albo nie wszedł bieg lub rewers do końca i takie tego skutki :) Mogą być problemy ze skrzynią ale zacznijmy od takich rzeczy które samemu można zrobić bez wiekszych medytacji ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    89

mówię o tym, bo sam z tym dzisiaj problem miałem i jutro zamierzam po szkole je dokręcić. U mnie jest gorzej, bo te dźwiginki są wybite trochę i musze coś podłożyć między wałem ze skrzyni a ten przegub co idzie do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Witam koledzy cos dzisiaj sie stalo z moją skrzynią w 3070 orałem i gdy chciałem cofnąć zaczelo zgrzytać tak jakby tryb o tryb tarł,gdy chciałem ruszyc do przodu to samo,dodam że na dużej skrzyni tej szybkiej jest ok a na wolniejszej nie da sie jechać.Pomocy???????????

 

Jeśli stało sie to nagle i nie miałeś wcześniej z tym problemów to przyczyna mogą byc pęknięte widełki . Niestety skrzynie w tej serii to porażka zwłaszcza wersja 32/32 poprostu nie wytrzymują obciązeń i szybko szlak je trafia a wiadomo ze do Polski trafiają ciagniki ktore praktycznie powinny iśc juz na żyletki a nie w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

@ OKEY ja mam 32x32 i pyka aż miło :) Jak dla mnie to po prostu mit lub wiąże sie to z nieodpowiednią jazdą i tylko z tym . Rozmawiałem z doświadczoną osobą na ten temat i mówił to samo a jest mechanikiem i zna sie dobrze na tych traktorach :) Wydaje mi się że nie jestem jakimś wyjątkiem od reguły i znalazło by się więcej osób które by to potwierdziły :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktomek8    2

Jeśli stało sie to nagle i nie miałeś wcześniej z tym problemów to przyczyna mogą byc pęknięte widełki . Niestety skrzynie w tej serii to porażka zwłaszcza wersja 32/32 poprostu nie wytrzymują obciązeń i szybko szlak je trafia a wiadomo ze do Polski trafiają ciagniki ktore praktycznie powinny iśc juz na żyletki a nie w pole.

 

Kolego miałem podobny problem tylko że na wolnej skrzyni na B nie wchodziły. Przyczyną była odkręcona nakrętka na dolnym wale w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

@ OKEY ja mam 32x32 i pyka aż miło :) Jak dla mnie to po prostu mit lub wiąże sie to z nieodpowiednią jazdą i tylko z tym . Rozmawiałem z doświadczoną osobą na ten temat i mówił to samo a jest mechanikiem i zna sie dobrze na tych traktorach :) Wydaje mi się że nie jestem jakimś wyjątkiem od reguły i znalazło by się więcej osób które by to potwierdziły :)

Wiadomo ze użytkowanie ma duzy wpływ na to jak długo ciagnik wytrzyma.Ale nie łuźmy sie ze ciagniki ściagane z zachodu byly łagodnie traktowane i fikcja jest jeśli na liczniku widzimy 4czy 6tyś w ciagniku z 90r. A że koledze trafił sie dobry egzemplaż to pogratulować ja miałem 3070 i nigdy wiecej ;[ przy okazji dowiedziałem sie troche ciekawych rzeczy o tych ciagnikach.

A co innego ma ci mówic mechanik który zyje z naprawy tych ciagników dla nich im wiecej klientów tym lepiej. Nie pamietam juz dokladnie ale bodajże skrzynie w ciagnikach od 87rdo 91r były wadliwe fabrycznie ,po prostu byly robione ze słabej jakości materialów, później został zmienili producenta skrzyń i niby było lepiej. jeśli ktoś ma szczęscie to moze trafić egzemplaz z wymieniona skrzynia jeszcze zanim ciagnik przyjechał do kraju ,sam nawet znam taki przypadek. Handlarze na tych ciagnikach zbili majatki bo dostawali je jako gratisy, we Francji stały one w pokrzywach i rolnicy chcieli sie tylko ich pozbyć w Polsce były lepione domowymi sposobami i szły dalej do rolnika . Niektórzy nawet wyspecjalizowali sie w naprawie tych ciagników bo wiedzieli ze beda mieli co robic. Ogólnie ciagniki sa dobre tylko skrzynie mają do d...py :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Akurat ten mechanik nie żyje wyłącznie z napraw ;) No masz rację na ciągnik z zachodu taki 100-120 km trzeba ten tysiac mth/rok liczyć jeśli chodził w dobrym gospodarstwie a małe zależy czy jako główne na małym czy jako pomocnicze na dużych . Mnie zastanawia jedno - z kad oni biorą te MF-y za 33- 35 tyś na allegro skoro na stronach zagranicznych za 50-60 tyś stoją ? :D To jest chyba przykład tego co kolega wyżej napisał że po taniości :) Jak jeszcze dobrze podszykują to pare lat pochodzi a jak amatorsko zrobią to lepiej nie ryzykować :) Głupie zwarcie sie zrobi niech stoi w stodole i dziekuję .


