Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam do was prośbę... pomóżcie mi wybrać wyposażenie do przyczepy TS 14000. Przyczepa ma być wykorzystywana do przewozu zboża i buraków(usługowo). Zastanawiałem sie nad takim wyposażeniem:

1) oś skretna lub system hydr. wymuszonego skretu osi skretnych-ok 6tys zł

2) wyładunek boczny-ok 5tys

3) pomost roboczy-ok 500zl

4) automat. tylny zaczep siła uciągu 24t- ok 1900zl

5) opony 550/60-22,5 mitas- ok 6000tys; 550/60-22,5 euro grip- 6,5tys

czyli razem wychodzi ok 85tys zł netto. Coś idzie z tego zbić.

dodatkowo myślalem nad zwiekszeniem kubatury:

1) zmiana wys. nadstawy z 500 na 700mm-ok1000zl

2) zmiana wys. ściany z 1250 na 1700mm- ok4000zl

3) plandeka ze stelazem-ok 2,5tys zl - samemu by taniej tego nie zrobił? mam kolege który dorabia plandeki do samochodów ciężarowych tylko musi byc stelaż

Z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

Opublikowano

Cześć Kolego

 

Oś skrętna jest osia nadążną, problem jest jedynie z cofaniem. Musisz wyprostować przyczepę i zablokować hydrauliucznie oś przed jej jazdą do tyłu. System wymuszonego skrętu osi pomaga w manewrowaniu. Jest to przydatny gadżet. Jeżeli wybrałeś:

TS 14 w wyposażeniu

Dodatkowy wyładunek boczny lewy lub prawy 5 410,00

 

oś skrętna 5260

 

system hydraulicznego wymuszania skrętu osi skrętnych 6320

 

Plandeka ze stelażem 2530

 

Pomost roboczy 530

 

Zaczep 24t 1970

Zmiana wysokości sciany z 1250 na 1700mm 4560

 

Zmiana wysokości nadstawki z 500 na 700mm 1 070,00

 

Koła 550/60-22,5' 16PR Mitas 6 460,00

 

 

to daje nam 96800 netto jeżeli dostaniesz z ....5% upustu od dealera, a bez skrętnych osi 88900. Takiej pojemności skorup raczej nie robi się z osią skrętną, więc rozważ pomysł doposażenia jej w taka właśnie oś. Jak ktoś sprytny dorobi Ci fachową plandekę to ok. Ale jeżeli to ma popsuć efekt nowej przyczepy to odżałował bym te 2500 .

 

Witam. Mam do was prośbę... pomóżcie mi wybrać wyposażenie do przyczepy TS 14000. Przyczepa ma być wykorzystywana do przewozu zboża i buraków(usługowo). Zastanawiałem sie nad takim wyposażeniem:

1) oś skretna lub system hydr. wymuszonego skretu osi skretnych-ok 6tys zł

2) wyładunek boczny-ok 5tys

3) pomost roboczy-ok 500zl

4) automat. tylny zaczep siła uciągu 24t- ok 1900zl

5) opony 550/60-22,5 mitas- ok 6000tys; 550/60-22,5 euro grip- 6,5tys

czyli razem wychodzi ok 85tys zł netto. Coś idzie z tego zbić.

dodatkowo myślalem nad zwiekszeniem kubatury:

1) zmiana wys. nadstawy z 500 na 700mm-ok1000zl

2) zmiana wys. ściany z 1250 na 1700mm- ok4000zl

3) plandeka ze stelazem-ok 2,5tys zl - samemu by taniej tego nie zrobił? mam kolege który dorabia plandeki do samochodów ciężarowych tylko musi byc stelaż

Z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

 

 

Cześć Kolego

 

Oś skrętna jest osia nadążną, problem jest jedynie z cofaniem. Musisz wyprostować przyczepę i zablokować hydrauliucznie oś przed jej jazdą do tyłu. System wymuszonego skrętu osi pomaga w manewrowaniu. Jest to przydatny gadżet. Jeżeli wybrałeś:

