Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem posiadaczem 6330 tls zakupionego tego roku,olej zostal wymieniony przez serwis przy 100 godzinach teraz mam 430 i musialem dolac 1,5litra oleju do silnika,czy to normalne taki pobor oleju

Opublikowano

Ile tam wchodzi tego oleju? rozumiem że ciągnik nowy, moim zdaniem norma u mnie w silniku deutz też od wymiany do wymiany potrafił 2 litry łyknąć zauwazyłem że nasila się to podczas prac na wolnych obr i obciążeniu np w prasie przy otwieraniu klapy czy innych d*perelach z ładowaczem, unormowało się po 1 tyś mtg, zmieniłem olej na fuchs i przestało ubywać więc spróbuj z innym olejem a jaki teraz masz zalany?

Opublikowano

Olej to jest John Deere PLUS-50

 

Pozatym przy mrozie okolo -10 bioroc kiszonke turem, tur JD633 podnosi strasznie powoli i co chwile slychac jakies dziwne odglosy pompy a biore okolo600kg a tur ma udzwig 1800kg,dopiero teraz przy ujemnych temperaturach to zaczelo byc slychac,przy moim starym zetorze nic takiego sie niedzialo,podnosil wolniej ale pompy niebylo slychac,czy pompa sie rozlatuje?

Opublikowano

JD 6330 jest trochę inną konstrukcją niż stary zetor, nie sądzisz ? Pytanie, czy używając hydrauliki na mrozie rozgrzewasz olej po przez włączenie wałka co by sobie pochodził i się trochę olej rozgrzał. Jeśli nie to to syczenie będzie spowodowane gęstym olejem, i chyba odgłos ten dobiega z zaworu przeciążeniowego.

Co do ubywającego oleju, zwracaj szczególną uwagę na to.

Opublikowano

ciekawe jest to co piszecie,

11 letni ciągnik w roku robi się ok 400h i nie bierze nic, a nowsze silniki i już biorą

na pewno nie bierze nic>? może sobie ropą uzupełnia hehe, a tak poważnie to wiele zależy od samego oleju i sposobu pracy, u mnie w lambo od ostatniej wymiany po 150 mtg nie bierze nic a wcześniej dolał bym już około 0,5l wcześniej jeździłem na akros turbo 15w40 teraz fuchs agrifarm mot 15w40 po zmianie oleju od razu zauważyłem że silnik "ładniej" pracuje jakby się wyciszył, może ten olej jd 50 coś tam to też nie to, a może sam sposób pracy, w mf 255 silnik prawie nie brał oleju a od kiedy codziennie pracuje z turem po 30 min to dość ostro zaczeło ubywać a i tak jest podgrzewany grzałką przed odpaleniem, więc raczej nie ma się czym martwić

  • Root Admin
Opublikowano

ferdek - nie wiem, może sobie dobiera, grunt ze na bagnecie jest jak ma być, a z komina nie idzie olej.

Ostatnio jeden magik pokazywał mi jak to sprawdzić - kazał przyłożyć chustkę higieniczną do komina i zobaczyć czy coś na niej będzie.

Co mnie zaskoczyło - było czysto.

A co do oleju to nawet nie pamietam jakie ma parametry, brat pojechał do serwisu, powiedział 20l oleju do ciągnika to mu nalali do kanistra i już.

Opublikowano

Powiem tak, często jest że ciągniki John Deere serii 6 biorą olej właśnie w granicach 1-2l/100h, nasz 6920 ma to samo, ale myślę że ten typ tak ma.

Opublikowano

heh przerabiałem temat z samochodem i naczytałem się na rożnych forach, wnioski jakie można wyciągnąć to raczej tak jak piszecie ten typ tak ma cylindry nie są idealnie gładkie żeby były lepiej smarowane musi zostawać minimalna warstewka oleju który się spala, do tego konstrukcje silnika to coraz krótsze tłoki żeby zminimalizować opory, a współczesne oleje chyba po coś są o niskiej zawartości siarki i popiołów, bo gdyby silniki miałyby mieć znikomy pobór oleju to nie było by potrzeby tworzenia takich oleji

Opublikowano

Wszystkie ciągniki biorą olej nowoczesne tym bardziej ponieważ podczas odpalenia pierścienie zgarniające nie są dobrze ułożone a przy stosowaniu olejów o wysokiej lepkości i niskiej temperaturze te zjawisko bardziej się nasila. wiec im częściej odpalacie ciągniki to więcej oleju potrzebują.

A jeśli chodzi o silniki jd to pobór oleju uspokaja się po jakiś 600-700h pracy wiem bo mam 6330 5080r 6830(na dotarciu) i oba brały ojej teraz to się już uspokoiło ale 6330 łyknął 2 litry do pierwszego przeglądu.

Opublikowano

każdy diesel pobiera olej z paliwem starsze silniki tego nie jestesmy w stanie zauważyć ale 300-400 ml na 1000 l paliwa to normalne. W nowszych silnikach te wartości są większe np. w autach 1l/1000km jest dopuszczalne. Szczególnie wzrost zużycia oleju zauważyłem od momentu wporwadzenia CR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v