Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Proszę o pomoc w następującym temacie: kupiłem zetora 7011 pochodzącego z anglii, pod pedałem nie mam sprzęgła II stopnia (WOM), a dźwignia sprzęgła (tzw 5- minutowego) chodzi tak ciężko, że bez przedłużenia o rurkę nie jestem w stanie rozłączyć napędu(linka jako pierwsza podejrzana już wymieniona). Mechanizm zewnętrzny jest połączony jakimiś dziwnymi cięgłami i ni ch.. nie pasuje do tego co jest w katalogu, ani do mechanizmu jaki ma kolega w 7011 ale ściągniętym z Niemiec. Jak ktoś ma jakieś pomysły będę wdzięczny za podpowiedź. Nie chce w ciemno rozpaławiać ciągnika bo występują spore różnice w częściach pomiędzy moim wynalazkiem a katalogiem do 7011 i raczej jak coś będę zmuszony dobierać części na wzór starych a to jak wiadomo potrafi utrudnić życie i przedłużyć naprawe, a chwilowo nie mam na to czasu.

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem pewien do końca, ale to sprzęgło(II stopień) działa tylko przy włączonej sprężarce. Tak jest w modelach serii 52,72. Odnośnie dźwigni, to trudno powiedzieć co kto tam kombinował. Sprawdź jakie opory są na drugim końcu cięgła, tj. przy skrzyni.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

pod pedalem sprzegla masz tylko I stopien czyli jazda, II stopien czyli wom wlancza i rozlancza sie wajcha ktora znajduje sie przy hamulcu recznym i tak samo wyglada.

jesli dzwignia od sprzegla ciezko chodzi to moze byc sprzeglo zle wyregulowane

Opublikowano (edytowane)

Po włączeniu sprężarki wom powinno się dać włączyć bez ruszania dźwigni po lewej stronie Sprawdźcie w instrukcji obsługi.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Pewnie łożysko się zatarło na obudowie spróbuj odkręcić ten dekiel za skrzynką akumulatora i zajrzyj do łożyska rozłącz wszystkie cięgła i spróbuj poruszać łożysko jak lekko dochodzi do łapek to znaczy ze zatarte nie jest w przeciwnym razie nasmaruj tylko wcześniej popryskaj odrdzewiaczem.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi. Jutro pokombinuje przy łożysku bo tego jeszcze nie ruszałem. Co do sugestii dot pneumatyki to nierealne bo mój zetor nie posiada takowej wcale, podobnie jak górnego zaczepu do przyczep i jeszcze kilku drobiazgów(np. balast, tapicerowane wnętrze, koła w innym niż standardowy rozmiar-34 cale tak jak w 7711). Podobno wychodziło to jako wersja odciążona przeznaczona jedynie do prac polowych i jest to możliwe bo ciągnik posiada rozbudowaną hydraulikę - 4 złącza, inny rozdzielacz, wzmocniony podnośnik, wzmocniona przednia oś, dolny zaczep automatyczny (działa mniej więcej jak w U 911 nowszych serii) i jeszcze kilka wynalazków

Opublikowano

da sie sie pedałem wyłaczyć wom, ale musi byc zamotowany siłownik pneumatycny z elektromagnesem pod podłoga inaczej nie ma sznas :ph34r:

Na 62 stronie instrukcji obsługi jest to opisane - fabryczne wyposażenie w zespoły, o których piszesz.. Własciciel pisze o całkowitym braku pneumatyki więc nie ma tematu. :unsure:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v