Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rogatymaciek

Jak włączyć wałek WOM w Belarus 920?

Polecane posty

Kupiłem używany ciągnik belarus 920 i nie wiem jak włączyć wałek WOM tu jest zdjęcie w kabinie czy tymi przyciskami trzeba? A jak nie to do czego służą.

 

gallery_2130_70_240294.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

wom jest ten guzik a1 przycisk jest chyba do blokady kol a 2 to nie wiem poczytaj na forum tam jest wszystko opisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tymtus    41

Aby włączyć wom, musisz włączyć ten środkowy pzycisk na I, a potem kliknąć okrągły guzik!

A żeby wyłączyć, poprostu wciskacz środkowy przycisk na 0.

Jeżeli masz wyłączony przycisk środkowy na 0, to wom jest nieruchomy, i nie możesz nim obracać np. wałkiem, gdy chcesz coś podłączyć,a gdy masz na I to możesz swobodnie obracać.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz24    3

a pompe hydrauliczną masz właczoną bo jak będzie wyłączona to wom też nie bedzie chodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa hydrauliczna jest włączona, bo działa podnośnik.

 

@tymtus

Przycisk właśnie wybija

 

Jakie stosować oleje do hydrauliki?

Gdzie są bezpieczniki, bo nie działają światła halogenowe?

Czy 1 przycisk służy do blokady kół?

Edytowano przez rogatymaciek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

Oleje do hydrauliki, chyba HL 100.

Bezpieczniki.. Chyba za kierownicą.. Odkręcasz tą pokrywe, i tam zobacz, ale dokładnie nie wiem. Ale najpierw rozkręć lampy, i zobacz, czy dochodzi prąd, bo ja musiałem wszystkie światłą naprawiać, bo masy pyły pogiętne, i nie dotykały żaróweczek.

Tak przycisk nr.1 to blokada mostu : )

Masz jeszcze tego ruska na gwarancji?

 

Sprawdź jeszcze taką wajche pod siedzeniem, jak dobrze pamiętam ma żłótą końcówkę.. Jest to od womu (zależny, niezależny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

Malutko coś tych godzin, mój ma 1.5 roku i narobił już 610 godzin :D

A sprawdzałeś już ten wom?

A skąd jesteś btw? Może gdzieś blisko, to bym zajechał, i zobaczył co i jak : ) Jeśli chcesz.

Właśnie wyczytałem w instrukcji, że jeżeli ten wichajster pod siedzniem jest położony na środku, to WOM jest wyłączony. Any go włączyć odpal ciągnik, i na sprzęgle przesuń go zgodnie z ruchem wskazówek zegara-niezależny, a w przeciwnym kierunku-zależny.

Edytowano przez tymtus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przed chwilą i żadnej wajchy pod siedzeniem nie ma bo w tej wersji ciągnika co posiadam to nie ma, jestem ze świętokrzyskiego i nie posiadam instrukcji obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

beztytuucwgp.png

Wajcha musi być! Może jakoś inaczej wygląda.

Edytowano przez tymtus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

OK :)

Sprawdź jeszcze pompę hydrauliczną, bo może być wyłączona : )

Edytowano przez tymtus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

oryginalnie lany olej do hydrauliki to L-HL-32 a nie 100.

Tyle że każdy zamiast podokręcać i założyć chłodnicę oleju to leje 100.

 

Co do halogenów - zobacz bezpieczniki, nie pamiętam czy aby zadziałały halogeny nie muszą być włączone jakieś inne światła.

Jeżeli bezpieczniki są OK lub po wymianie i włączeniu halogenów się palą to zobacz kable idące pod tapicerką - od halogenu do miejsca gdzie jest włącznik - tam są takie ostre elementy kabiny a kable nie mają jakiegoś super zabezpieczenia przed przetarciem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Przy okazji sprawdz pod skrzynią od strony silnika czy przykręcony jest przełącznik 540/1000obr.może tam tkwi problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Taka blaszka w kształcie łezki ,z jednej strony wchodzi w nią wałek na frezie a mocowana jest śrubą chyba M10.jest pod skrzynią biegów bliżej silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@tymtus

Znalazłem dźwignie włączania wom i załączyłem, a następnie włączyłem przełącznikiem, włączyła się lampa kontrolna a wał w dalszym ciągu pozostaje zablokowany i nie obraca się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Kolego a co z tym przełącznikiem o którym Tobie pisałem? I jeszcze jedno przełącznik który znalazłeś załaczałeś na zapalonym silniku jeśli tak to czy zgrzytał {czułeś że trybi)?Ja mam troche inny 820 i tam jest wszystko mechanicznie .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przełącznik pod siedzeniem i przy załączaniu na włączonym silniku zgrzytało, czuć było załączanie.Włącznik pod skrzynią jeszcze nie sprawdzałem, a wałka nie można obrócić nawet ręką.

Edytowano przez rogatymaciek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

Hmm.. Ja mam 952, to to samo co 920 tylko z turbo : P

A pompę hydrauliczną sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×