Skocz do zawartości
demolka19

Przyczepa skorupowa z bocznym wysypem. Metaltech

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
demolka19    0

Witam. Mam do was prośbę... pomóżcie mi wybrać wyposażenie do przyczepy TS 14000. Przyczepa ma być wykorzystywana do przewozu zboża i buraków(usługowo). Zastanawiałem sie nad takim wyposażeniem:

1) oś skretna lub system hydr. wymuszonego skretu osi skretnych-ok 6tys zł

2) wyładunek boczny-ok 5tys

3) pomost roboczy-ok 500zl

4) automat. tylny zaczep siła uciągu 24t- ok 1900zl

5) opony 550/60-22,5 mitas- ok 6000tys; 550/60-22,5 euro grip- 6,5tys

czyli razem wychodzi ok 85tys zł netto. Coś idzie z tego zbić.

dodatkowo myślalem nad zwiekszeniem kubatury:

1) zmiana wys. nadstawy z 500 na 700mm-ok1000zl

2) zmiana wys. ściany z 1250 na 1700mm- ok4000zl

3) plandeka ze stelazem-ok 2,5tys zl - samemu by taniej tego nie zrobił? mam kolege który dorabia plandeki do samochodów ciężarowych tylko musi byc stelaż

Z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

Cześć Kolego

 

Oś skrętna jest osia nadążną, problem jest jedynie z cofaniem. Musisz wyprostować przyczepę i zablokować hydrauliucznie oś przed jej jazdą do tyłu. System wymuszonego skrętu osi pomaga w manewrowaniu. Jest to przydatny gadżet. Jeżeli wybrałeś:

TS 14 w wyposażeniu

Dodatkowy wyładunek boczny lewy lub prawy 5 410,00

 

oś skrętna 5260

 

system hydraulicznego wymuszania skrętu osi skrętnych 6320

 

Plandeka ze stelażem 2530

 

Pomost roboczy 530

 

Zaczep 24t 1970

Zmiana wysokości sciany z 1250 na 1700mm 4560

 

Zmiana wysokości nadstawki z 500 na 700mm 1 070,00

 

Koła 550/60-22,5' 16PR Mitas 6 460,00

 

 

to daje nam 96800 netto jeżeli dostaniesz z ....5% upustu od dealera, a bez skrętnych osi 88900. Takiej pojemności skorup raczej nie robi się z osią skrętną, więc rozważ pomysł doposażenia jej w taka właśnie oś. Jak ktoś sprytny dorobi Ci fachową plandekę to ok. Ale jeżeli to ma popsuć efekt nowej przyczepy to odżałował bym te 2500 .

 

Witam. Mam do was prośbę... pomóżcie mi wybrać wyposażenie do przyczepy TS 14000. Przyczepa ma być wykorzystywana do przewozu zboża i buraków(usługowo). Zastanawiałem sie nad takim wyposażeniem:

1) oś skretna lub system hydr. wymuszonego skretu osi skretnych-ok 6tys zł

2) wyładunek boczny-ok 5tys

3) pomost roboczy-ok 500zl

4) automat. tylny zaczep siła uciągu 24t- ok 1900zl

5) opony 550/60-22,5 mitas- ok 6000tys; 550/60-22,5 euro grip- 6,5tys

czyli razem wychodzi ok 85tys zł netto. Coś idzie z tego zbić.

dodatkowo myślalem nad zwiekszeniem kubatury:

1) zmiana wys. nadstawy z 500 na 700mm-ok1000zl

2) zmiana wys. ściany z 1250 na 1700mm- ok4000zl

3) plandeka ze stelazem-ok 2,5tys zl - samemu by taniej tego nie zrobił? mam kolege który dorabia plandeki do samochodów ciężarowych tylko musi byc stelaż

Z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

 

 

Cześć Kolego

 

Oś skrętna jest osia nadążną, problem jest jedynie z cofaniem. Musisz wyprostować przyczepę i zablokować hydrauliucznie oś przed jej jazdą do tyłu. System wymuszonego skrętu osi pomaga w manewrowaniu. Jest to przydatny gadżet. Jeżeli wybrałeś:

