Skocz do zawartości
slawek1983

Problem ze sprzęgłem w 7011 z UK

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawek1983    0

Witam! Proszę o pomoc w następującym temacie: kupiłem zetora 7011 pochodzącego z anglii, pod pedałem nie mam sprzęgła II stopnia (WOM), a dźwignia sprzęgła (tzw 5- minutowego) chodzi tak ciężko, że bez przedłużenia o rurkę nie jestem w stanie rozłączyć napędu(linka jako pierwsza podejrzana już wymieniona). Mechanizm zewnętrzny jest połączony jakimiś dziwnymi cięgłami i ni ch.. nie pasuje do tego co jest w katalogu, ani do mechanizmu jaki ma kolega w 7011 ale ściągniętym z Niemiec. Jak ktoś ma jakieś pomysły będę wdzięczny za podpowiedź. Nie chce w ciemno rozpaławiać ciągnika bo występują spore różnice w częściach pomiędzy moim wynalazkiem a katalogiem do 7011 i raczej jak coś będę zmuszony dobierać części na wzór starych a to jak wiadomo potrafi utrudnić życie i przedłużyć naprawe, a chwilowo nie mam na to czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie jestem pewien do końca, ale to sprzęgło(II stopień) działa tylko przy włączonej sprężarce. Tak jest w modelach serii 52,72. Odnośnie dźwigni, to trudno powiedzieć co kto tam kombinował. Sprawdź jakie opory są na drugim końcu cięgła, tj. przy skrzyni.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

w proximach to może i ma coś wspólnego sprężarka a w 52 , 72 nic nie ma wspólnego, może w środku masz zapieczone że tak ciężko chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilo285    3

Posiadałem wiele ciągników z UK i nie występowały żadne róznice pomędzy tymi z uk a krajowymi. I napewno II stopień nie ma nic wpólnego ze spręzarką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markus    17

pod pedalem sprzegla masz tylko I stopien czyli jazda, II stopien czyli wom wlancza i rozlancza sie wajcha ktora znajduje sie przy hamulcu recznym i tak samo wyglada.

jesli dzwignia od sprzegla ciezko chodzi to moze byc sprzeglo zle wyregulowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Po włączeniu sprężarki wom powinno się dać włączyć bez ruszania dźwigni po lewej stronie Sprawdźcie w instrukcji obsługi.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

da sie sie pedałem wyłaczyć wom, ale musi byc zamotowany siłownik pneumatycny z elektromagnesem pod podłoga inaczej nie ma sznas :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Pewnie łożysko się zatarło na obudowie spróbuj odkręcić ten dekiel za skrzynką akumulatora i zajrzyj do łożyska rozłącz wszystkie cięgła i spróbuj poruszać łożysko jak lekko dochodzi do łapek to znaczy ze zatarte nie jest w przeciwnym razie nasmaruj tylko wcześniej popryskaj odrdzewiaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1983    0

Dzięki za podpowiedzi. Jutro pokombinuje przy łożysku bo tego jeszcze nie ruszałem. Co do sugestii dot pneumatyki to nierealne bo mój zetor nie posiada takowej wcale, podobnie jak górnego zaczepu do przyczep i jeszcze kilku drobiazgów(np. balast, tapicerowane wnętrze, koła w innym niż standardowy rozmiar-34 cale tak jak w 7711). Podobno wychodziło to jako wersja odciążona przeznaczona jedynie do prac polowych i jest to możliwe bo ciągnik posiada rozbudowaną hydraulikę - 4 złącza, inny rozdzielacz, wzmocniony podnośnik, wzmocniona przednia oś, dolny zaczep automatyczny (działa mniej więcej jak w U 911 nowszych serii) i jeszcze kilka wynalazków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

da sie sie pedałem wyłaczyć wom, ale musi byc zamotowany siłownik pneumatycny z elektromagnesem pod podłoga inaczej nie ma sznas :ph34r:

Na 62 stronie instrukcji obsługi jest to opisane - fabryczne wyposażenie w zespoły, o których piszesz.. Własciciel pisze o całkowitym braku pneumatyki więc nie ma tematu. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

W 7011 są 2 łożyska... Miałem kiedyś podobny przypadek i okazało się że ścięło mi takie wycięcia w" dżwigniotulejce"

załączającej widełki 2 stopnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×