Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, mam dylemat. Zastanawiam się nad wyborem JD o mocy ok 115km. W grę wchodzi JD 6330(nie premium) lub Jd 6115M. Cena w zasadzie jak podaje diler będzie podobna. Mam obawy co do silnika z filtrem cząstek stałych W modelu 6M. I pytanie czy lepiej wstawić CHIPA do 6330 i ze 105 km zrobić ok 120 km i mieć starą generację silnika (na pewno niezawodną) bez filtra czy nie obawiać się filtra i wybrać 6M bez Chipowania(bez ingerencji w fabryczne ustawienia) trochę lepiej wyciszonego i różniącego się nieznacznie nowościami. Mam po prostu obawy przed "nowym dzieckiem" JD i "chorobami wieku dziecięcego" związanych z silnikiem. Proszę o porady i wypowiedz użytkowników serii 6R z racji obecności filtra cząstek stałych

Opublikowano

Skoro oba modele są w podobnej cenie to ja bym wolał to ,,młodsze dziecko" , w razie konieczności w przyszłości będzie łatwiej sprzedać, a skoro masowo produkuja te modele, to chyba byle czego z byle jakim filtrem tak duża firma by nie sprzedawała, bo w kilka miesięcy ich reputacja byłaby podobna do łamiącego się Farmera ( nie chce tu nikogo uraźic :P )

 

Według mnie bierz 6115M :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie o sprzedazy też trzeba myśleć. Eksploatacja 6m bedzie droższa pewnie bo olej droższy...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

6330 może miec Auto Quada

Opublikowano (edytowane)

Ale jeżeli to Ci nie przeszkadza to obstawiałbym 6330- jednak ma mniej pierdółek przy silniku, nie mówię że nowa technologia się psuje, ale czasami im mniej tym lepiej ;) .

Edytowane przez kris14
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Trochę poczytałem i wniosek taki, że 6M ma więcej do zaoferowania i myśle że nie ma się co bać filtra. Chciałbym znać jeszcze opinię użytkownika

Opublikowano

Witam, i Ja chciałbym podłączyć się pod temat :). W związku ze zbliżającym się naborem na Modernizacje mam dylemat co wybrać :) Wiadomo że teraz w 2013 rku ceny bedą inne ale rozważam Trzy modele Ciągników JD : 6330 premium , 6105R albo 6115M :) co sądzicie na ten temat ???? z góry dziękuje za odpowiedź

Opublikowano

Z tego co wiem to na 6330 Premium nie masz co liczyć. Jedynie 6R lub 6M

Jeżeli chcesz wykorzystywać ciągnik w rolnictwie prezycyjnym, chcesz mieć elektrozawory i skrzynię bestopniową- to 6R.

Jeżeli nie, to mocno bym się zastanowił czy warto popłacać mając do wyboru 6M z AQP

Opublikowano

Czytając ten temat , widzę że istnieją obawy co do serii M , panowie naprawdę niema czego się obawiać nowej generacji silników a już tym bardziej filtrów DPF które przy prawidłowej eksploatacji wytrzymują 6000 godzin i nawet jak przyjdzie wymienić taki filtr to po zwrocie starego dostajecie filtr po fabrycznej regeneracji za niewielkie pieniądze , tak że DPF nie jest żadnym argumentem do obaw , a silnik jest o wiele lepszy większa kultura pracy , cichszy no i co najważniejsze naprawdę oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa , fajnie się go prowadzi w kabinie jest o wiele ciszej a i elektronicznie jest mniej elektroniki niż w ciągnikach 6030 P. olej wcale nie jest droższy ponieważ obecnie do wszystkich modeli ciągników JD, stosowany jest olej PLUS 50 II generacji . Ja bez wahania wybrał bym wersję M

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie mam az takich obaw o podzespoły choć jak wiadomo ciągnikowi filtr cząstek potrzebny nie jest do szczęścia ale skoro nie da sie z tego zrezygnowac to moje pytanie jest następujace czy ciągniki z filterm sa tak żywe jak legendarne starsze JD. JD z tego właśnie są znane. Czy ten filtr nie dławi silnika nie jest "mułowaty"?? Mam 6600 i 5080M i w tych modelach nie narzekam na zrywność.

