Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kotlet20

Belarus 952.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kotlet20    0

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie załączania przedniego napędu w Belarusie. Mianowicie czy u Was dźwignia od załączania porusza się lekko czy stawia mocny opór?? U mnie chodzi strasznie ciężko i często musze często "wbijać" napęd na jakimś biegu. Jak to u Was wygląda?? I drugie pytanie odnośnie blokowanie TUZa do transportu. Jest taka mozliwosć w tym modelu bo w instrukcji jest pokazana dźwignia służąca do tego której u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

pod dzwignia masz taka gumke osłaniajaca ten precik co idzie do przystawki ...strzykawka oleju tam w pusc i rozruszaj...i bedzie jak noweczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

U mnie z początku włączanie napędu ciężko chodziło aż w końcu stanęło całkowicie, to cały ten mechanizm załączania napędu rozebrałem, wyczyściłem na lustro jak mówili forumowicze i przesmarowałem, teraz chodzi dużo lepiej jak nowy, można włączać i wyłączać 1 palcem, praktycznie w każdym momencie.

 

Co do blokowania TUZa jeśli masz monoblok to takiego czegoś nie ma.

 

Ogólnie odpowiedzi na twoje pytania już są wystarczyło trochę poszukać.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

Ja rozumiem ale wolałem wtedy zrobić to od zera, nie znając jeszcze o co dokładnie w tym chodzi, tym bardziej zwracając uwagę na upierdliwość przypadłości, teraz pewnie bym tylko oleju zapodał ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Przesmarowalem i działa jak nowe tak więc dziękuję za pomoc:) Na pewno odpowiedzi na moje pytania już są gdzieś zawarte, niestety prześledzenie wszystkich tematów zajeło by mi pół życia (a trafienie na to czego szukam to kwestia szcześcia). Jestem nowy na tym forum wiec prosze o wyrozumiałość. pozdrawiam

 

 

No i co z tego, że szukanie zajęłoby dużo czasu? I to, że jesteś nowy też w niczym Cię nie usprawiedliwia. Wiesz w ogóle o tym, że zakładanie tematów zbliżonych do już istniejących jest zabronione? Proponuję dokładnie zapoznać się z regulaminem tego forum, żeby później nie było pretensji jak dostaniesz ostrzeżenie.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Jak u Was wygląda sterowanie TUZem?? Chodzi mi o podnoszenie dźwignią siłową. pociągniecie ją do miejsca w którym unosi to sama odskakuje jak się ją puści czy trzeba ją lekko cofnąć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ogólnie to tak nic nigdzie nie odskakuje ani nie trzeba cofać:

1.prawa od szyby to regulacja pozycyjna, jak ustawisz dźwignię tak ci podniesie TUZ, ale tak do połowy nie więcej z tego co zauważyłem.

2.lewa od siedzenia to regulacja siłowa, tu też jest tak samo jak się ustawi to tak ci będzie głęboko np, pług rył w ziemi, im większa siła pukania/ściskania w łącznik centralny tym pług będzie szedł płycej czyli wyżej.

 

Jeśli źle napisałem to niech mnie ktoś poprawi, a w ogóle to jak Wy czyli Ci co macie monoblok ustawiacie dźwignie TUZ do orki??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

No pytam dlatego że np. przy oraniu używam dźwigni pozycyjnej (ustawiam sobie stałą głębokość pracy), a na uwrociach do podnoszenia używam siłowej i już kilka razy zgapiłem się i pogiąłem uchwyt od cięgła. Dźwignie od regulacji siłowej trzeba maksymalnie pociącnąć w tył żeby zaczął unosić i lekko cofnać aby zatrzymać w danej pozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ja ten uchwyt dawno odjąłem bo tak to by go już nie było i założyłem zwykły łańcuszek z haczykiem, który jest sto razy lepszy, co do tej lewej dźwigni od siłowej to racja, precyzji w niej jest całkowity brak.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kuba__7
      Witam, jakie są róznice w silniku belarusa 920 wolnossącego a belarusa 952 turbodołowanego (w sensie czy wał, pierścienie, tłoki są takie same czy się czymś róznią), 
    • Przez Delbeta
      Witam

      Jaki polecacie gruber do belarusa 952.4 moc 95KM gleby zakamienione
      teren górzysty .
    • Przez zetorr7245
      Witam,
      Gdzie znajdują się tabliczki znamionowe w maszynie Belarus 925 ? Chce go kupić i mieć pewność, że z dokumentacją wszystko ok.
       
       
      W oglądanym pare dni temu traktorze jedna z tabliczek znajduje się z prawej strony na ramie, druga w kabinie z prawej strony, a z tyłu na zewnątrz kabiny są nity i nie wiem czy tam była tabliczka i została zdarta.
       
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie WOM-u w Belarusie. Mam Belarusa 892 z 2013 r. (w sumie to jest 820 + turbina + szybsze przełożenia na skrzyni biegów) i tam jest WOM załączany mechanicznie dźwignią - której przełączenie w celu włączenia bądź wyłączenia WOM-u wymaga sporo siły. Po za tym WOM na razie sprawuje się dobrze. Nabawiłem się w tym roku trochę problemów z prawą ręką i jest mi trudno używać WOM-u (bo dźwignia ciężko chodzi), a zbliża się sezon pracy z prasą, orkanem i rozrzutnikiem obornika. Czy znacie jakieś sposoby na przerobienie tego mechanizmu, żeby lżej działał - bez zbędnych ingerencji w całą mechanikę - nie chciałbym aby powstały jakieś nowe problemy z WOM-em. Czy może możliwe jest przerobienie na włączanie hydrauliczne, bez wielu przeróbek, tak jak w modelach lepiej wyposażonych?
      Pozdrawiam.
    • Przez dzony9203
      Witam, jak w temacie.
      Po ok 2 tygodniowym odpoczynku belarusa 920 chciałem go odpalić.
      Odpalił, wszedł na wysokie obroty (na ok 15-20 sekund) i zgasł. Przy następnej próbie odpalania kręcił ale bez dymu z komina.
      Odpowietrzyłem go, jest dymek ale dalej nie odpala (długo z tym walczyłem, aż prawie zamęczyłem aku).
      Dodam że nic nie było robione od tego czasu, daw tygodnie temu jeździł i pracował na tym samym paliwie bez problemu.
      Przy kręceniu "saleje" wskazówka obrotomierza i zapalają się wszystkie diody licznika od WOM.
       
      Proszę o poradę co może być przyczyną?
      Pozdrawiam, Janek.
×