Skocz do zawartości
Arek

514C szarpiące półbiegi - czy to normalne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Arek    134

Na szybszych biegach przełączając półbiegi w gorę czuć szarpniecia. czy to normalne czy raczej powinno miękko przyśpieszać bez szarpnięć?

Druga sprawa po odpaleniu zimnego silnika sprzęgło słabo wysprzęgla i trzeba dodać trochę gazu żeby można był wrzucić bieg, jak się już trochę rozgrzeje to wszystko jest ok, ten typ tak ma czy coś z nim nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134
Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

 

jak sie jedzie 15-20km/h to czuc wyrazne szarpniecie i nie wiem czy tak powinno byc, sprzedawca ma dwa takie same fendy i w obu jest tak samo...

 

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

 

właśnie jak jest zimny i na niskich obrotach to ciężko bieg wrzucić,

 

tura jeszcze nie mam, jest tylko konsola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arek    134

4 półbiegi są bez sprzęgła, rewers jest elektrohydrauliczny ale trzeba sprzęgła użyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb    0

jeżeli szarpie w trakcie przełączaznia z 2 półbiegu na 3 to jest normalne w tym ciagniku, zmienia sie wtedy wałek dlatego widać różnicę. Może być również odczuwalne jakby zwolnienie przy małych prędkościach. to zależy ile ciągnik ma mtg i czy chodził w transporcie. przy wspomnianej zmianie przełożenia gwałtownego obciążenia dostaje ten drugi wałek i przy dłuższej już eksploatacji może powstać minimalne wytarcie w obudowie, minimalna rysa (niestety nie ma tam części wymiennej, trzeba wymieniać całą obudowę). Ciśnienia oleju które odpowiadają za załączanie każdego z połbiegów spotykają sie wtedy na nie odpowiednim poziomie (mijają się) i z tąd te szarpnięcia. Takie jest moje zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Ciągnik miał 3500mth i podobno chodził w 80 hektarowym gospodarstwie mleczarskim... Ale i tak zrezygnowałem z zakupu 514 na rzecz lepiej wyposażonego i młodszego Agrotrona mk3, tam półbiegi przełączają się jak biegi w automacie w samochodzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
    • Przez szymek85
      Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??
      Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
    • Przez emilkochanek
      Witam mam taki oto problem. Podczas pracy z plugiem kiedy np tylnie koła wpadną w dołek a pług wejdzie wtedy zbyt głęboko ehr się wyłącza. Żeby podnieść pług trzeba wyjść i leciutko podnieść przyciskami na błotniku. Zwykle wystarczy 5cm i ehr znów działa. Czy to normalne? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.