Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Hektor91    0

mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę

 

apropo tego odpowietrzania to , który to ten odpowietrznik . Najlepiej jak by ktoś zrobił zdjęcie lub ze schematu budowy.

Edytowano przez galoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

galoni    7

Wiem , że trzeba odpowietrzyć przy uruchomionym silniku , ale naciska się raz czy trzeba pompować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocianlask    3

Mógłby ktoś opisać krok po kroku jak odpowietrzyć sprzęgło i hamulce w MF serii 61XX? Ja posiadam 6180 i coś to odpowietrzanie mi nie wychodzi... Najlepiej jakby ktoś na fotce zaznaczył który to dokładnie odpowietrznik i ile oleju trzeba upuścić....

 

Jak odpowietrzam hamulce w samochodzie to upuszczam tyle płynu aby bąbelki powietrza już nie leciały (małe ilości) w poście powyżej kolega pisze, aby upuścić 200-300ml - nie za dużo? W takich ciągnikach pewnie jest inaczej niż w samochodach, więc lepiej zapytać doświadczonych kolegów niż spartolić robotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego to nie jest samochod i to nie jest duzo jezeli tyle upuscisz, Hamulce robisz tak jak w samochodzie tylko ze z tylu masz odpowietrzniki ktore musisz odkrecic, znajduja sie u gory praiwe ze pod kabina z lewej i prawej strony ( jezeli masz go brudnego to go tam umyj bo inaczej to moga byc zakryte i ich nawet nie zauwazysz) A jak sprzeglo odpowietrzyc to jest w nie jednym temacie opisane, Robi sie to prosciej niz hamulce. A i TU NIE MA PŁYNU HAMULCOWEGO tylko olej ten co jest w przekladni

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocianlask    3

Wiem, że to nie jest samochód. O oleju też napisałem... chodzi mi poprostu o to czy mam np pompować 3 razy sprzęgłem później trzymać je wciśnięte i odpowietrzyć. Czy to nie ma znaczenia i tak jak pisałeś - najpierw upuścić olej i zobaczyć czy jest sprzęgło...

 

Lepiej się zapytać doświadczonych kolegów z forum niż coś uszkodzić....

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Nic nie uszkodzisz :) POsiadam MF 6120 i 3095 wiec wiem:) Odpal idz tam wcisnij to upusc te 200-300 setki, pozniej idz do kabiny i zobacz czy sprzeglo bedzie:) Jezeli wszystko jest w porzadku to ta ilosc upuszczonego oleju powinna wystarczyc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    5

kolego mi się zapowietrzyło sprzęgło w 3060 to zapaliłem ciągnik ojciec dodał gazu tak na 1500 a ja odkręciłem węża od pompki sprzęgła ojciec pompował poszły bąbelki i po kłopocie ale kapie mi spod takiego dekla pod ciągnikiem pomiędzy silnikiem a skrzynia i sadze ze wysprzęglik cieknie i zapowietrza sprzęgło ale to pierwszy raz tak się stało. Taki koleś ponoć specjalista od mf mówił że w zimie może tak robić to jeszcze mały kłopot ale jak w lecie to trzeba będzie rozpoławiać i robić wysprzęglik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy ktoś wie do czego jest ta nakrętka na końcu wałka sprzęgłowego chyba na 19 klucz  od strony  tłumika drgań   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy ktoś rozbierał sprzęgło w tym ciągniku leci mi z niego olej jak ktoś by napisał co i jak byłbym wdzięczny nie wiem czego sie spodziewać  dodam ze to mokre sprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Jesteś pewny, że leci z kosza ? Mi też zaczął się lekko pocić w miejscu łączenia silnika ze skrzynią. U mnie raczej już uszczelniacz na wale korbowym lekko się wyślizgał bo ewidentnie olej silnikowy ( łatwo rozpoznać po barwie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Chyba śruba a nie nakretka. Łączy ten gruby wałek z cienkim wałkiem sprzęgłowym. Może  simering od strony kosza masz do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem rozjechałem ciągnik uszczelniłem wyciek na wałku sprzęgłowym poskładałem wszystko do kupy wszystko działa prawidłowo tylko nie mogę odpowietrzyć sprzęgła sprzęgło się pojawiło  ale po zgaszeniu ciągnika i ponownym odpaleniu brak reakcji pedał wpada i nie idzie odpowietrzyć 

ciągnik potrzebny a tu taka niespodzianka  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    0

Opisze wam jak uszczelnić cieknący wysprzęglik ja robiłem to w MF 3060 trzeba rozpołowić ciągnik dla podpowiedzi za kabiną są jeszcze dwie śruby dlatego trzeba odkręcić gumy od kabiny tylko z przodu od strony silnika podnieść troche kabine i tam w środku pod kabiną są dwie śruby łączące silnik z skrzynią potem wszystkie przewody itp.. po rozpołowieniu odkręcamy trzy śruby od wysprzęglika zdejmujemy wszystko potem rozbieramy cały wysprzęglik na warsztacie i tam w środku są uszczelniacze w kształcie półksiężycy i jeszcze simmeringi koszt rzędu 100-150 zł no i patrzymy jeszcze na łożysko oporowe i tarcze czy nie jest zjarana a same uszczelniacze to bardzo prosto sie zakłada potem wszystko składamy i te trzy śruby od wysprzęglika  to jest bardzo ważne wkręcamy na specjalny klej do gwintów ponieważ fabrycznie też był składany na klej następnie zjeżdżamy ciągnik składamy wszystko do kupy odpalamy ciągnik niech jeden człowiek wejdzie pod kabine patrząc od tyłu ciągnika jest to prawa strona i jest tam odpowietrznik zaślepiony czarną zatyczką zdejmujemy go wciskamy a ten co siedzi w kabinie naciska sprzęgło kilkakrotnie następnie obserwujemy czy sprzęgło działa czy nie jak bedzie zgrzytać w skrzyni lub sprzęgło bedzie nisko brać odpowietrzamy dalej aż sie ustabilizuje.

Myśle że dobrze wytłumaczyłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×