 

Czytając ten temat , widzę że istnieją obawy co do serii M , panowie naprawdę niema czego się obawiać nowej generacji silników a już tym bardziej filtrów DPF które przy prawidłowej eksploatacji wytrzymują 6000 godzin i nawet jak przyjdzie wymienić taki filtr to po zwrocie starego dostajecie filtr po fabrycznej regeneracji za niewielkie pieniądze , tak że DPF nie jest żadnym argumentem do obaw , a silnik jest o wiele lepszy większa kultura pracy , cichszy no i co najważniejsze naprawdę oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa , fajnie się go prowadzi w kabinie jest o wiele ciszej a i elektronicznie jest mniej elektroniki niż w ciągnikach 6030 P. olej wcale nie jest droższy ponieważ obecnie do wszystkich modeli ciągników JD, stosowany jest olej PLUS 50 II generacji . Ja bez wahania wybrał bym wersję M

 

 

Ok rozumiem tylko skąd masz takie informacje?? Jesteś użytkownikiem ??

Opublikowano

przeciez filtr to zwykly katalizator wiec co tu sie obawiac ja smigam 6150r i miodzio silnika nie muli jest ogien jak to w jd hehe zreszta te nowe modele to troszke lepsza konstrukcja

Opublikowano

Odpowiadając na twoje pytanie , wiem że ciężko przestawić się na nowości jakie pojawiają się w nowych seriach JD , zawsze jest cień obawy czy aby na pewno ma to sens , a może wręcz odwrotnie ,jednak myślenie o starszych modelach w kontekście nowych M i R niema się ni jak . Owszem nie miało by to sensu, gdyby zastosowano taki filtr do starszych silników z pewnością silnik by się mówiąc kolokwialnie udusił, jednak nowe silniki zostały zaprojektowane w taki sposób że DPF jest jedynie jednym z elementów uzupełniający całość , nie będę rozpisywał się co do budowy takiego silnika.

Powiem tylko że całkiem ochoczo się spręża , a DPF wcale mu w tym nie przeszkadza , musisz jedynie spełnić dwa warunki , pierwszy to paliwo , tu niestety musisz dbać o jakość paliwa jakie będziesz musiał wlewać do niego , niestety tu nie wlejesz byle czego , tylko paliwo od pewnych dostawców , drugi warunek to silnik lubi cięższą pracę i raczej nie znosi pyrkania na wolnych obrotach. A z kąt to wiem , nie mam takiego ciągnika i raczej nigdy mieć nie będę , ale za to mam tą satysfakcję serwisować ciągniki JD, pozdrawiam :rolleyes:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzieki za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Ogolnie jestem za i na chwilę obecną większych przeciwskazań nie widze. W końcu od tego nie sie ucieknie. Pytanie tylko jak zbierac takim ciągnikiem(pociagać przyczepę) kamienie skoro nie może chodzić na wolnych obrotach :P

Opublikowano

Weberzek nie bierz tych słów tak dosłownie to że napisałem że silnik lubi cięższą prace ,to nie oznacza że nie będziesz mógł jechać na wolnych obrotach , spokojnie możesz pracować w pełnym zakresie obrotów jaki jest dostępny , bez obaw że zaraz zapcha się filtr , nad całością czuwa oprogramowanie a system sam w razie potrzeby przeprowadzi oczyszczenie filtra ty tylko zauważysz zapalenie się kontrolki która poinformuje cię że, takie coś ma miejsce .

Chodzi o to że wyższe obroty to lepsze spalanie , wyższa temperatura silnika , większe ciśnienie w układzie doładowania , no i oczywiście całości dopełnia dobrej jakości paliwo, jak w miarę możliwości będziesz tego pilnował to mało kiedy zauważysz zapalanie się kontrolki czyszczenia filtru DPF.

Opublikowano

Na dodatek silniki JD znalazły już zastosowanie w ciągnikach Claas.

Odnośnie kontrolki, to należy pamiętać że jak już się zaświeci, to nie wyłączać silnika tylko poczekać do zakończenia procesu oczyszczania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez janekmakul1991
      Witam wszystkich Niedawno zakupiłem John Deere'a 6330 Premium i kompletnie nie wiem jak korzystać z "komputerka" CommandCenter", a nie mam żadnej instrukcji ani znajomego, który miałby taki sprzęt  
      Co takiego może tam znaleźć, w czym może nam pomóc i przede wszystkim jak się tam poruszać, to mnie najbardziej interesuje
      Oraz jakieś ciekawostki na temat tej serii


      Z góry bardzo dziękuję
    • Przez Lewy91
      Witam wyskoczył mi komunikat "bardzo niskie ciśnienie modulu zasilającego adblue" może ktos mial coś podobnego? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v