Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy oś pedałów sprzęgła i hamulca w C-4011 jest taka sama jak w C-360. Mam spory luz na tej osi po stronie sprzęgła, po rozebraniu i zdjęciu pedału sprzęgłą okazało się że oś jest wydarta w miejscu gdzie porusza się pedał sprzęgła. Otwór w pedale również jest wypracowany, powiększony. Myślę że pedał da się naprawić poprzez przetoczenie otworu i wstawienie tulejki ale oś trzeba będzie wymienić (no bo jak to inaczej naprawić ?). Przeglądałem sklepy internetowe i wiem że są dostępne takie osie ale do C-360. Czy do C-4011 taka oś będzie pasowała ? Wiem że C-360 ma dwa pedały hamulca wobec tego czy ta oś nie jest trochę dłuższa, inna poprostu ? Może da się ją przystosować do C-4011 po jakiejś drobnej przeróbce ? Chciałbym zachować oryginalną budowę ciągnika i jak najmniejszym kosztem zniwelować ten luz. Jest trochę denerwujące jak pedał lata na boki i obciera o otwór w kabinie (org. tzw. blaszanka). Rozbierając dopatrzyłem się że na pedale jest kalamitka do smarowania. Niestety nigdy to miejsce nie było smarowane a ciągnik ma swoje lata, stąd to zużycie. Proszę o wskazówki, rady, sugestie co z tym zrobić. Pozdrawiam

Opublikowano

to jest to samo ale powiem szczerze że wałek kupiłem nowy i przetoczyłem pedał jak ty i wałek po roku czasu się zrobił taki sam jak ten stary i teraz napawałem ten stary wałek co chodził od nowość i już ponad pół roku i nawet trochę luzu nie ma zaskoczony byłem bo nowy wałek to koszt 23 zł u nas ale co roku ściągać skrzynki i pół kabiny to ja dziękuje.

Opublikowano

ja też sie swego czasu dowiadywałem i są take same :) nie zapomnij wymienić simeringów w skrzyni:) koszt nawego pedała to ok 20 zł tylko niewiem czy nowy będzie tak samo wytrzymały jak orginał (jeśli masz orginał) właśnie chyba mało kto smaruje te pedały heh :)albo o nich wie że są tam kalamitki, ja sam nie wiedziałem do czasu remontu :)

Opublikowano

oryginalnego pedału sprzęgła do C-4011 to się chyba nie kupi (szukałem w sklepach internetowych) a od c-360 jest inny więc pozostaje tylko regeneracja, zimering wymieniłem bo przepuszczał olej

Opublikowano

Z tego co pamiętam jedyna róznica to pedał w 60-ce jest na ramieniu przespawany w lewo a w 4011 idzie prosto. Albo nowy przespawaj na wzór starego, prosto albo niech tokarz dorobi nową tuleję, zrób otwór na kalamitke, dospawaj ucho na cięgno, odetnij starą tulejke i wspawaj nową. Nie ma filozofi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Co może być przyczyną że po wymianie długiej pompki zrobił się słaby hamulec na lewe koło nic nie dało że był kilku krotnie odpowietrzany prawy[przy lekkim dotknięciu pedała trzyma odrazu a lewy po kilku krotnym przepompowaniu tylko lekko przytrzyma czyżby dziwnym przypadkiem lewa pompka tak odrazu skończyła żywot
       
    • Przez Mikua
      Wałki rozrządu są takie same czy inne?  bo zdania sa różne, oraz czym sie rożnia silniki że 4011-silnik S-4001 ma 42 KM a C360-S-4003 ma 52 KM ?
    • Przez Kacper257
      Jeśli nie używam wałka w jakiej pozycji powinna być dźwignia   włączania i wyłączania wałka. 
    • Przez gadget
      Witam
      Zdecydowałem się na założenie nowego tematu bo  problem jest raczej niestandardowy a biorąc pod wzgląd że mamy w Pl sporo ciągników w wersji angielskiej to być może ktoś zetknął się już z tym problemem
      Otóż jest problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.
      Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły, w przezierniku pod obudową  sprzęgła widać że łożysko oporowe ma sporą drogę do pokonania żeby mieć kontakt z pieskami a prawidłowo odległość powinna być nieznaczna
      Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę  sprzęgło z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było
    • Przez Adamlepko
      Witam, wie ktoś może jak wyjąć górny wałek w skrzyni biegów massey ferguson 3125? Trzeba go rozpoławiać od tylnego mostu? Z góry dzięki za info
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v