Skocz do zawartości
szubinska

Oś pedałów sprzęgła i hamulca C-4011

Polecane posty

szubinska    24

Witam, czy oś pedałów sprzęgła i hamulca w C-4011 jest taka sama jak w C-360. Mam spory luz na tej osi po stronie sprzęgła, po rozebraniu i zdjęciu pedału sprzęgłą okazało się że oś jest wydarta w miejscu gdzie porusza się pedał sprzęgła. Otwór w pedale również jest wypracowany, powiększony. Myślę że pedał da się naprawić poprzez przetoczenie otworu i wstawienie tulejki ale oś trzeba będzie wymienić (no bo jak to inaczej naprawić ?). Przeglądałem sklepy internetowe i wiem że są dostępne takie osie ale do C-360. Czy do C-4011 taka oś będzie pasowała ? Wiem że C-360 ma dwa pedały hamulca wobec tego czy ta oś nie jest trochę dłuższa, inna poprostu ? Może da się ją przystosować do C-4011 po jakiejś drobnej przeróbce ? Chciałbym zachować oryginalną budowę ciągnika i jak najmniejszym kosztem zniwelować ten luz. Jest trochę denerwujące jak pedał lata na boki i obciera o otwór w kabinie (org. tzw. blaszanka). Rozbierając dopatrzyłem się że na pedale jest kalamitka do smarowania. Niestety nigdy to miejsce nie było smarowane a ciągnik ma swoje lata, stąd to zużycie. Proszę o wskazówki, rady, sugestie co z tym zrobić. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmaz    0

to jest to samo ale powiem szczerze że wałek kupiłem nowy i przetoczyłem pedał jak ty i wałek po roku czasu się zrobił taki sam jak ten stary i teraz napawałem ten stary wałek co chodził od nowość i już ponad pół roku i nawet trochę luzu nie ma zaskoczony byłem bo nowy wałek to koszt 23 zł u nas ale co roku ściągać skrzynki i pół kabiny to ja dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szubinska    24

czy po zdjęciu pedałów wyjęcie tego wałka jest kłopotliwe ? wystarczy go wyciągnąć czy coś go trzyma od środka skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nic na tym wałku wewnątrz skrzyni nie ma. Pedały, dżwignie od humulców i tyle. Tylko nie zapomnij spuścić olej ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

ja też sie swego czasu dowiadywałem i są take same :) nie zapomnij wymienić simeringów w skrzyni:) koszt nawego pedała to ok 20 zł tylko niewiem czy nowy będzie tak samo wytrzymały jak orginał (jeśli masz orginał) właśnie chyba mało kto smaruje te pedały heh :)albo o nich wie że są tam kalamitki, ja sam nie wiedziałem do czasu remontu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szubinska    24

oryginalnego pedału sprzęgła do C-4011 to się chyba nie kupi (szukałem w sklepach internetowych) a od c-360 jest inny więc pozostaje tylko regeneracja, zimering wymieniłem bo przepuszczał olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Z tego co pamiętam jedyna róznica to pedał w 60-ce jest na ramieniu przespawany w lewo a w 4011 idzie prosto. Albo nowy przespawaj na wzór starego, prosto albo niech tokarz dorobi nową tuleję, zrób otwór na kalamitke, dospawaj ucho na cięgno, odetnij starą tulejke i wspawaj nową. Nie ma filozofi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×