Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy :/ , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja bym się z tym nie bawił, jedyne rozsądne co mogę podpowiedzieć to rozwiercić, dotoczyć tulejkę z wewnętrznym gwintem rozmiaru tj. na śrubie, a zewnętrzny gwint z 4mm szerszy, tj. mamy gwint 16mm to tulejka zewnętrznie 20mm, i może to będzie trzymać, ale dla mnie to fuszera ale jednocześnie jedyne wyjście.

Nie baw się czasem z tulejkami kupnymi do świec zapłonowych w tym przypadku bo to lipa, jak dla mnie tam jest za duże obciążenie, to wyjdzie na 100% , pytanie tylko kiedy.

Opublikowano (edytowane)

Miałem kiedyś to samo , zawiozłem blok do Ostródy , otwór został rozwiercony , nagwintowany , poszła specjalna szpilka , trwało to minutę nie zdążyłem się nawet dobrze przyjrzeć ( osadzili też wał ). Zakład , który robi silniki ma temat opanowany .Ps. ja bym tego sam nie robił , trzeba mieć doświadczenie i narzędzia .

Edytowane przez fezoi
Opublikowano

widziałem nie raz :)

 

W najlepszym wypadku taka naprawa spowoduje że gwint będzie mógł przenieść część obciążenia a w najgorszym wcale. Zależy od tego jak bardzo gwint się zniszczył w otworze a jak w śrubie. Z tego co rozumuję, śruba była twarda a blok jest dość miękki więc obstawiam dużo większe zniszczenie gwintu w otworze niż na śrubie i gwintownik o tym samym rozmiarze pomoże tyle co umarłemu kadzidło. Niech autor się wypowie jak wygląda gwint na śrubie i potwierdzi lub zaprzeczy mojej teorii.

Opublikowano

Gwint na śrubie nie ruszony, na bloku zerwana większa część , przy dłuższej śrubie na niecałym centymetrze gwintu śruba się trzyma mocno i nie zrywa, ale szukam trwałego rozwiązania, albo rozwiercenie i specjalnie dotoczona szpilka w domowych warunkach , albo przejedziemy gdzieś się z blokiem.

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy :/ , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.

Pozwolę sobie wypowiedzieć się ponownie w tym temacie . Przy tak poważnej awarii , może dla pewności trzeba by było blok sprawdzić w profesjonalnym warsztacie, koszt nowych części na pewno nie mały . U mnie po obróceniu się panewki i pęknięciu wału blok wymagał naprawy ( regeneracji) .Pozdrawiam .

Opublikowano

Blok przestrzelony , naprawione w sumie 2 gwinty, wał skręcony kluczem dynamometrycznym na stopach głównych ,a na jednym korbowodzie... wał blokuje , czyli albo panewka , albo wał , stare korbowody też zregenerowane ale ich nie wykluczam. Posprawdzam jeszcze gdzie leży przyczyna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez Piasek186
      Witam. Ma ktos moze namiary na firme ktora zajmuje się sprzedażą I jednocześnie naprawą ciagników case z okolic prudnika ? Byłem kilka lat temu tam oglądać jakiś ciagnik, ale nie pamietam miejscowosci chyba że ktos wie gdzie w łódzkim naprawiają te ciągniki ?
    • Przez tomas318
      Witam wykonuje naprawy elementów hydrauliki siłowej tz. pompy rozdzielacze siłowniki itp wiecej inforamcji udziele prywatnie 
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v