Skocz do zawartości

Belarus - Różnice i opinie o skrzyniach biegów zsynchronizowana i niezsynchronizowana


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

kupiłem mtz 80 z 95 roku na duzych balonowych kołach i jakis powolny mi sie on wydaje do innych mtz na zwykłych kołach

 

czy jest to możliwe ze w tym mtz siedzi wolna skrzynia 30km/h skrzynia standard 19/4

Opublikowano

moge nagrac z przyczepa zaladowana ok 6 ton lub zestaw 18tonowy

 

i zeby bylo weselej tylko przy ruszaniu uzyje sprzegła a do reszty redukcji bez . jezdze tak na codzien wiec nie maproblemu i wtedy beda sie w glowke pukac

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe kiedy kozak będzie wymieniał synchronizacje he he.

Ogólnie w samej zmianie biegów skrzyni synchronizowanej nie ma większej filozofii. Trzeba znać odpowiedni moment i operować gazem. na dłuższą metę kończy się to przyśpieszonym zużyciem pierścieni synchronizatorów które są przewidziane tylko do wyrównywania prędkości tarczy sprzęgłowej a nie do walki z niewysprzęglonym silnikiem i ludzką głupotą.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

powiem wam tyle ciagnik ma juz ok 4000tys godzin i skrzynia chodzi bez zarzutu bylo tylko na samym poczatku wymiana trybu od wstecznego ..jesli chodzi o redukcje to wlasnie tak wygląda jak podał Junkers

Edytowane przez padre1989
Opublikowano

W belarusie 1221 jest skrzynia 24/12, biegi super wchodzą i za żadne skarby bym jej nie wymienił ( chyba że na 24/12 z reversem jakby taka istniała ) :D

Opublikowano

Koledzy, a nie można ruszać z biegów drogowych z 1 bo wedłuh rozpiski predkości wynika że 1 drogowa jest wolniejsza niż 2 polowa. Chodzi mi głownie o ciagniecie przyczepy np d47 z nadstawkami. Jak sie ma jeszcze do tego jazda po roli i asfalcie. Poradźcie co i jak. Jestem swieżym użytkownikiem belarusa 952.5 skrzynia 14/4.

Opublikowano
Na 952 ciągników niekoniecznie jest ilość biegów 14/4. Jeśli transmisja jest zainstalowany bieg łączony (reverse + Redukcja efektu (Vmax ~ 29 km / h) i do tyłu + akcelerator (Vmax ~ 38 km / h)), liczba transmisji jest 14/12. Sprzęt ten został niedawno pojawiła się na MTZ. Zarządzania odwróconych (F / R) w oddzielnej dźwigni, Zarządzaj redukcji biegów / akceleratora (Hare / żółwia) przeprowadza się również oddzielną dźwignię. Zarówno dźwignia znajduje się pod kierownicą (w ciągnikach 923 odwrotna dźwignia po lewej stronie kierownicy, siedzenia dźwignia zmiany biegów / przypominające po lewej viditeli).
Nie będzie pytań - pisać, postaram się odpowiedzieć.
postscriptum chociaż mówię po białorusku, ale polski zrozumieć źle google mi pomaga, więc przepraszam za błędy.
skorostismol.jpg
dscsmol.jpg

dvasmol.jpg
cabinasmol.jpg


 
Opublikowano

Jeśli masz ciągnik 920 lub 952 z przekładnią synchro (14/4 lub 7/6), można przekonwertować go do 14/12. Ustaw niezbędne elementy będą się różnić w zależności od konfiguracji ciągnika. Na przykład, jeśli masz ciągnik z biegiem wstecznym (7/6), nowe części będą wymagać trochę jeśli ciągnik jest wyposażony w zsynchronizowanego akceleratora (lub przekładni redukcyjnej), liczba wymaganych części i robociznę będzie dłuższy.
Aby uzyskać więcej porad lepiej skonsultować się z autoryzowanym dealerem MTZ Polsce. Krótki opis pracy można przeczytać tutaj http://mytraktor.by/Pages/Usknakomb.html lub tutaj http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html

Opublikowano

Ciężko cokolwiek się dowiedzieć od polskiego przedstawiciela bo już o różne rzeczy tam pytałem. Bardzo fajnie to wygląda ciekawe jak w praktyce i koszt zmiany takiej. Naprawiam czasami skrzynie w MTZ i właśnie myślałem że tam jest dużo wolnego miejsca i ktoś coś tam wymyślił:)

Opublikowano

 

Jeżeli ciągnik był 14/4 prędkości i reduktor ustawiony P72, prędkość przód pozostaje niemal te same dodanych + 8 Prędkości do tyłu. Razem okazuje 14/12. P72 skrzynia biegów dostępna jest w dwóch wersjach: + bieg wsteczny zmniejszenie lub odwrócić + akcelerator.

Zmiana kierunku ruchu do tyłu i do przodu za pomocą oddzielnej dźwigni (jak na zdjęciu). Gdy kierunek ruchu jest wciąż należy nacisnąć pedał sprzęgła.

Dziś, 920 ciągników i 952 mogą być montowane przekładnia redukcyjna (ilość biegów jest 14/4 Vmax~29 km/h) lub Accelerator (14/4 Vmax~38 km/h), albo na odwrót przekładnia (7/6), lub połączone (P72) + skrzynia biegów redukcji odwrotnego (14/12 Vmax~29 km/h), lub kombinacja (P72) Odwrócona skrzynia biegów + przyspieszacz (14/12 Vmax~38 km/h). Jeśli zamówić nowy ciągnik wybrać jedną z varintov. Jeśli masz już ciągnika 920 i 952: w obecności pragnień i możliwości, można zastąpić dowolną reduktor w każdym reduktorem. Wymagana ilość części może się zmieniać w zależności od konfiguracji początkowej ciągnika.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v