Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie. W mniejszych maszynach jest większy wybór przekładni. Z mojego wywiadu wynika, że do transportu jak najbardziej AP. Do ciężkich prac polowych doradzali mi jednak powershift. W nowych ciągnikach podobno rzeczywiście jest lepiej z wytrzymałością AP.

Opublikowano

Witam Koledzy .

Faktycznie moze wyjściem z tej sytuacji byla by przekladnaia Direct drive jest to skrzynia dwusprzglowa , połautomatyczna osmiobiegowa , wydaje mi sie to całkiem ciekawe rozwiązanie tylko ze w tej skrzyni zupełnie nikt nie ma doświadczenia i trudno powiedziec czy jest to na tyle przetestowane .

Skrzynie auto power moze naprawic kazdy serwis JD , a AP tylko wymiana lub naprawa podzespolow w fabryce , nie wiem jak to wyglada ze skrzynia DD .

Opublikowano

Czy na trwałość skrzyni autopower może wpłynąć to, że ciągnik nie będzie w ciężkiej pracy eksploatowany na 100%. Tylko tak powiedzmy 60-70? Czy wówczas skrzynia posłuży dłużej? Jeszcze pytanie odnośnie mieszania olejów: jeżeli ciągnik będzie się "wymieniał" maszynami z innym (ale zawsze tym samym) o nieco innym oleju w hydraulice to jest to dopuszczalne, czy też absolutnie nie?

Opublikowano

Proponuję odświeżyć temat, minęło trochę czasu, zapewne więcej użytkowników posiada w JD skrzynie Auto Powr i może coś więcej o nich napisać.Działa tez ostro modernizacja gospodarstw rolnych więc i jest pewnie wielu co by chciało się coś dowiedzieć na temat tych skrzyń. m.in ja jestem w takim przypadku i bardzo chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie z tą awaryjnością bezstopniówek, osobiście mam zakupić JD 6145R z AP produkowaną przez ZF. Czy to będzie dobry wybór?

Opublikowano

Mamy 6r w autoquadzie PLUS, ale mamy też 7r i 2 sztuki 8r w AutoPowr i szczerze mówiąc AutoPowr jest o wiele lepszy, Fakt faktem dużo mth nie ma, ale jest bardzo duże ułatwienie w transporcie jak i w pracy. Szczerze mówiąc nie wiem nawet co napisać. Bo problemów nie było z żadną skrzynią. Jeśli chciałbyś coś konkretnego wiedzieć pisz śmiało.

Opublikowano

Napisał że problemów nie było więc awarii raczej nie miał.

Jak widzisz taką skrzynię w orce i agregacie upr-siewnym aktywnym pracujący po części na sporych górkach. Fakt że mój JD ma być mniejszej mocy bo tylko 145KM i tam jest raczej inna skrzynia niż u Ciebie bo w 6145R jest skrzynia firmy ZF. Obawiam się jeszcze jak ona zniesie podniesienie mocy do około 180KM gdyż ZF tego rozmiaru jest tylko montowany w 6145R i 6155R a w mocniejszych jest już mocniejsza skrzynia.

Opublikowano

Witam.

Od 5 lat Posiadam JD 6830 Premium ze skrzynią AutoQuad mam przepracowane 2tys MotoG serwisuje na czas olejami Jd. Ogólnie dbam. 

Teraz opinia na temat skrzyni. Od co najmniej 2 lat kultura zmiany półbiegów w tej skrzyni jest o wiele gorsza niż na początku.

Szarpnięcia bardziej odczuwalne przy redukcji bądź zwiększania biegów.

Do tego czuje pod podłoga w nogach lekkie wibracje.

Raz sprowadziłem serwisanta JD do zmiany okładziny w hamulcu ręcznym ale nie miał pojęcia z kąt takie wibracje ( i cichy odgłos chrobotania np podczas ciężkiej orki) się biorą. 

Konkluzje:

Ciągnik mocny. Ale skrzynia chyba nie do końca. Boje się że chyba będzie mnie czekał w niedalekiej przyszłości jej remont. Może trafiłem na lichą produkcyjnie skrzynię. 

Teraz zastanawiam się nad ściągnięciem z Niemiec JD 7930 z AutoPower. Bo mam wrażenie że te skrzynie są po prostu lepsze, Czyli tańsze w naprawie niż wymiana 20 trybików w AutoQuadzie ( to mi mówił doświadczony serwisant JD bo już obie skrzynie robił i wie że AutoPower lepsza, tańsza) 

Znajomy ma 2 JD z serii 7 z tą skrzynią i nic w tych ciągnikach nie robił choć ma je w gospodarstwie dłużej i więcej przepracowane ode mnie. 

Po prostu NIE kieruje się tym co mówi sprzedawca w JD bo oni mają za zadanie wcisnąć wszystko. 

Biorę pod uwagę tylko ocenę kolegów rolników którzy ten sprzęt użytkują na co dzień i ocenę serwisantów którzy szczerze nie lubią długo naprawiać ciągników i mówią co się psuje częściej a co mniej lub wcale.  

 

No ale nie łudźmy się.

1 zasada. "Jak dbasz, tak masz".

2 zasada. "Na jaki trafisz, tak długo nie będzie się psuł" 

 

Pozdrawiam i dziękuje za ciekawy i ważny dla Użytkowników JD temat skrzyń biegów.

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v