TS 14 w wyposażeniu

Dodatkowy wyładunek boczny lewy lub prawy 5 410,00

 

oś skrętna 5260

 

system hydraulicznego wymuszania skrętu osi skrętnych 6320

 

Plandeka ze stelażem 2530

 

Pomost roboczy 530

 

Zaczep 24t 1970

Zmiana wysokości sciany z 1250 na 1700mm 4560

 

Zmiana wysokości nadstawki z 500 na 700mm 1 070,00

 

Koła 550/60-22,5' 16PR Mitas 6 460,00

 

 

to daje nam 96800 netto jeżeli dostaniesz z ....5% upustu od dealera, a bez skrętnych osi 88900. Takiej pojemności skorup raczej nie robi się z osią skrętną, więc rozważ pomysł doposażenia jej w taka właśnie oś. Jak ktoś sprytny dorobi Ci fachową plandekę to ok. Ale jeżeli to ma popsuć efekt nowej przyczepy to odżałował bym te 2500 .

Opublikowano

Kolego Buuz40 cena kół mitas jest już w tych 85tys. Z sama plandeka nie ma problemu, tylko żebym miał zrobiony stelaż. Musze gdzieś zobaczyc oryginał i podejme decyzję czy da się to zrobić. Czyli jak dobrze rozumiem to różnica miedzy jedna a druga osią skrętną jest taka że przy hydraulicznej osi mogę sobie zablokować tą drugą oś tak jakby na sztywno? Gdyby była używana tylko w gospodarstwie to pewnie nawet bym sie nie zastanawiał nad osią skretna. A gdy dużo bedzie jeżdzic to moze sie szybko zwrócić bo opony nie bedą sie tak szybko zcierać.

Opublikowano

Kolego Buuz40 cena kół mitas jest już w tych 85tys. Z sama plandeka nie ma problemu, tylko żebym miał zrobiony stelaż. Musze gdzieś zobaczyc oryginał i podejme decyzję czy da się to zrobić. Czyli jak dobrze rozumiem to różnica miedzy jedna a druga osią skrętną jest taka że przy hydraulicznej osi mogę sobie zablokować tą drugą oś tak jakby na sztywno? Gdyby była używana tylko w gospodarstwie to pewnie nawet bym sie nie zastanawiał nad osią skretna. A gdy dużo bedzie jeżdzic to moze sie szybko zwrócić bo opony nie bedą sie tak szybko zcierać.

Oś skrętna musi być kolego ,wiem z doświadczenia,i weź sobie w opcji z hydrauliką... Opony oczywiście jak najszersze...

Opublikowano

Ja myślałem nad tymi 550mm Mitasa, bo 600mm Aliance kosztują prawie 20tys. :blink: A ma może ktoś taką z bocznym wysypem? Jak się to sprawdza? Kolego 'qqq' jaką posiadasz przyczepę skorupowa?

Opublikowano

Ja myślałem nad tymi 550mm Mitasa, bo 600mm Aliance kosztują prawie 20tys. :blink: A ma może ktoś taką z bocznym wysypem? Jak się to sprawdza? Kolego 'qqq' jaką posiadasz przyczepę skorupowa?

Doświadczenia oparte na użyciu ZDT MEGA 20 z bocznym wysypem,choć nigdy nie był używany:) Przy bardzo intensywnym użytkowaniu przyczepy ze skrętną osią,siadają tulejki ,czasem się drążki gną,choć nie wiem jak to jest skonstruowane z TS... .Przy skrętnej osi , w przypadku ZDT ,jazda po nierównym asfalcie,tzn.dziury,pochyłości z dużą prędkością,na rozblokowanej osi jest wyzwaniem ekstremalnym,gdyż sama oś potrafi się lekko usunąć na bok i cały zestaw nie jest za stabilny przy 40 km/h

Opublikowano

Myślę ze z tulejami i drążkami dałbym sobie radę nawet finansowo ;) jak dobrze rozumiem to tą twoją mege nosi na boki...? Jak masz ją mocowaną do ciągnika? Właśnie dla mnie problemem jest że nie mogę nigdzie obejżeć tej skrętnej osi na oczy. Trzeba będzie popytac pobliskich dilerów czy nie sprzedawali komuś takiej z taką osią.

