Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W sumie patrząc na mój wiek to już nie jestem takim młodym traktorzystom bo mam 16 lat. Zdarzają się dużo młodsi. Też jak byłem mały jeździłem wszędzie i zawsze z tatą ciągnikiem i powiem, że wystarczyło pięć minut w kabinie i zaraz zasypiałem. :) Całeżycie jeździłem 3P i pewnie jeszczee sporo pojeżdżę. Teraz też jeżdże Ursusem 1004 z turem i jakoś mi idzie. Ale dla mnie najlepszy był, jest i będzie C-360 3P... ;)

Opublikowano

Mam 15 lat. Jak miałem 4 lata to próbowałem go odpalić i mi się udało i było na biegu to w siewnik wjechałem. Teraz to w domu ja wszystko robię orka koszenie itp. Nawet na usługi jadę.

Opublikowano

Mam 16 lat.Pierwsza jazda ciąknikiem (kierowanie) to chyba miłałem 6 lat i było to jeczhnia c 330 z przyczepą a inni ładowali kostki.Do teraz to pamiętam...A wczesniej to juz jezdzilem jako pasażer tylko nie pamiętam od ilu lat.I mam takie pytanie odnośnie c 330 czy można załączać blokade w czasie jazdy.Bo czasami jade ciągnik zaczyna się kopać i przydałoby sie wlączyć blokadę bez zatrzymywania bo potem już można nie ruszyć.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Chciałbym się nauczyć jezdzić ursusem C-330 w zasadzie jedzdziłem już kilka razy po polu z kuzynem ale chciałbym w końcu sam spróbować .

Macie jakieś rady przy np. pierwszym odpaleniu ciągnika , ruszaniu , jezdzie itd. ?

Ponieważ od razu chciałbym przejechać się w pole nią a nie wiem czy mi się uda .

Umię jezdzić samochodem , dosyć szybko łapię ale nie ogarniam jeszcze ciągników :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi

 

Ps. kuzyn mówi żeby zawsze ruszać z 4 przy odpalaniu czy to prawda , czy może z nizszego biegu np: 1,2,3 ?

Edytowane przez kksalabaster
Opublikowano (edytowane)

hmmm dość dziwny temat :D ja tam 30 jeżdże już troche ;p ruszaj z 4 możesz i z 5 30 ma dwa luzy (wajcha do góry i na dół) lepiej z 4 będzie ruszać bo 5 i 6 są na (dolnym luzie ) w polu robi się najczęściej 4 można i 5 przy bronowaniu gdy masz lekkie ziemie w zimie musisz podgrzać świece bo może nie odpalić a tak poza tym to wszystko proste :) nie dawaj mu do końca obrotów bo szkoda ciągnika tak jak jedziesz bez niczego spokojnie 1600

 

 

@astrzak szybko pisałem i jedno zero więcej pewnie wyskoczyło już poprawione :P

Edytowane przez Damianursus30
Opublikowano

Według mnie jazda 30 czy 60 to bardzo prosta sprawa. Sam mam 13 lat i jeżdże. Co do ruszania to chyba najlepiej "trójką" bynajmniej ja tak robie i nie mam żadnych problemów. Reszta jest bardzo prosta: wkładasz kluczyk, dajesz gaz "ręczny", odpalasz, wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło i jedziesz. A tak poza tym to ile masz lat? I powodzenia życzę;D

Opublikowano

Pamiętaj skrzynia nie zsynchronizowana wiec musisz przerzucac biegi z miedzy gazem: Wciskasz sprzegło wrzucasz luz puszczasz sprzegło dodajesz gazu potem znowu wciskasz sprzegło i wbijasz bieg. Żadna filozofia. Ogolnie jak jezdzisz autem to ogarniesz Ciapka

@Damianursus30 1600 jak cos

Opublikowano

jak jedziesz z czymś ciężkim a nie jesteś wprawiony to gdy zmieniasz bieg z 4 na 5 albo z 5 na 6 może Ci zgasnąć :) mozesz ruszac z 1,2 ,3 ale to nie ma sensu bo zanim zmienisz bieg to Ci sie zatrzyma:)

 

no ale co z tego ze nie zsynchronizowana jak mozna z mniejszego biegu na wiekszy przeskakiwać bez problemu.

