Skocz do zawartości
kamillooss19

PROBLEM Z RENAULT 106.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

WITAM posiadam renault 106.14 z 98konnym silnikiem,problem to taki że od niedawna z odmy wydobywa sie dużo gazów a co mnie martwi to pojawił się olej po troszeczku wyrzuca co to za przyczyna? bo silnik pracuje ładnie oleju nie bierze tylko tyle co wyrzuci kapiąc z tej odmy i co dziwne ma siłe. Czy to może być od słabego oleju w silniku jeżdze na TURDUSIE. A i jeszcze jedno normalnie zapala rano na zimnym silniku, czy to pierścienie?

 

drugie pytanie to jak zwiększyć dawke paliwa, myśle ze jest za niska ciągnik naprawde mało pali mniej niż 94-14 bo mam też taką renie. A w cięzkiej pracy jakby mu coś brakowało mysle że paliwa też pomuszcie w tym temacie dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Znajomy przy 145-14 miał podobny problem tyle że, zaczęła brać olej zrobiła się słaba i kopciła z odmy. tyle że jak sie zrobiła słaba to nie kopciła z odmy bo jak on mówił zapchała sie ta rurka bo jest tam jakieś sitko czy coś i te gazy nie mogły odejść dlatego była słaba, bo pewnego dnia ją odpalił i zaczął odkręcać korek wlewu oleju i wystrzelił. Od tamtej pory jeszcze przez jesień jeździł i wtedy chodziła tyle że brała olej. Jak się okazało po rozebraniu silnika popękały pierścienie. jeszcze w dodatku tłok miał wcięcia na 4 pierścienie a były założone 3. Remont nowe tloki tuleje uszczelki pierścienie sworznie na korbowód na 6 cyl 3500zł. Bez panewek bo mówił że dobre. Ja stawiam na pierścienie, chociaż bym nie panikował tak zaraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi sie tak zdaje że to pierścienie, narazie napewno nie będe nic z tym robił w sumie dopiero początek, z odmy daje dośc mocno, mam renie 95-14 85 km i powiem ze dmucha ale nie az tak i olej nie kapie, a odmą to jest tak bynajmniej wiem z doświadczenia że renówki tak mają może nie tylko renie musza gdzieś te gazy iść byle nie za dużo i nie z olejem. dzięki kolego nad remontem jeszcze nie myśle może za rok pracuje na 38ha tak więc powinna jeszcze wytrzymać))) a nie wiesz przypadkiem jak tą dawke paliwa zwiększyć bo mam wrażenie odkąt ja kupiłem to fajnie silnik chodzi pali od szczała itp tylko w cięzkiej robocie w sumie pług zagon 4x40 ale pod duża góre na glinie ma ciężko tak jakby tego paliwa było mało momentami gdy idzie cięzej obroty spadają a wiem że tam w silniku koniki jeszcze żwawe)))

NIE SĄ TO SMOKI PALIWA AKURAT TE SILNIKI mwm4cyl czy słaba 98km szóstka ale pali naprawde MAŁO!!! na jedno dobrze ale naprawde ZA MAŁO!NIE WIEM CZY CZASEM POPRZEDNIK NIE OBCIOŁ NA PALIWIE może nie robiła cięzko w sumie na taka wygląda, ale jak to ustawić?czym? bo musi być jakaś śruba)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kpiotr    15

kolego @kamillooss jakim biegiem jezdzisz swoja renia z tym pługiem??? mam taka sama Renie i pług 4x40. w mojej też para czy dymek delikatnie leci odmą co prawda olej nie kapie wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no kolego na załonczonym napędzie na 4 tej roboczej a na 1 szosowej to lepiej idzie bo wolniej 4 ta na tych wolniejszych jest szybsza tak mi sie zdaje niz 1 szosowa jest tak u ciebie, jeszcze pytam jaki olej lejesz do silnika ja turdus i powiem Ci że jest niby duzo lepszy od superolu ale słyszałem od użytkownika nie z opisu ze to żeżnia dla mwm powinno sie coś lepszego lać chyba zmienie albo mu motodoktora wleje bo niedawno zmieniałem olej.i też mówił gościu znam osobiście ma 3 renaty że od culowego oleju może sie to dmuchanie nasilić w moim przypadku to moga być pierścienie ale nie dokońca w to wierze bo by kopcił na nebiesko a on normalnie na czarno jeszcze słabo i być tu mądry teraz co jej jest,trzeba metodą prób i błędów

 

a ty jakim biegiem orasz? a ze Ci troche odmą leci to normalne, byle by nie za dużo, nowy nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jak sie nie myle to sassiad tez wspominal ze cos mu dymi z odmy, no ale sile ma wiec nic nie robi, renia 133.54

masz racje 4/II jest szybsza niz 1/III

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Dawka w tym okienku dwie srubki po skosie (tam jest paliwo) w srodku na głowicy tez 2 srubki znak i litery L ZMNIEJSZASZ H ZWIEKSZASZ,bynajmniej w mf tak mam ,pompy na tej samej zasadzie działaja.Moja 95 14 tez puszcza lekko z odmy ale jak dostanie w d..e.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Słuchaj to ja moją 113-14 z pługiem zagonowym polskiej produkcji (lipa totalna) orzę na 3 na średnich biegach. A mam takie pole że muszę zejść do 2 i przód w góre się podnosi bo nie mam obciążników. Tylko dodam że moja renia ma odwrócone felgi czyli jest poszerzona i na pierwszą skibę idzie za dużo ziemi mimo że pług mam na maksa w prawo, i ta ziemia się ,,pcha'' i stawia duży opór. Tak więc jak twoja chodzi na 4 to nie jest źle, lepiej jeździj na 3 a oszczędzisz silnik, bo w sumie moja też by szła na 4 ale szkoda mi jej :) znajomy miał mtz 82 i plug 4 zagonowy polski to mial ciężko, ale kupił obrotowy 4 taka sama szerokość odkładni a rusek od razu lepiej szedł. Czyli od pługa dużo zależy. A w orce to reno swoje też weźmie. Kolego a jak ta renia 95-14??? Zwrotniejsza od tych 6 cylindrowych????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

ja głębszą orkę robię na 1 szosowej, a płytsza na 4 II zakres to troche szybciej wychodzi ale szkoda mi jej męczyć na tym biegu. Planuje 5 skibe dokupic bo plug nie wystaje za ciagnik )brakuje z 15cm) i najwyzej zwężę go na 37cm na skibe i 1 szosowa bede jezdził.. ścierniskowcem 2.6m na 4 z II zakresu. ja tez turdusa mam zalanego w silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

no to i ja rzuce trovhe informacji, orka na 4, plug idzie po sladzie,czyli skrywa ciagnik, ale mysle zeby go jeszcze poszerzyc, no i z agregatem 3m na tym samym biegu, teren prawie rowny wiec bez napedu z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie ogólnie normalne ze reno w orce więcej spali jak i wszystko inne,kolega pytal o 95-14 powiem tak komfort zblizony do 106.14 wiadomo krótsza jest to i lepszy skręt, spalanie ok w normie, sprytniejszy ciągnik radzi sobie, a jeśli chodzi o 106.14 lepsza do agregatu siewnego albo w moim przypadku do siewnika tive hsv 420m pow siewnej, 1200kg wagi + 1000kg ziarna (zyto) owies ok 800kg nie buja tak ogólnie 6 garów maska długa lepiej sie pracuje z tym siewnikiem. MAM WIELKI SENTYMENT DO TYCH MASZYN PO PROSTU FAJNIE SIE TYM PRACUJE koszty napraw sa napewno duzo większe niz np u MTZ pronara czy belarusa ale bez obrazy NIE ZAMIENIŁ BYM SIE.Te ciągniki trzymają sie kupy! kupując 1 renie 9514 w 2008 roku nie powiem bałem sie tych ciągników ze względu na częsci, teraz jest dużo lepiej i to sie chwali. O każdy ciągnik jak będziesz dbał to pochodzi a renata musi miec dobry olej w silniku(chyba zmienie ten turdus na coś lepszego) i nie można jej dusić dławić itp dostanie po d.... to jej nic nie bedzie od tego wkoncu jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

co do spalania to ja bym nie przesadzal. orka> 11L /ha scierniskowiec 6L/ha więc co bym nie powiedzie mniej pali niz C360, w transporcie jedynie co zauwazyłem wiecej pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

No do transportu troche wolne skrzynie mają chyba że już te -54. ja też mam reno i planuje kupić drugie tylko obserwując ceny od dwóch lat to wzrosły. Ja za swoją wziąłbym teraz więcej niż za nią dałem. Ale te z seri 85-14 95-14 to drogie ponad 30 tys to trzeba wyłożyć a co jest śmieszne to za tą kasę można dostać 113-14 albo nawet i 133-14,145-14.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie od roku ceny wzrosły bo wzrosł popyt na te maszyny, nic nie mam do polskich maszyn ale wolałbym dać 35tyś za 95-14 z 82roku niż kupić ursusa z lat 90. nawet rewersu nie ma a w kabinie jak było 20lat temu tak w sumie jest do dnia dzisiejszego tylko troche więcej plastiku)))))) a czemu silniejsze renie sa tańsze lub zbliżone to proste chodzi o spalanie,obsługe itp.

