Zaloguj się, aby obserwować  
bekba

Ulepszenie owijarki sipma

Polecane posty

bekba    31

Uzytkownikom owijarek prsynajmniej u mnie w okolicy zdarza sie ze urwie sie lancuch od napedu. Czesto zdarza sie tez to w najmniej spodziewanym i najmniej odpowiednim momencie np w poznych godzinach. A jak wiadomo baloty sprasowane nie moga czekac do nastepnego dnia kiedy to kupimy nowy lancuch. Urwanie lancucha spowodowane jest szarpnieciami. Oczywiscie mozna tak operowac owijarka zeby ich nie bylo. Czesto jednak pospiech powoduje ze sa szarpniecia co skutkuje urwanym lancuchem. Na poczatku myslalem po prostu zeby zalozyc mocniejszy lancuch jednak mamlepszy pomysl. Jak wiadomo owijarka napedzana jest silnikiem hydraulicznym i nagle zamkniecie przeplywu powoduje gwaltowne zatrzymanie silnika. W niektorych ladowaczach czolowych montowany jest amortyzatow gazowy ktory lagodzi skakanie kiedy jedziemy po dziurach. I tutaj nasunal mi sie pomysl zeby zamontowac taki amortyzator gazowy na powrocie ojeju z silnika hydraulicznego. Na powrocie dlatego ze na wejsciu poowodowal by opozniony start czego nie zrobi na powrocie. W razie gwaltownego zamkniecia doplywu oleju ow amortyzator zlagodzil by szarpniecie powodujac lagodne zatrzymanie owijarki. Wg mnie pomysl jest godny uwagi. Szczegolnie ze koszt takiej instalacji nie duzy.A byc moze nie wymyslilem nic nowego bo ktos juz montuje podobne amortyzatory w owijarkach. Niech wypowiedza sie uzytkownicy owijarek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Na powrocie nic Ci on nie da. Po prostu na powrocie nie masz ciśnienia ( no znikome) więc membrana będzie cały czas w spoczynku, a nawet gdyby było to pomyśl po wyłączeniu obiegu pojawia się ciśnienie na powrocie więc to spowodowało by tylko to że silnik chciałby się obrócić w stronę przeciwną niż wcześniej. Żeby to działało na akumulatorach musiałbyś mieć na zasilaniu założony na wyższe ciśnienie a na powrocie na mniejsze żeby po wyłączeniu rozdzielacza olej mógł z mniejsza już prędkością przepłynąć z akumulatora na zasilaniu przez silnik do akumulatora na powrocie


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Czyli zamiast jednego akumulatora 2. A czy ten na zasilaniu nie spowoduje efekto o ktorym pisalem tzn ze owijarka bedzie startowac z opoznieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

W jakimś stopniu ale niewielkim raczej by płynniej startowała tylko że pozostaje kwestia tego iż nie wiadomo jakie ciśnienia i pojemności tych akumulatorów aby to działało. Na pewno taniej było by zmienić łańcuch/zastąpić dwurzędowym


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

owijarka szarpie wtedy gdy zamyka się drogę z powrotu oleju, więc najlepiej podłączyć powrót pod wolny spływ oleju z pominięciem rozdzielacza, ale znowu będzie gorzej zatrzymać stół w dowolnym momencie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

kurcze ja dzisiaj nie myślę... przecież owijarka ma dużą bezwładność (coś musi te łańcuch rwać) wiec jeden aku na powrocie faktycznie coś da. Tylko dalej kwestia pojemności i ciśnienia


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Przecież na silniku owijarki jest zawór szokowy wiec ja nie wiem co wam tam szarpie.

Trzeba kupić łańcuch trochę lepszy niż ten oferowany w GS sie i będzie chodzić.

A tak naprawdę tan jest chyba łańcuch 5/8 ja w owijarce mam ¾ cale chodzi bez problemu ale wymiana na taki wiąże się z dorobieniem kół zębatych.

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek323    4

kolego co do zatrzymywania to zaraz za silnikiem hydraulicznym jest takie zabezpieczenie (nie wiem jak to fachowo się nazywa) i to podczas zatrzymania nagłego przy szybkim owijaniu tak jakby "za pierdzi" (nie pamiętam dokładnie tego odgłosu czy go dobrze określiłem) to znaczy tam jest zawór który podczas dużego ciśnienia powrotu puszcza olej na napęd silnik zęby nie zerwało łanczucha nie wiem czy to działa podobnie przy starcie ale przy zatrzymaniu u mnie działa. Jest tam tez taka śruba do regulacji czułości ( tak podejrzewam bo jest z plombo).

A co do podłączenie pod wolny spływ nie wiem jak z zatrzymaniem ale nie będzie można korekt (lewo, prawo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez radekFT675DT
      Witam.
      Czy ma może ktoś instrukcję obsługi do sterownika sipma z590/1 lub podobnej, albo może chociaż jakieś zdjęci lub skan z instrukcji.
    • Przez adamek1942
      Witam zakładam nowy temat  ponieważ nic nie znalazłem na temat tych kosiarek, co sądzicie o tych kosiarkach z tego co zauważyłem to mocowania mają lepsze od uni alki,
      zakładałem inny temat na temat kosiarek ale tamto jest już nieaktualne
    • Przez daniel20v
      Witam. Z racji iż zmieniłem swoją prase Gallignani RB21 na Carraro (swoją drogą bardzo polecam tamtą prase-jedyna wada to wąski podbieracz) to teraz zastanawiam się nad zmianą sposobu podawania sznurka. W Gallignani wszystko było automatyczne (Welger system) - tzn. jadę, gdy prasa zatrąbi to znak by się zatrzymuje bo rozpoczął się proces wiązania, następnie drugie zatrąbienie oznacza że można balota wyrzucić, ponieważ jest gotowy - wgl. nie ingeruje  się w proces wiązania.
      Teraz po zmianie prasy na Carraro Prower M120 jest mi trochę nie wygodnie ponieważ system podawania sznurka jest taki jak w sipmie- trzeba pociągnąć sznurek, przez chwile przytrzymać - dopiero wtedy rusza proces wiązania. 
      Czytając podobne posty, pomyślałem by zmienić to na hydrauliczne. Wymysliłem by dźwignię którą ciągnie się ręcznie (za pomocą sznurka z kabiny) załączać hydraulicznie. Myślę że taki siłownik by się nadał : https://allegro.pl/silownik-hamulcowy-hydrauliczny-skok-73-sprezyna-i7485269049.html  
      Coś na wzór kolegi który podobnie zrobił w sipmie: 
       
      Co o tym sądzicie? Czy to "zagra" ? Dobry siłownik? Proszę o opinie.
      Dodam że prase ciągnę John Deerem 2130 (też takie pytanko czy aby ciśnienie na wyjściu hydraulicznym będzie odpowiednie do ww. siłownika ? ?
    • Przez mlody5674
      Witam chce kupić owijarkę samozaładowczą i mam dylemat która wybrać, słyszałem ze Sipma jest troszkę lepsza od pronra, ktoś miał doświadczenie z tymi owijarkami proszę o wasze opinie która wybrać żeby można było pracować bez awaryjnie, z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam !  
    • Przez cris10
      Prasa Sipma Z-224/1 rok 1992 . Garażowana od nowości , stan techniczny oraz wizualny bardzo dobry , nie wymaga wkładu , w pełni sprawna , w cenie również wałek . Jesli ktos zainteresowany to podam numer na priv . 
      Cena to 8000 zł do negocjacji 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj