Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co tu tłumaczyć C-330 to spoko trakror. Wsiadać i jechać tylko do baku mu wlejesz i wody do chłodnicy i jedziesz :D cięgnik jest bardzo ekonomiczny z prawej strony hamulec w środku gaz a z lewej strony sprzęgło :D Na tablicy rozdzielczej to tak z prawej strony kierownicy wajcha gazu ręcznego. Stacyjka to wciśnięcie kluczyka prąd w świeci się kontrolka ciśniemia oleju i kontrolka ładowania akumulatota. Na stacyjce pozycja 1 światła postojowe, pozycja 2 światła mijania, pozycja 3 światła drogowe. Pod deską rozdzielczą z lewej strony znajdziesz wajche do podgrzewania świec i do odpalania na pierwszej pozycji tego przełącznika pod deską grzejesz świece i powinna się zaświecić kontrolka w prawym górnym rogu tablicy rozdzielczej. A w drugiej pozycji odpalasz ciągnik, ale najpierw dajesz go na luz, wciskasz sprzędło, gaz ręczny ustawiasz na maxymalny wysiłek podgrzewasz świece jakieś 7 - 15 sek. i odpalasz. (świece podgrzewasz tylko w zimie jakieś 20 sek, a w lato jak jest zimno i rano wyjeżdżasz z garażu do jakieś 5 sek. :) Mom nadzieje że Ci powiedziałem to co ci będzie potrzebne do obsługi ciągnika. Reszty nauczysz się sam. Wymieniaj oleje zgodnie z tabelą smarowania która jest zamieszczona w instrukcji obsługi ciągnika ursus C-330. :) Jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz bez problemu do mnie na PW odpowiem na twoje pytania związane z ursusem C-330 mam ten ciągnik to znam go. :) A tutaj daje schemat skrzyni biegów :);)

 

biegic3308sf.th.png

Opublikowano

To zależy czy podjeżdzanie do kostek czy np grabienie trawy bo ja np podjeżdzałem jak miałem 7 lat ale to bieg tata wrzucił i niby jechałem sam bo nikogo innego w ciągniku nie było a tak już sam sam że biegi sam zmieniałem to jeździłem jak miałem 9 lat.

Pozdro

Opublikowano

Trzeba by jeszcze dodać że zlewej strony są dżwignie od włączania wom-u i pompy chydraulicznej, a z prawej od tuz-u. C 330 to jeden z prostszych ciągników, więc mysle, że bez problemu wszystko pojmiesz. ;) Ja takrze jestem tu nowy.

Opublikowano

no fakt ...jak na 17 lat to juz powinnienes obslugiwac duzo bardziej skomplikowane traktory...ja c330M mialem juz w 1 paluszku jak mialem jakies 11 lat

Opublikowano

Witam wszystkich według mnie czytanie instrukcji to strata czasu powinieneś wsiąść na ciągnik i troche nim pojezdzić zobaczyć co do czego służy itd . Niemasz co sie martwicz c330 to maszyna prosta w obsłudze i bardzo niezawodna

Opublikowano

330 to najprostrzy ciagnik jaki może być. Jesli wiesz gdzie gaz hamules sprzegło wajcha biegow, i wiesz jak działa kierownica, to juz umiesz jezdzic 330 ;) praktyka czyni mistrza

Opublikowano
17lat a co jeździlem tez jak mialem 7 latek:D

 

Ja mam 16 lat i mam już prawo jazdy ! a pierwszy raz jechałem sam ciągnikiem (zmiana biegów) w wieku 8 lat ! a był to ursus 4512 ! ;)

Opublikowano
Pojedziesz w pole to sie nauczysz najlepiej żaden wykład nie da Ci tyle co praktyka.

 

 

hehe a mnie dziadek nauczył jeździć jak miałem 5 lat takim ciągniczkiem własnej roboty ;) "Bydle" miało aż 7KM. Dalej go mamy w domu i z sentymentu nie zamierzamy się go pozbyć. ( później "woziłem" się 60-tką a teraz jeżdżę już troszkę większym :D Zetor 8011 )

 

 

 

 

EDIT : sorki ale zacytowałem co innego niż miałem zamiar :)

Opublikowano

sorki 15 przymulony bylem jak pisałem tego posta a 2 dni pozniej patrze co wypisałem i mnie zaćmiło(migrena jak ****)sorki za błedy

 

pozdro

 

15 lat oczywiście

Opublikowano
hehe ja jak miałem 5 lat to ursusem 3512 tależowałem łąki kosiłem itd. <_< no oranie to zostawiałem dziadkowi żeby bylo prosto.. :rolleyes:

A ja kosiłem Bizonem jak miałem 6 lat, tylko na taborecie musiałem stać żeby do kierownicy sięgnąć wiesz ;]

Mam nadzieje że to wyżej to żart był xD

Opublikowano

hehe ja ciagnikem nauczylem sie sam jezdzic jak mialem 10 lat sam probowalem po podworku najlepiej sie nie bac tylko wsiasc i odpalic zawsze jak cos to hamulec tylko ze ze sprzeglem mialem klopot musialem sie czegos zlapac to byla 40 cha

Opublikowano

Ja pojeżdżałem przy słomie w wieku 6 lat ale to tylko kierowanie. A tak naprawdę jeździć to mnie mama nauczyła w wieku 12 lat. Wzięliśmy C-360 3p , za stodołę na łąkę i sie doszło do wprawy. Chyba jeszcze w tym samym roku dostałem lekcje jazdy ursusem 914. Tak więc troche wolnej przestrzeni, trochę rozumu i mozna sie uczyć i nabierać wprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SZYMQ
      Cześć wyszyskim 🙂
      Mam takie do was pytanie czy ktoś testował doszedł z pływakami i wskaźnikami poziomu paliwa 
      Bo ja przetestowałem chyba wszystkie pływaki i wskaźniki paliwa jakie są dostępne i prawie żaden nie zgrywa się z wskaźnikiem 
      1:
       
      2:
       
      3:
      Tylko ten zestaw poprawnie dziala :


      Pływak nr.89352973 wskaźnik: 89352972
      Tylko w tym zestawie jest minus że lampka rezerwy jest podłącza pod wskaźnik paliwa i ciągle się świeci czym większą rezystancja (oporność) tym mocniej świeci 
      Reszta pływaków pokazuje że jest paliwo do połowy lub odwrotnie pokazuje zero że jest full a full jak jest zero paliwa 
      Może ktoś doszedł z tymi plywakami  i wskaźnikami i wie który zestaw dobrze będzie działa razem
      Dziękuję za pomoc z góry 
      I na pewno to będzie informacja dla innych pokoleń 
       

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v