Opublikowano

Cześć Kolego

 

Tak wyglada wymuszone sterowanie hydrauliczne osią. Tu masz na innym przykładzie ale jutro lub w poniedziałek mogę Ci wysłać kilka zdjęć ze sterowania TS-ki 18tki. Co do trudności w prowadzeniu się po asfalcie z prędkością 40km/h nie powinno wpływać to na prowadzenie się zestawu. Jedynie nasze kiepskie drogi z koleinami zrobionymi przez TIR-y mogą wpłynąć komfort jazdy. Koleiny są zrobione przez opony 385 a Ty bedziesz miał 600-tki. i inny rozstaw osi. I jedynie przeskakiwanie opony z koleiny na równy asfalt i odwrotnie może powodować wrażenie niestabilności pojazdu.

To na tyle. :) Moim zdaniem nie jest Ci potrzebna oś skrętna do tej skorupki. Ale decyzja i tak nalezy do Ciebie.

 

Pozdrawiam

Buuz

Opublikowano

Myślę ze z tulejami i drążkami dałbym sobie radę nawet finansowo ;) jak dobrze rozumiem to tą twoją mege nosi na boki...? Jak masz ją mocowaną do ciągnika? Właśnie dla mnie problemem jest że nie mogę nigdzie obejżeć tej skrętnej osi na oczy. Trzeba będzie popytac pobliskich dilerów czy nie sprzedawali komuś takiej z taką osią.

No te elementy nie są drogie w wymianie.Mocowanie jest za pomocą siodła z kulą przy ciągniku i analogicznie ucha na kulę w przyczepie...Jakby nie był oś skrętna jest obowiązkowa,bo nie wyobrażam sobie w wilgotnych warunkach jeździć po polu i skręcać,Chyba ,że masz Ł-34 do równania rowów i spory ciągnik do zestawu.A nie wspomnę o nadmiernym zużywaniu się opon....

Opublikowano (edytowane)

Jeden odradza drugi namawia :P Napewno ciągnik w wilgotnych warunkach miałby lżej. Kolejny plus za osia skrętną ;) A ty za tą swoją skorupę ile dałeś?

Edytowane przez demolka19
Opublikowano

Jeden odradza drugi namawia :P Napewno ciągnik w wilgotnych warunkach miałby lżej. Kolejny plus za osia skrętną ;) A ty za tą swoją skorupę ile dałeś?

Ja nie namawiam ,tylko opisuje moje odczucia związane z tym wynalazkiem,dla porównania kolega ma bez skrętnej osi jakąś niemiecką przyczepę,to aż żal patrzeć jak skręca na asfalcie i jakie ślady po oponach zostają... Czy TS ma w podstawie dyszel na resorze??

Opublikowano

Moim zdaniem przy takim wagomiarze nie jest potrzebna oś skrętna. Mamy TS 18 000 i jak dotąd nie mieliśmy nieprzyjemności z tego powodu. Trzeba tylko trochę szerzej skręcać gdy jest pełna. Bardziej bym się zainteresował amortyzowanym dyszlem jak kolega podpowiada.

Opublikowano

Może przy dużych kawałkach można szerszy łuk robić ale niektorzy to mają 20-30m szerokości i po 1,5km długości i przy wykopkach byłby problem z szerszym skręcaniem z ładunkiem. A co niektórzy jak im jednego buraka uszkodzisz to się krzywią. Co do dyszla to nawet nie pytałem dilera bo wydawało mi sie że jest to oczywiste że go chce. Mam cennik dodatkowego wyposażenia i tam nie ma dyszla, więc chyba jest w standardzie

Opublikowano

Oś skrętna przy tandemie to moim zdaniem bajer a nie obowiązek. Szerszy łuk to jedynie potrzebny na rozładunku na jakimś wybetonowanym placu co by opony nie dostały po du...ie. Na polu zawracanie szeroko czy na miejscu twojej przyczepie będzie bez różnicy.

