News
Arek

514C szarpiące półbiegi - czy to normalne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Arek    139

Na szybszych biegach przełączając półbiegi w gorę czuć szarpniecia. czy to normalne czy raczej powinno miękko przyśpieszać bez szarpnięć?

Druga sprawa po odpaleniu zimnego silnika sprzęgło słabo wysprzęgla i trzeba dodać trochę gazu żeby można był wrzucić bieg, jak się już trochę rozgrzeje to wszystko jest ok, ten typ tak ma czy coś z nim nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    139
Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

 

jak sie jedzie 15-20km/h to czuc wyrazne szarpniecie i nie wiem czy tak powinno byc, sprzedawca ma dwa takie same fendy i w obu jest tak samo...

 

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

 

właśnie jak jest zimny i na niskich obrotach to ciężko bieg wrzucić,

 

tura jeszcze nie mam, jest tylko konsola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arek    139

4 półbiegi są bez sprzęgła, rewers jest elektrohydrauliczny ale trzeba sprzęgła użyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb    0

jeżeli szarpie w trakcie przełączaznia z 2 półbiegu na 3 to jest normalne w tym ciagniku, zmienia sie wtedy wałek dlatego widać różnicę. Może być również odczuwalne jakby zwolnienie przy małych prędkościach. to zależy ile ciągnik ma mtg i czy chodził w transporcie. przy wspomnianej zmianie przełożenia gwałtownego obciążenia dostaje ten drugi wałek i przy dłuższej już eksploatacji może powstać minimalne wytarcie w obudowie, minimalna rysa (niestety nie ma tam części wymiennej, trzeba wymieniać całą obudowę). Ciśnienia oleju które odpowiadają za załączanie każdego z połbiegów spotykają sie wtedy na nie odpowiednim poziomie (mijają się) i z tąd te szarpnięcia. Takie jest moje zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    139

Ciągnik miał 3500mth i podobno chodził w 80 hektarowym gospodarstwie mleczarskim... Ale i tak zrezygnowałem z zakupu 514 na rzecz lepiej wyposażonego i młodszego Agrotrona mk3, tam półbiegi przełączają się jak biegi w automacie w samochodzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez MariuszSaby
      Witam
      Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .
    • Przez Miotrek
      Witam.
      Mam zamiar jechać oglądać fendta 514 i 512, jest ktoś w stanie wytłumaczyć jak sprawdzić błędy w ciągniku ? i przy okazji czy da się je ręcznie usunąć? i czy w ogóle da się sprawdzić te błędy.. z góry mile widziane spostrzeżenia co do oględzin takowych ciągników, na co zwrócić szczególnie uwagę , z góry dziękuje  
    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.