Skocz do zawartości

Przedni TUZ/WOM w ciągnikach, czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no jak 2ga kategoria to chyba taki jak i z tyłu nie? ;)

To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Czy ktoś wie jaki jest rozstaw ramion w przednim tuzie 2 kategorii?

Drugiej kategorii są to ciągniki o mocy od 62,4KM do 120KM i mają szerokość 82,5cm (odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Trzecia kategoria to ciągniki o mocy od 120,1KM do 240KM i odległość 96,5cm(odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Tyle mówi obecnie obowiązująca norma, która jak wiadomo dotyczy nowych ciągników. Starsze maszyny mogą nie zachowywać wymaganych obowiązującą obecnie normą wymiarów.

Istnieją również kategorie oznaczone symbolem N. Są to kategorie przejściowe pomiędzy głównymi. Przykładowo 3N jest kategorią pośrednią pomiędzy 2 i 3. W tym przypadku 3N oznacza to, że masa i wszystkie odległości pomiędzy podzespołami zaczepu odpowiadają klasie 2. Natomiast wymiary i kształt odpowiadają klasie 3. Należą do tej kategorii ciągniki o mocy od 97,5 do 123,5 KM (75 do 95 kW).

 

Dane na podstawie Normy DIN ISO 730-1

Opublikowano
To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)

Chłopie z mazur, a maszyny z tuz kat 2 mają właśnie te 83 cm a jak by nie miały regulacji to musiały by mieć cbm czyli haki, wyobraźni troche jak by były na sztuwno ramiona to jak byś uczepił co kolwiek, łańcuszki napinające i belka zaczepowa są tak przystoswane, a spróbuj coś szerszego uczepić (kopaczka ma rozgięte ramiona u mnie) to zaraz zaczepia o koła, tylko ruski ciągnik t25 ma jakąś węższą belke zaczepową bo znalazłem kiedyś belke i właściwie do niczego mi się nie nadaje bo musze rozkręcać ściągacze przy ramionach, najprościej obczaić maszyny na przedni tuz kosiarki itp jakiej kategorii mają zaczepy i wiadomo będzie :angry:

Opublikowano

Panowie jakiś czas temu dokonałem zakupu ciągnika SAME 100.6 i dręczy mnie jedna rzecz, a mianowicie jak się steruje przednim TUZem w tym ciągniku. Kupiłem instrukcję obsługi całą przeczytałem i nie było śladu. Może akurat ktoś z was miał do czynienia z tym lub podobnym ciągnikiem z grupy SAME Deutz-Fahr.

Z góry dziękuje!

Opublikowano

z tylu kolo skrzynki narzedziowej masz rozdzielacz, trzeba go przesterowac i zobaczyc ktore zlacze jest "obslugiwane", wtedy ciskasz odpowiednia dzwignia, tylko do opuszczania badz cierpliwy, a najlepiej niech ktos stanie na TUZ bo mozesz nie zauwazyc ze sie opuszcza :lol:

Opublikowano
z tylu kolo skrzynki narzedziowej masz rozdzielacz, trzeba go przesterowac i zobaczyc ktore zlacze jest "obslugiwane", wtedy ciskasz odpowiednia dzwignia, tylko do opuszczania badz cierpliwy, a najlepiej niech ktos stanie na TUZ bo mozesz nie zauwazyc ze sie opuszcza :lol:

dzięki kolego:)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

JA powiem tak mam w dwoch dosyc duzych ciagnikach tuz przedni i przydaje sie on bez zastrzezen chodzby do tego ze np.ja ostatnio w Fendzie mialem na tyle siewnik a musialem przewiesc kultywator i juz sie przydal wiec jest on bardzo dobrym sprzetem:)

Opublikowano

Witam właśnie kupuje ciągnik (JD 6430 comfort) i zastanawiam się nad zamówieniem przedniego TUZ i WOM, traktor będzie miał ładowacz czołowy czy to nie będzie utrudniać prac z ładowaczem. Moje pytanie to czy warto? Do czego wy wykorzystujecie przedni TUZ? Czy nie utrudnia on prac, gdy nie jest wykorzystywany? czy sprawia on problem w serwisie wymiana paska na wentylatorze?

