Skocz do zawartości
Arek

514C szarpiące półbiegi - czy to normalne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Arek    113

Na szybszych biegach przełączając półbiegi w gorę czuć szarpniecia. czy to normalne czy raczej powinno miękko przyśpieszać bez szarpnięć?

Druga sprawa po odpaleniu zimnego silnika sprzęgło słabo wysprzęgla i trzeba dodać trochę gazu żeby można był wrzucić bieg, jak się już trochę rozgrzeje to wszystko jest ok, ten typ tak ma czy coś z nim nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kizo    5

Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113
Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

 

jak sie jedzie 15-20km/h to czuc wyrazne szarpniecie i nie wiem czy tak powinno byc, sprzedawca ma dwa takie same fendy i w obu jest tak samo...

 

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

 

właśnie jak jest zimny i na niskich obrotach to ciężko bieg wrzucić,

 

tura jeszcze nie mam, jest tylko konsola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl




Arek    113

4 półbiegi są bez sprzęgła, rewers jest elektrohydrauliczny ale trzeba sprzęgła użyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrb    0

jeżeli szarpie w trakcie przełączaznia z 2 półbiegu na 3 to jest normalne w tym ciagniku, zmienia sie wtedy wałek dlatego widać różnicę. Może być również odczuwalne jakby zwolnienie przy małych prędkościach. to zależy ile ciągnik ma mtg i czy chodził w transporcie. przy wspomnianej zmianie przełożenia gwałtownego obciążenia dostaje ten drugi wałek i przy dłuższej już eksploatacji może powstać minimalne wytarcie w obudowie, minimalna rysa (niestety nie ma tam części wymiennej, trzeba wymieniać całą obudowę). Ciśnienia oleju które odpowiadają za załączanie każdego z połbiegów spotykają sie wtedy na nie odpowiednim poziomie (mijają się) i z tąd te szarpnięcia. Takie jest moje zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Ciągnik miał 3500mth i podobno chodził w 80 hektarowym gospodarstwie mleczarskim... Ale i tak zrezygnowałem z zakupu 514 na rzecz lepiej wyposażonego i młodszego Agrotrona mk3, tam półbiegi przełączają się jak biegi w automacie w samochodzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
    • Przez makel9
      Witam jak w temacie ciągniki stoi w miejscu i wywala nastepujace błedy  
      Objaśni ktoś ??
       
      4.1.10
      5.1.33
      4.1.11
      5.1.62
      4.1.07 
       
      Pozdrawiam
×