 

a w sprawie cen kupiłem 3 lata temu 9514 z 84 dałem 26800 z rejstracją na gotowo w dobrym stanie teraz ten model kosztuje w granicach 32-36000tys czyli daje to do myślenia, DUŻO ZALEŻY OD CENY EURO!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

No dokładnie kiedyś renault to praktycznie rzadko spotykany a teraz już sie robi na drogach żółto :D ale np case jest tańszy od renault o podobnej mocy i roczniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

To samo mam u siebie w Renault 106.14 też wlałem TURDUS 15w40 i wydaje mi sie że od tego momentu zaczą dymić z odmy i olej kapie delikatnie

również filtr oleju jest bardzo ciepły zaraz po zapaleniu. Wiecie co morze być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

Panowie ja też jeżdżę na turdusie zrobiłem ponad 120 mth w orce i agregacie uprawowo siewnym aktytwnym i stan oleju bez zmian i zero dymu ostatnio wymieniałem uszczelki pod głowicą to 0 progu na tulejach ma niecałe 6000 mth i jest biały czyli z francuskiej drogówki "mało kto o tym wie"

turdus tylko orginalnych pojemnikach nigdy nie luzem

Edytowano przez misiek38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

to w takim razie co morze być przyczyną ? Ma ktoś jakis pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcink46    0

Mam podobny dylemat, Renault 120.14 (110 KM) ..do tej pory jeżdzi na Turdusie, z odmy tylko gazy za to sam olej w misce zrobił się dość rzadki ....szykuję się do wymiany ale na jaki zmienić? W sklepie ocju wcisnęli Lotos Superol Falco CD 15W40 niby że lepszy ale mam co do tego spore wątpliwości (: Ktoś poradzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Ja do swojego superol CC chyba wleje. Nowa maszyna to nie jest więc raczej drogich oleji nie ma co wlewać. A suberol jest gesty wiec powinien poprawić kompresje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Gorszego badziewia niż ten superol chyba nie ma. Lej minimum Turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    125

U szwagra w 7514 ostro dawało z odmy ,to rozebrał i się okazało że na jednym garze pierścienie popękane. Zmienił cały gar i jest OK,a ma ponad 8000 mth.Co do oleju to ja i on jeżdzimy na Turdusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

mój 106.14 cały czas dymi nie wiem czy rozbierać silnik czy wlać taki uszczelniacz do oleju i jeszcze sezon może 2 zrobię.

Co radzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

ja mam 110.54 malo pali tez mi sie wydaje ze ma za mala dawke paliwa ale nie ruszam nic orka to plug 160 cm obrotowy pod rzepak 2 szosowa na polowce pszenica tak samo po kukurydzy jak oralem to 1 bo szkoda mi jej bylo ciezko szlo, talerzowka 3 m 900 kg zawieszana 2 na polowce lub 4 terenowa agregat 3 metry 2 na polowce lub 4rka minimow tereny mam rozne w miare rowne ziemia 2-3 klasa a co do odmy to moze byc wina oleju ja mam swoja 5 lat silnik na 10w40 fuchs i agro stou teraz bedzie wymiana na 15 w40 i wleje statoil 15 w40 roadway bardzo dobry olej leje do mfow i kombajnu z odmy od kiedy kupilem kopcila troche szczegolnie jak dostanie olej tez troche kapnie po calym dniu orki ale ma sile nie bierze oleju to niech se kopci na razie nie ma potrzeby ruszac przebieg prawie 9 tys mtg przy silniku nic nie ruszane od nowosci....ja slyszalem ze gosc mial podobnie i pewnego razu mu w polu odma wywalilo olej i koniec...a co do superolu to bym nawet nie probowal tego lac... oleju nie wymienia sie co miesac przeciez wiec 100 zl na rok czy 1.5 roku wiecej zadna roznica....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

tyle że moja bierze oleju i to dość sporo :/ siłe ma i też wszystko ciągnie bez problemu. Jak by oleju nie brała to bym jezdził i nic nie szukał. Jak ja kupiłem to oleju nie brała dopiero po zmianie zaczeła wiec podejrzewam ze jakiś ulepszacz byl wlany. wiec teraz nie wiem czy dalej coś wlać czy remont

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×