 

Czemu akurat Metaltech? Oglądałeś inne? W czymś się ta wyróżnia, jest lepsza? Pytam bo też się zastanawiam nad skorupą 14t z boczną burtą. Ale na razie tylko zastanawiam, więc wcześniej się nie zagłębiałem w takie info i nie mam zielonego pojęcia która marka będzie dobra. Zależy mi na niskiej cenie i szczelnej burcie. Przyczepka miała by służyć do zboża i żwir/piach/ziemia. W niemczech już ze 2 razy widziałem skorupy pronara. Dzisiaj za taką w składnicy maszyn rol. krzyknęli mi 72netto. Cena ok ale co z jakością? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Opublikowano

Szczerze to przyznam się że nie widziałem z bliska żadnej. Diler coś wspomnial ze jakąś sprzedał w moje okolice wiec musze sie teraz dowiedzieć komu. :D Wydaje mi sie że metaltech jest sprawdzoną firmą. W moich okolicach jest dość popularny i chwalony. Chciałem zasław albo wielton ale oni nie robią skorup z bocznym wysypem. Zostaje jeszcze pronar ale jakoś mnie nie przekonuja opinie innych. A cennikowo chyba jest podobnie do metaltecha, wiec lepiej wspierać swoich ;) . Istnieją pewnie inne firmy zagraniczne ale pewnie tam cenna jest odstraszająca :) 72netto z jakim wyposażeniem?

Opublikowano

Za 72 tys netto dostaniesz 16tkę w standardzie po cenie fabrycznej. Czyli bez wywrotu.

Skorupki to nie są tanie rzeczy za 18tkę z bocznym wywrotem stelażem, balkonem, osią skrętną i szerokimi kołami 20R22,5' zapłacisz 100tys netto i dostaniesz od tej ceny jakiś upust od dealera. Ale przecież macie wszystko na stronie www.metaltech.com.pl

Wchodzisz.... naciskasz zdjęcie interesującej Cię przyczepy...masz wyposażenie dodatkowe ze zdjęciami. Zobaczysz jak wygląda oś skrętna jak oś skrętna z wymuszonym hydraulicznie skrętem. A potem można porównać z innymi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Buuz40 widzę że Metaltech zmienił zdjęcie mechanizmu skrętnej osi. ;) Zaden przedstawiciel nie potrafil mi wytłumaczyc jak to działa. Nawet od jednego usłyszałem że steruje się nią ręcznie :blink: . Jak zacząlem sie go dopytawac dalej to w koncu powiedział że musi się jeszcze dopytac. Od razu mu podziękowałem za takie rozwiązanie. A ten siłownik gdzie się mątuje przy ciągniku?

Opublikowano

Na belce, na tym samym poziomie co zaczep. Odległość od zaczepu 225mm i już masz ustawioną fabrycznie zbieżność przyczepy. Po prostu w takiej odległości trzeba wspawać mocowanie do uchwytu siłownika. Są też specjalne listwy u producentów zaczepów i można zrobić to we własnym zakresie.

Siłownik jest do połowy wysunięty i przy skręcaniu ciągnikiem działają siły które przekładają się na ciśnienie w siłowniku a on steruje promieniem skrętu tylnej osi.

To jest taki gadżet ... ma zastosowanie ale nie adekwatne do kosztów. Im mniej skomplikowanych rzeczy tym lepiej :)

Ale....czasami bogatych nie zrozumiesz :)

Opublikowano

Ok. Dzięki za wyjaśnienie. Teraz już łapię jak to działa. Nie można było tak odrazu? ;) Ja siebie nie uważam za bogacza. :P A nad gadżetem zastanawiam się tylko dlatego że biorę przyczepę na MGR więc za połowę kasy myśle że warto coś takiego wziąść.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v