TS 14 w wyposażeniu

Dodatkowy wyładunek boczny lewy lub prawy 5 410,00

 

oś skrętna 5260

 

system hydraulicznego wymuszania skrętu osi skrętnych 6320

 

Plandeka ze stelażem 2530

 

Pomost roboczy 530

 

Zaczep 24t 1970

Zmiana wysokości sciany z 1250 na 1700mm 4560

 

Zmiana wysokości nadstawki z 500 na 700mm 1 070,00

 

Koła 550/60-22,5' 16PR Mitas 6 460,00

 

 

to daje nam 96800 netto jeżeli dostaniesz z ....5% upustu od dealera, a bez skrętnych osi 88900. Takiej pojemności skorup raczej nie robi się z osią skrętną, więc rozważ pomysł doposażenia jej w taka właśnie oś. Jak ktoś sprytny dorobi Ci fachową plandekę to ok. Ale jeżeli to ma popsuć efekt nowej przyczepy to odżałował bym te 2500 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Kolego Buuz40 cena kół mitas jest już w tych 85tys. Z sama plandeka nie ma problemu, tylko żebym miał zrobiony stelaż. Musze gdzieś zobaczyc oryginał i podejme decyzję czy da się to zrobić. Czyli jak dobrze rozumiem to różnica miedzy jedna a druga osią skrętną jest taka że przy hydraulicznej osi mogę sobie zablokować tą drugą oś tak jakby na sztywno? Gdyby była używana tylko w gospodarstwie to pewnie nawet bym sie nie zastanawiał nad osią skretna. A gdy dużo bedzie jeżdzic to moze sie szybko zwrócić bo opony nie bedą sie tak szybko zcierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

Kolego Buuz40 cena kół mitas jest już w tych 85tys. Z sama plandeka nie ma problemu, tylko żebym miał zrobiony stelaż. Musze gdzieś zobaczyc oryginał i podejme decyzję czy da się to zrobić. Czyli jak dobrze rozumiem to różnica miedzy jedna a druga osią skrętną jest taka że przy hydraulicznej osi mogę sobie zablokować tą drugą oś tak jakby na sztywno? Gdyby była używana tylko w gospodarstwie to pewnie nawet bym sie nie zastanawiał nad osią skretna. A gdy dużo bedzie jeżdzic to moze sie szybko zwrócić bo opony nie bedą sie tak szybko zcierać.

Oś skrętna musi być kolego ,wiem z doświadczenia,i weź sobie w opcji z hydrauliką... Opony oczywiście jak najszersze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Ja myślałem nad tymi 550mm Mitasa, bo 600mm Aliance kosztują prawie 20tys. :blink: A ma może ktoś taką z bocznym wysypem? Jak się to sprawdza? Kolego 'qqq' jaką posiadasz przyczepę skorupowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Myślałem że ta listwa jest w standardzie gdy biorę boczny wysyp ;) A czy są jakieś minusy skrętnej osi? Tylko nie piszcie że cena bo nie jest taka duża :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Ja myślałem nad tymi 550mm Mitasa, bo 600mm Aliance kosztują prawie 20tys. :blink: A ma może ktoś taką z bocznym wysypem? Jak się to sprawdza? Kolego 'qqq' jaką posiadasz przyczepę skorupowa?