 

pozdrawiam JOZIN

Opublikowano

Na pewno nie będzie utrudniać pracy z ładowaczem bo ramiona są skłądane. Ja na przednich tuzach wożę obciążniki, spychy do śniegu i ziemi, wały, masz od widlaka.

A dlaczego ma sprawiać problem przy wymianie paska??? :D

 

Ja mam tylko tuz bez wom. Wom jest drogi i do niczego by mi się nie przydał, ale jak masz hodowlę to można kupić kosiarkę na przód tylko czy warto dać tyle pieniędzy?

Opublikowano

TUZ warto wziąć przydaje się do wielu rzeczy zimą do spychu w polu do jakiegoś wału no i do obciążnika. A jak nie potrzebujesz obciążenia to chwila i masz odczepione a jak masz na stałem to zdejmowanie obciążników troche trwa. A co do WOMu to tylko jak byś go naprawdę dobrze wykorzystał

Opublikowano

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Opublikowano

Jak najbardziej przedni TUZ jest przydatny. Jesli bym teraz miał kupic ciagnik to tylko z takim wyposazeniem. Osobiscie mam Explorera z przednim tuzem i wom - em. Przedni podnosnik to u mnie prezdewszystkim wybierak do kiszonek i wał doprawiajacy no i oczywiscie przedni balast ale w sezonie przydaje sie niesamowicie do transportu innych maszyn, jedna droga a pozniej sie tylko mozesz przepinac. Mam równiez Wom którego jeszcze w tej chwili nie urzywam ale juz niedługo bedzie pracował z kosiarka czolowa.

 

Jak najbardziej polecam Ci kupno ciagnika z przednim Tuz - em, a jesli o Wom chodzi to juz jak chcesz, u mnie tez bedzie duzo wykoszytywany i to juz wiosna.

 

Jesli chodzi o transport masznyn na czole to przejzyj sobie moja galerie.

 

Pozdrawiam Baza :D

Opublikowano

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

no nie wiem zapiąć i odpiąć tura w tym JD to max 5 min i to strasznie się obijając

Opublikowano

Tak wiem że w nowych ciągnikach demontaż Tura idzie dość sprawnie. Ale ja bym był jednak za założeniem przedniego TUZa do JD i zakupem mniejszego ciągnika do ładowacza (jeżeli oczywiście są środki). I bez dwóch zdań nie można odmówić ani Turowi ani przedniemu Tuzowi funkcjonalności.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no to jakiego ma kupić mniejszego belarusa? Moim skromnym zdaniem ten JD doskonale sie sprawdzi z przednim tuzie, a tur raczej nie będzie przeszkadzał z tuzie, a i tego odpinanie tura idzie bardzo szybko, przy czym kupowanie drugiego ciągnika specjalnie dla tura będzie nieopłacalne.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W opisie kolega ma napisane że posiada Ursusa 1014, U360 może do jakiegoś z tych ciągników kupiłbyś ładowacz. Ale wszystko oczywiście zależy od tego ile masz PLN.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

 

 

ma też napisane ze posiada 100ha i pewnie ma też jakąś hodowle, wiec jazda turem z ciągnikiem takim jak 1014 czy c-360 to prawdziwa udręka, w porównaniu do JD, juz chyba bym wolał odpinać tura za każdym razem gdy nie będzie potrzebny, niż jeździć c-360

Opublikowano

W 1014 mam już ładowacz tur 6 ale jest to słaby sprzęt ursus ma za słabą przednią oś ciągle coś pęka łożyska siadają na społowieniu wieczne przecieki. Mam hodowlę i robię rocznie około 600 bel sianokiszonki 200 siana i 400 słomy ciągnik i ładowacz biorę na PROW wiadomo w razie awarii co się często zdarza w ursusie wolę mieć drugi traktor z ładowaczem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v