Skocz do zawartości
Garibaldi

Trzecia generacja pronara

Polecane posty

Garibaldi    1
Napisano (edytowany)

Niedawno odbyła się zielona gala w Szepietowie na której pronar zaprezentował trzecią generacje swoich ciągników. po rozmowie ze sprzedawca dowiedziałem się że są to małe zmiany, np w pronarze 1221 III , wprowadzono układ wtryskowy common rail. jeśli ktoś wie na temat zmian coś wiecej niech się z nami podzieli. I co sądzicie o tych zmianach ?

Edytowano przez Garibaldi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Dobrze, że firma się rozwija i udoskonala traktory ;) Wg mnie silnika niech nie ruszają tylko pobawią się skrzynią, hydrauliką i WOM-em B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Lepsza skrzynia, hydraulika i WOM- masz to w modelach P5, P6, P7, P8 i P9 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GoodFarmer    27

Wszystkie te wymienione podzespoły są zmodernizowane przez fabrykę w Mińsku (skrzynia 24/12, załączanie wom sprzęgłem tarczowym i wiele innych) Nowsze wersje ciągników Belarus znacznie różnią się od poprzedników wbrew pozorom. Ta III generacja Pronara to nic innego jak Belarus .4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dj.vadium    1

Cechy serji Pronar III

  • zmodernizowany układ wtryskowy (układ Common Rail firmy Bosch) pozwala spełnić normę toksyczności etapu IIIA
  • niskie zużycie paliwa
  • oś przednia typu belkowego z reduktorami planetarno-walcowymi o dużej nośności
  • tylny TUZ z podwójnymi siłownikami
  • konstrukcja układu napędowego dostosowana do dużych obciążeń
  • synchronizowana skrzynia biegów
  • doskonały stosunek osiągów do ceny
  • niskie koszty obsługi i eksploatacji
  • bogate wyposażenie opcjonalne

 

III-cia generacja Pronara posiada układ Common Rail firmy bosh.. ciekawe czy da się chipować aby zwiększyć moc?

 

Przydała by się jeszcze lepsza skrzynia z power shift i rewersem......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Krążą słuchy że pronar zwija produkcję ciągników z białoruskim rodowodem. Tak że 3 generacja to mrzonka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Czyli znowu to samo Nieudolne kopie Belarusa za wyższą cene a ludzie to i tak kupią. Jak nasi łapą dotkna to będzie kolejna plaga wyzywanie i wogóle, ale oberwie sie ,,ruskom"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Pronar to żadna kopia Belarusa to dokładnie ten sam ciągnik ubrany w blachy i plastiki polskiego pomysłu – w sumie nie najgorsze.

Belarus.4 ma chyba trochę lepszą skrzynie biegów od pronara bo doszła mu 3 dźwignia zmiany biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

jak dla mnie pronar i belarus to był jest i będzie syf ;)

Cóż za chwilowy przebłysk inteligencji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Czytałeś temat? Nie ma w nim nic na temat tego co dla ciebie jest syfem. "Trzecia generacja pronara"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Kolego HondatMtx to żadna opinia że coś jest syf. Tym sposobem syf powstaje na tym forum. Jak się domyślam miałeś bardzo dużo wspólnego z tym syfem i białe skarpetki są Ci obce.

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

nie lubie jak ktoś ocenia maszyny z ktorymi nie miał stycznośći .. a odpowiedzi typu bo siasiad ma i ktoś tam mowił sa dziecinne ... kazda maszyna ma swoje wady i zatety popsuje sie belarus czy pronar i fandt tez sie popsuje .. duzo zalezy od operatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    405

Szkoda tylko że wygląd zmienili, 1-sza generacja wg. mnie była najładniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wino800    1

Dobrze, że firma się rozwija i udoskonala traktory ;) Wg mnie silnika niech nie ruszają tylko pobawią się skrzynią, hydrauliką i WOM-em B)

 

 

i ja sie z tobą kolego zgadzam biegi to męka ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    12

Witam ja mam pronara 1221 a ll i zetora proxime power 100 i w zetorze biegi wcale lepiej niewchodza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×