Skocz do zawartości

MF255 hydraulika zewnętrzna i podnośnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam taki oto problem. CZy jest możliwe aby jednocześnie działały w MF 255 podnośnik i hydraulika zewnętrzna? Jeśli tak to proszę opisać jak to ustawić. A może ktoś to przerobił "u siebie w garażu"? Proszę o rady.

Opublikowano

W instrukcji obsługi od 4512 (podnośnik jest tej samej konstrukcji) napisane jest że można korzystać z podnośnika i hydrauliki zewnętrznej jednocześnie... aby z tego korzystać należy:

- wąż zasilający rozdzielacz Kontakt/RBS [ten cienki] przykręcic z drugiej strony zaworu rodzielczego,

- przełączyć zawór na wyjście "1"

- żeby korzystać z hydrauliki zewnętrznej, dźwignia od podnośnika musi być ustawiona na "stały wydatek", przez co podnośnik będzie wtedy na maksymalnej wysokości...

 

Próbowałem takie coś zrobić przy 4514, ale nic z tego nie wyszło :), ale może przez to że mechanik źle podłączył rozdzielacz (pomylił węże)- dopiero później się zoriętowałęm, dlaczego nie chce wywracać przyczep :angry:, ale teraz jest git.

Mógbym jeszcze raz spróbować z tym zaworem, ale musiałbym bawić się w rozbieranie kabiny ;)

Opublikowano

Nigdy nie zastanawialem sie glebiej nad owym tematem,jednak wydaje mi sie ze chcac poslugiwac sie jednoczesnie hydraulika zewnetrzna i podnosnikiem,chyba trzeba jakis inny rozdzielacz(ten pod siedzeniem) taki ktory bedzie dawal oleja na h.zewnetrzna i podnosnik

Opublikowano
A myśleliście zamontować drugi rozdzielacz, np od wózka widłowego, żeby na jednym był podnośnik a na drugim "kiper"

prościej było by chyba zamontować dodatkową pąpe i podłączyć ją tylko do h.zew. ;)

Opublikowano

Niby prosciej,ale.....do tego potrzeba pompe,weze(badz rurki) olej mozna by wziasc z tylnego mostu,jednak najpierw mozna by zaglebic sie w ten rozdzielacz pod siedzeniem,moze udaloby sie cos z tym zrobic...

Opublikowano
jednak najpierw mozna by zaglebic sie w ten rozdzielacz pod siedzeniem,moze udaloby sie cos z tym zrobic...

no niewiem czy da rade bo w mf-ie główne sterowanie (rozdzielacz) podnosnika jest w całości skręcony z pąpą i znajduje się na dole korpusu tylnego mostu!! a rozdzielacz pod siedzeniem to następna część obwodu którym przełanczasz tylko kierunek cisnienia oleju! żeby działał "kiper" to dzwignie podnośnika musisz mieć ustawione na podnoszenie i przełączony ten rozdzielacz pod siedzeniem a jak dzwignie dasz na opuszczanie to "kiper" niebędzie działać tak że używanie obu opci naraz chyba niebędzie możliwe ;)

Opublikowano
A myśleliście zamontować drugi rozdzielacz, np od wózka widłowego, żeby na jednym był podnośnik a na drugim "kiper"

 

hmm hyba nie do końca się dobrze wyraziłem. Myślałem nad zamontowaniem drugiego rodzielacza 2 sekcyjnego, tak aby na jednej sekcji był podnośnik a na drugiej kiper

Opublikowano

są kupić specjalne rozdzelacze do mf i wszystko działa beż przełanczania- słyszałem i doradzali.

 

jak chcecie to mogę sprawdzić u nas w agromie bo jest zaj...ście wyposażona w te duperele

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v