Doświadczenia oparte na użyciu ZDT MEGA 20 z bocznym wysypem,choć nigdy nie był używany:) Przy bardzo intensywnym użytkowaniu przyczepy ze skrętną osią,siadają tulejki ,czasem się drążki gną,choć nie wiem jak to jest skonstruowane z TS... .Przy skrętnej osi , w przypadku ZDT ,jazda po nierównym asfalcie,tzn.dziury,pochyłości z dużą prędkością,na rozblokowanej osi jest wyzwaniem ekstremalnym,gdyż sama oś potrafi się lekko usunąć na bok i cały zestaw nie jest za stabilny przy 40 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Myślę ze z tulejami i drążkami dałbym sobie radę nawet finansowo ;) jak dobrze rozumiem to tą twoją mege nosi na boki...? Jak masz ją mocowaną do ciągnika? Właśnie dla mnie problemem jest że nie mogę nigdzie obejżeć tej skrętnej osi na oczy. Trzeba będzie popytac pobliskich dilerów czy nie sprzedawali komuś takiej z taką osią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

Cześć Kolego

 

Tak wyglada wymuszone sterowanie hydrauliczne osią. Tu masz na innym przykładzie ale jutro lub w poniedziałek mogę Ci wysłać kilka zdjęć ze sterowania TS-ki 18tki. Co do trudności w prowadzeniu się po asfalcie z prędkością 40km/h nie powinno wpływać to na prowadzenie się zestawu. Jedynie nasze kiepskie drogi z koleinami zrobionymi przez TIR-y mogą wpłynąć komfort jazdy. Koleiny są zrobione przez opony 385 a Ty bedziesz miał 600-tki. i inny rozstaw osi. I jedynie przeskakiwanie opony z koleiny na równy asfalt i odwrotnie może powodować wrażenie niestabilności pojazdu.

To na tyle. :) Moim zdaniem nie jest Ci potrzebna oś skrętna do tej skorupki. Ale decyzja i tak nalezy do Ciebie.

 

Pozdrawiam

Buuz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Myślę ze z tulejami i drążkami dałbym sobie radę nawet finansowo ;) jak dobrze rozumiem to tą twoją mege nosi na boki...? Jak masz ją mocowaną do ciągnika? Właśnie dla mnie problemem jest że nie mogę nigdzie obejżeć tej skrętnej osi na oczy. Trzeba będzie popytac pobliskich dilerów czy nie sprzedawali komuś takiej z taką osią.

No te elementy nie są drogie w wymianie.Mocowanie jest za pomocą siodła z kulą przy ciągniku i analogicznie ucha na kulę w przyczepie...Jakby nie był oś skrętna jest obowiązkowa,bo nie wyobrażam sobie w wilgotnych warunkach jeździć po polu i skręcać,Chyba ,że masz Ł-34 do równania rowów i spory ciągnik do zestawu.A nie wspomnę o nadmiernym zużywaniu się opon....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Jeden odradza drugi namawia :P Napewno ciągnik w wilgotnych warunkach miałby lżej. Kolejny plus za osia skrętną ;) A ty za tą swoją skorupę ile dałeś?

Edytowano przez demolka19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Jeden odradza drugi namawia :P Napewno ciągnik w wilgotnych warunkach miałby lżej. Kolejny plus za osia skrętną ;) A ty za tą swoją skorupę ile dałeś?

Ja nie namawiam ,tylko opisuje moje odczucia związane z tym wynalazkiem,dla porównania kolega ma bez skrętnej osi jakąś niemiecką przyczepę,to aż żal patrzeć jak skręca na asfalcie i jakie ślady po oponach zostają... Czy TS ma w podstawie dyszel na resorze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsysiek    3

Moim zdaniem przy takim wagomiarze nie jest potrzebna oś skrętna. Mamy TS 18 000 i jak dotąd nie mieliśmy nieprzyjemności z tego powodu. Trzeba tylko trochę szerzej skręcać gdy jest pełna. Bardziej bym się zainteresował amortyzowanym dyszlem jak kolega podpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Może przy dużych kawałkach można szerszy łuk robić ale niektorzy to mają 20-30m szerokości i po 1,5km długości i przy wykopkach byłby problem z szerszym skręcaniem z ładunkiem. A co niektórzy jak im jednego buraka uszkodzisz to się krzywią. Co do dyszla to nawet nie pytałem dilera bo wydawało mi sie że jest to oczywiste że go chce. Mam cennik dodatkowego wyposażenia i tam nie ma dyszla, więc chyba jest w standardzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    976

Oś skrętna przy tandemie to moim zdaniem bajer a nie obowiązek. Szerszy łuk to jedynie potrzebny na rozładunku na jakimś wybetonowanym placu co by opony nie dostały po du...ie. Na polu zawracanie szeroko czy na miejscu twojej przyczepie będzie bez różnicy.