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    44

Akurat ten mechanik nie żyje wyłącznie z napraw ;) No masz rację na ciągnik z zachodu taki 100-120 km trzeba ten tysiac mth/rok liczyć jeśli chodził w dobrym gospodarstwie a małe zależy czy jako główne na małym czy jako pomocnicze na dużych . Mnie zastanawia jedno - z kad oni biorą te MF-y za 33- 35 tyś na allegro skoro na stronach zagranicznych za 50-60 tyś stoją ? :D To jest chyba przykład tego co kolega wyżej napisał że po taniości :) Jak jeszcze dobrze podszykują to pare lat pochodzi a jak amatorsko zrobią to lepiej nie ryzykować :) Głupie zwarcie sie zrobi niech stoi w stodole i dziekuję .

Też zaobserwowałe tą dziwną sprawe że na stronach zagranicznych ciągniki są droższe niż u naszych handlarzy, a przecież musza go jakoś przywiezc i jeszcze na tym sporo zarobić:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

To jest ta sama zasada co w przypadku samochodów 10 % to okazje które sie trafiaja i wtedy handlarz kupuje samochod dla siebie lub rodziny a reszta to z jakąś wada której na zachodzie nie opłaca sie robić a Polak wszystko zespawa ,do przystanku pczyczepi znaczek merola i pójdzie jako merol :D

Z ciagnikami jest to samo niemiec nie sprzeda dobrej maszyny tym bardziej za psie pieniadze ale jak coś padnie i serwis mu zaśpiewa polowe wartości maszyny to maszyna idzie w pokrzywy lub do Polaka bo tą kase która miał by wydać na remont to woli wydać na nowa maszyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

No dokładnie. Poza tym jak by nie było u nich maszyny są wyesploatowane i nie pracują z małymi maszynami jak u nas :) Ma być wydajnie i w miarę oszczednie i wątpie czy tam spotka 82km z kultywatorem 2,1 m a u nas nie trzeba wiele szukać bo nawet u mnie czasem sie przypnie coś z czym spokojnie C-360 by chodziła. A liczniki się cofa i na to nie zwracać uwagi. Znajomy kupił 6180 który miał ponad 6000 mth ale wygląda na 26 000 i tyle mu ustawili :) ( nie żeby ten pierwszy wynik był orginalny czy coś po prostu taki był a że kombinowany to widać po stanie technicznym i wizualnym) Wiec do licznika nie ma co się przywiązywać tylko liczyc lata i po tysiaku na rok śmiało :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Nie wiem czy nawet trzeba kręcić licznik bo w ciagnikach moze nie we wszystkich jest licznik do 9999 i leci od nowa , jest tylko kwestia ile razy on zaczynał od zera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisu1990    0

witam ponownie w temacie,okazalo sie po rozebraniu skrzyni że tryb od reduktora A i B nie miał pół zębów,przesówka także już na połowie zębów,zamówiłem nowe cześci tryb i przesówke,skrzynia złożona a tryb ani do przodu ani do tyłu niechce sie zazębić:( szok:( jaka może byc przyczyna bo niechce niepotrzebnie rozpoławiać go jeszcze raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Hektor91
      mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę
    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

    • Przez ursus485
      Witam ostatnio pracowałem trochę w lesie MF-em 3060 i podeszła mi gałąź pod spód zahaczając o czujnik ciśnienia oleju. Tu moja prośba o zweryfikowanie czy to jest na pewno czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów oraz podesłanie linków gdzie można go kupić. Po tym zdarzeniu nie da się zmienić żółw - zając i rozłączyć przedniego napędu . Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi . pod spodem zdjęcia owego czujnika . Pozdrawiam   







    • Przez slajders25
      Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.
      I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć
      Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1
      Element nr 50 ze strony 220
      http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf
      A tyle kosztuje nowy :unsure:
      http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html
    • Przez erni16pl
      Jak w temacie mam problem z ciągnikiem MF 3080 głośno wyje skrzynia. Niewiem jaka jest tego przyczyna, i jak to naprawić? proszę o pilne odpowiedzi kto miał z tym doczynienia. wyczytałem coś o jakiśch łożyskach igiełkowych ale niewiwm jak je sprawdzić i gdzie się znajdują
       
      skrzynia power shift 32x32 bez komputera zaczyna wyć jak się rusza pod wpływem obrotów i wyje coraz głośniej
       
      z góry dzięki
×