Skocz do zawartości
mariusz197

JD6330 TLS 2012 BIERZE OLEJ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
mariusz197    0

Jestem posiadaczem 6330 tls zakupionego tego roku,olej zostal wymieniony przez serwis przy 100 godzinach teraz mam 430 i musialem dolac 1,5litra oleju do silnika,czy to normalne taki pobor oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62

Ile tam wchodzi tego oleju? rozumiem że ciągnik nowy, moim zdaniem norma u mnie w silniku deutz też od wymiany do wymiany potrafił 2 litry łyknąć zauwazyłem że nasila się to podczas prac na wolnych obr i obciążeniu np w prasie przy otwieraniu klapy czy innych d*perelach z ładowaczem, unormowało się po 1 tyś mtg, zmieniłem olej na fuchs i przestało ubywać więc spróbuj z innym olejem a jaki teraz masz zalany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz197    0

Olej to jest John Deere PLUS-50

 

Pozatym przy mrozie okolo -10 bioroc kiszonke turem, tur JD633 podnosi strasznie powoli i co chwile slychac jakies dziwne odglosy pompy a biore okolo600kg a tur ma udzwig 1800kg,dopiero teraz przy ujemnych temperaturach to zaczelo byc slychac,przy moim starym zetorze nic takiego sie niedzialo,podnosil wolniej ale pompy niebylo slychac,czy pompa sie rozlatuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOKAN    12

JD 6330 jest trochę inną konstrukcją niż stary zetor, nie sądzisz ? Pytanie, czy używając hydrauliki na mrozie rozgrzewasz olej po przez włączenie wałka co by sobie pochodził i się trochę olej rozgrzał. Jeśli nie to to syczenie będzie spowodowane gęstym olejem, i chyba odgłos ten dobiega z zaworu przeciążeniowego.

Co do ubywającego oleju, zwracaj szczególną uwagę na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

ciekawe jest to co piszecie,

11 letni ciągnik w roku robi się ok 400h i nie bierze nic, a nowsze silniki i już biorą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

ciekawe jest to co piszecie,

11 letni ciągnik w roku robi się ok 400h i nie bierze nic, a nowsze silniki i już biorą

na pewno nie bierze nic>? może sobie ropą uzupełnia hehe, a tak poważnie to wiele zależy od samego oleju i sposobu pracy, u mnie w lambo od ostatniej wymiany po 150 mtg nie bierze nic a wcześniej dolał bym już około 0,5l wcześniej jeździłem na akros turbo 15w40 teraz fuchs agrifarm mot 15w40 po zmianie oleju od razu zauważyłem że silnik "ładniej" pracuje jakby się wyciszył, może ten olej jd 50 coś tam to też nie to, a może sam sposób pracy, w mf 255 silnik prawie nie brał oleju a od kiedy codziennie pracuje z turem po 30 min to dość ostro zaczeło ubywać a i tak jest podgrzewany grzałką przed odpaleniem, więc raczej nie ma się czym martwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

ferdek - nie wiem, może sobie dobiera, grunt ze na bagnecie jest jak ma być, a z komina nie idzie olej.

Ostatnio jeden magik pokazywał mi jak to sprawdzić - kazał przyłożyć chustkę higieniczną do komina i zobaczyć czy coś na niej będzie.

Co mnie zaskoczyło - było czysto.

A co do oleju to nawet nie pamietam jakie ma parametry, brat pojechał do serwisu, powiedział 20l oleju do ciągnika to mu nalali do kanistra i już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer20    118

Powiem tak, często jest że ciągniki John Deere serii 6 biorą olej właśnie w granicach 1-2l/100h, nasz 6920 ma to samo, ale myślę że ten typ tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

heh przerabiałem temat z samochodem i naczytałem się na rożnych forach, wnioski jakie można wyciągnąć to raczej tak jak piszecie ten typ tak ma cylindry nie są idealnie gładkie żeby były lepiej smarowane musi zostawać minimalna warstewka oleju który się spala, do tego konstrukcje silnika to coraz krótsze tłoki żeby zminimalizować opory, a współczesne oleje chyba po coś są o niskiej zawartości siarki i popiołów, bo gdyby silniki miałyby mieć znikomy pobór oleju to nie było by potrzeby tworzenia takich oleji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
richtik    0

Wszystkie ciągniki biorą olej nowoczesne tym bardziej ponieważ podczas odpalenia pierścienie zgarniające nie są dobrze ułożone a przy stosowaniu olejów o wysokiej lepkości i niskiej temperaturze te zjawisko bardziej się nasila. wiec im częściej odpalacie ciągniki to więcej oleju potrzebują.

A jeśli chodzi o silniki jd to pobór oleju uspokaja się po jakiś 600-700h pracy wiem bo mam 6330 5080r 6830(na dotarciu) i oba brały ojej teraz to się już uspokoiło ale 6330 łyknął 2 litry do pierwszego przeglądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

każdy diesel pobiera olej z paliwem starsze silniki tego nie jestesmy w stanie zauważyć ale 300-400 ml na 1000 l paliwa to normalne. W nowszych silnikach te wartości są większe np. w autach 1l/1000km jest dopuszczalne. Szczególnie wzrost zużycia oleju zauważyłem od momentu wporwadzenia CR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mymmym    0

To kupcie sobie Landini, a nie wynalazki

 

Post nie związany z tematem i bez uzasadnienia

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bushmaster    27

twierdzisz że JD to wynalazek? jeśli tak to czym jest Landini które robi 1/10 tego co JD albo i 1/20 w liczbie maszyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×