Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Siema mam problem ze swoim Zetorem 9540 1995r.

Cała rzecz polega na tym że z dnia na dzień biegi zaczęły ciężko wchodzić ( każdy bieg zgrzytał na biegach polowych i szosowych obojętnie) Efekt jest taki jakby przy wrzucaniu biegu ciągnik "chciał" już jechać tzn czuć ze ciągnie. Ja się na mechanice nie znam dlatego mechanik rozpołowił ciągnik i stwierdził że docisk jest dobry łożysko też ok a tarcza była jakiś czas temu ( ok 3 lat ) wymieniona. Dla pewności wymieniliśmy widełki bo było widać delikatne zużycie. Niestety nic to nie dało dodatkowo była zmieniona reparaturka pompki sprzęgła i nowy wysprzęglik ale i to nie dało żadnych efektów. Ciągle jest tak jakby ciągnik nie wysprzęglał do końca.

Ręce i nie tylko opadają. Jest to tak niepopularny model że mało który mechanik chce w ogóle podejść do niego. "Dziewińcetke" to by zrobili.

Proszę o jakieś podpowiedzi sugestie. Może niech ktoś mi podpowie czy może to być wina np skrzyni ? Czy to jednak sprzęgło ?

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

P.S. Liczę na was bo tu orka czeka a nie ma czym orać :D

Opublikowano

Na wiosnę miałem ten sam problem

Bieg nie chciał wyjść albo nie chciał wejść

Trzeba było 2 razy szybko wcisnąć sprzęgło i od razu wrzucać bieg bo sprzęgło samo puszcząło i jechał ciągnij

Wymien pompke od sprzęgła (to będzie pompka hamulcowa od c 360 czy jakoś tak) a jak to nie pomoże to wyprzęglik

Takie masło robią że raz wymieniłem i po miesiącu znowu padła pompka

I uważaj jak będziesz orać w pobliżu jakiegoś dołu czy rowu bo będzie zdjęcie na wpadkę tygodnia jak wymienisz pompke a wyprzęglik szlag trafi

 

A jak będziesz rozbierał to wykręc wyprzęglik i zobacz czy sie nie wyciera tłoczek (jak zdejmiesz tą gumową osłonę to powinieneś zobaczyć)

A co do pompki to nie ma co ją sprawdzać

Chyba że zestaw naprawczy dostaniesz

Opublikowano

No tak,weź teraz rozpołów ciągnik aby dostać się do sprzęgła

Może i masz racje ale jeżeli sprzęgło jest dobre to po co?

Ja wymieniłem pompkę i wysprzęglik i działa elegancko

Taniej wyjdzie wymienić pompkę i wysprzęglik, no ale jeżeli to nie będzie to no to trudno.

Ja bym dawał na te 2 elementy

Gość Profil usunięty
Opublikowano

witam,

 

jeżeli rozebraliście sprzęgło i docisk i tarcza i wysprzęglik jest o.k. to napewno nie ma się tego czepiać to jest mechanicznie i aby nie działało musi być wydarte,pęknięty któryś elemęt,skrzywione itd co widać gołym okiem, ale co oznacza że tarczę wymieniałeś 3 lata temu to nie ogórek że ma datę ważności albo jest zjechana albo nie,zdarza się że przyjeżdżają pacjenci ze spaloną tarczą po jednym sezonie,to pompka poprostu zaczęła zdychać i nie robi swojej roboty jak powinna.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy,

szkoda czasu 5 miechów i wkur....nia się.

Edytowane przez esgreg
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

coś za długo czekałeś . Zakłdam ,że karty gwarancyjnej nie było ,więc dochodziłeś roszczeń na zasadzie rękojmii, a w tym przypadku termin 5-ciu miesięcy był stanowczo za długi !

Opublikowano

Jeszcze się nie spotkałem, abym razem z jakąś częścią dostał kartę gwarancyjną

Po prostu zwróciłem do sklepu, musiałem oczywiście kupić drugą i co jakiś czas jak wpadłem do tego sklepu to się pytałem i tak 5 miesięcy

O właśnie muszę się zapytać o obcęgi które zwróciłem bo się pokruszyły po godzinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v