Opublikowano

hmmm dość dziwny temat :D ja tam 30 jeżdże już troche ;p ruszaj z 4 możesz i z 5 30 ma dwa luzy (wajcha do góry i na dół) lepiej z 4 będzie ruszać bo 5 i 6 są na (dolnym luzie ) w polu robi się najczęściej 4 można i 5 przy bronowaniu gdy masz lekkie ziemie w zimie musisz podgrzać świece bo może nie odpalić a tak poza tym to wszystko proste :) nie dawaj mu do końca obrotów bo szkoda ciągnika tak jak jedziesz bez niczego spokojnie 1600

 

 

@astrzak szybko pisałem i jedno zero więcej pewnie wyskoczyło już poprawione :P

Że głupi temat to nie muszę pisać :P . Co to za pierdo$%nie z tymi luzami?

Opublikowano

Ja pier**le :)

Co za porady

Chyba większość z Was jeździła trzydziestką w marzeniach, tylko to można wnioskować z tych porad.

Jakieś miedzygazy w 30?? :lol: To przecież nie star czy jelcz.

 

 

Wbijasz 5 dajesz trochę gazu wbijasz 6 i jedziesz.

Po co to ruszanie z 4? Chyba, że na polu z przyczepą to się zgodzę.

I brawa dla tego co rusza 3 sześćdziesiątką, chyba że sytuacja jak wyżej.

Opublikowano

Według mnie jazda 30 czy 60 to bardzo prosta sprawa. Sam mam 13 lat i jeżdże. Co do ruszania to chyba najlepiej "trójką" bynajmniej ja tak robie i nie mam żadnych problemów. Reszta jest bardzo prosta: wkładasz kluczyk, dajesz gaz "ręczny", odpalasz, wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło i jedziesz. A tak poza tym to ile masz lat? I powodzenia życzę;D

 

lat 17 :)

 

i najlepiej jakbyś nie dawał mniej obrotów jak 540 :) zastanawiam się do czego bd ci potrzebny ten ciągnik gospodarzyć będziesz czy jako hobby ?

 

służył będzie raczej tylko przy zbiorach np: jabłek czy tam pożyczek :) lub tez przy wywożeniu gruzu itd.

Opublikowano

I jeszcze jedno pytanie czy przy np: ruszaniu na asfaltowej prostej drodze z 4 muszę wbić 5 a potem 6 czy można odrazu po 4 dać 6 ? I czy przy redukcji też jak się jedzie na 6 trzeba wbić 5 a potem 4 czy od razu 4 ? Dzięki za odp.

Opublikowano

JAk ruszasz z 4 to najlepiej bez kombinacji normalnie troche przygazować, wbić 5 przygazować a następnie wbić 6. Przy redukcji to ja przeważnie wbijam od razu 4, to zależy gdzie wjeżdżasz na jaki teren. A jeszcze wracając do tego ruszania jak się rozpędza to czasem jak zmieniasz pod lekką górkę to trzeba to robić w miarę zwinnie gdyż ciągnik lubi się cofać do tyłu i zaczyna wtedy zgrzytać skrzynia. Wiem coś na ten temat bo mieszkam w górach ;) A i jak już odpalisz ciągnik to na gazie ręcznym ustaw sobie tak na ok. 600 obr żebyś mógł potem swobodnie ruszać bo jak będziesz miał większe obroty, np. 1200 to ci traktor będzie szarpał, nawet jak będziesz powoli puszczał sprzęgło.

Opublikowano

Mrmagyster wielkie dzięki za odpowiedz :rolleyes:

Co do jazdy to wczoraj jezdzilem chodz troche slabo idzie...

Z cofaniem jest też lipa bo garaż mam z górki i w ostrym zakręcie <_<

Jutro wrzucę foty ciapka B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v