 

Czemu akurat Metaltech? Oglądałeś inne? W czymś się ta wyróżnia, jest lepsza? Pytam bo też się zastanawiam nad skorupą 14t z boczną burtą. Ale na razie tylko zastanawiam, więc wcześniej się nie zagłębiałem w takie info i nie mam zielonego pojęcia która marka będzie dobra. Zależy mi na niskiej cenie i szczelnej burcie. Przyczepka miała by służyć do zboża i żwir/piach/ziemia. W niemczech już ze 2 razy widziałem skorupy pronara. Dzisiaj za taką w składnicy maszyn rol. krzyknęli mi 72netto. Cena ok ale co z jakością? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Szczerze to przyznam się że nie widziałem z bliska żadnej. Diler coś wspomnial ze jakąś sprzedał w moje okolice wiec musze sie teraz dowiedzieć komu. :D Wydaje mi sie że metaltech jest sprawdzoną firmą. W moich okolicach jest dość popularny i chwalony. Chciałem zasław albo wielton ale oni nie robią skorup z bocznym wysypem. Zostaje jeszcze pronar ale jakoś mnie nie przekonuja opinie innych. A cennikowo chyba jest podobnie do metaltecha, wiec lepiej wspierać swoich ;) . Istnieją pewnie inne firmy zagraniczne ale pewnie tam cenna jest odstraszająca :) 72netto z jakim wyposażeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

Za 72 tys netto dostaniesz 16tkę w standardzie po cenie fabrycznej. Czyli bez wywrotu.

Skorupki to nie są tanie rzeczy za 18tkę z bocznym wywrotem stelażem, balkonem, osią skrętną i szerokimi kołami 20R22,5' zapłacisz 100tys netto i dostaniesz od tej ceny jakiś upust od dealera. Ale przecież macie wszystko na stronie www.metaltech.com.pl

Wchodzisz.... naciskasz zdjęcie interesującej Cię przyczepy...masz wyposażenie dodatkowe ze zdjęciami. Zobaczysz jak wygląda oś skrętna jak oś skrętna z wymuszonym hydraulicznie skrętem. A potem można porównać z innymi.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Buuz40 widzę że Metaltech zmienił zdjęcie mechanizmu skrętnej osi. ;) Zaden przedstawiciel nie potrafil mi wytłumaczyc jak to działa. Nawet od jednego usłyszałem że steruje się nią ręcznie :blink: . Jak zacząlem sie go dopytawac dalej to w koncu powiedział że musi się jeszcze dopytac. Od razu mu podziękowałem za takie rozwiązanie. A ten siłownik gdzie się mątuje przy ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

Na belce, na tym samym poziomie co zaczep. Odległość od zaczepu 225mm i już masz ustawioną fabrycznie zbieżność przyczepy. Po prostu w takiej odległości trzeba wspawać mocowanie do uchwytu siłownika. Są też specjalne listwy u producentów zaczepów i można zrobić to we własnym zakresie.

Siłownik jest do połowy wysunięty i przy skręcaniu ciągnikiem działają siły które przekładają się na ciśnienie w siłowniku a on steruje promieniem skrętu tylnej osi.

To jest taki gadżet ... ma zastosowanie ale nie adekwatne do kosztów. Im mniej skomplikowanych rzeczy tym lepiej :)

Ale....czasami bogatych nie zrozumiesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka19    0

Ok. Dzięki za wyjaśnienie. Teraz już łapię jak to działa. Nie można było tak odrazu? ;) Ja siebie nie uważam za bogacza. :P A nad gadżetem zastanawiam się tylko dlatego że biorę przyczepę na MGR więc za połowę kasy myśle że warto coś takiego wziąść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×