Skocz do zawartości

John Deere z serii 2254-64- Na co zwrócić uwagę przy zakupie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem obejrzeć 2264. Wygląda naprawdę ładnie. Ma nowe cepy i sieczkarnie. Niecałe 4000 godz. na młocarni. Jest lekki wyciek z wariatora. Myślę że jest godny uwagi. Pojadę jeszcze z mechanikiem żeby przejrzeć go dokładnie. W tej kwocie o Mega albo Lexionie mogę zapomniec. Ma założone uniwersalne klepisko. Na forum są różne zdania na ten temat ale gość mówi że kosili tak zboże i nie było żadnego problemu z omłotem. Co sądzicie ? https://www.otomoto.pl/oferta/john-deere-2264-ID6yXf5b.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Opublikowano

Za te pieniądze czego chcieć więcej, wyciek z wariatora to nie koniec świata, a przerób ma konkretny. Jeszcze jedno - komfort pracy na pewno lepszy niż w Claas (mówimy o rówieśnikach). Nie jest to moja opinia, lecz osoby która "przewaliła" mnóstwo Claasów.

Opublikowano (edytowane)

Może wystarczy zmienić uszczelniacze w wariatorze. Koszt to kilkaset zł, forumowicze mówili w granicach 300-400 zł. Gdyby to się nie udało, to trzeba chyba wymienić flansze i tłok ( hub), koszt około 4 tys plus uszczelki. A jaki stan łożysk, łańcuchów i pasów?

Edytowane przez Marl
Opublikowano

Jest jeszcze lekki wyciek z przystawki silnika ale naprawią to przed sprzedażą. Po wstępnych oględzinach wydaje się wszystko OK. Wybieram się jeszcze raz ale z gościem co pracował wiele lat na takim modelu. Ma ten kombajn w małym palcu więc z pewnością dużo doradzi. Z tego kombajnu wymontowali separator a znajomy mówił że oni kosili cały czas z separatorem, również rzepak i nic się nie zapychało. A sam separator jest bardzo pomocny. Teraz mają T660 i twierdzi że brakuje go w nim. Dokładali już kaskady i inne cuda a i tak gubi na wytrząsaczach. W 2264 nie mieli tego problemu. Samo zapychanie się jest spowodowane uszkodzeniem napędu separatora.  Pasy wyglądają dobrze, wytrząsacze całe. Trochę wytarty jest ślimak w zbiorniku od podajnika ziarnowego, pozostałe wyglądają jeszcze w miarę dobrze.  Nie wiem jeszcze ile taki ślimak kosztuje ale sama wymiana nie jest chyba trudna. Heder w ładnym stanie z przystawką BISO. 

Opublikowano

Palce separatora kupisz za 20-25 zł/szt ( sam kupowałem ostatnio, u mnie 20 sztuk jest, bo stare juz wytarte mocno). Gorzej jak zdjęty wał i brakuje tych " Y" do mocowania palcy. Mi brakuje chyba 3 i zamienników nie znalazłem a w JD nie pytałem jeszcze. Co do żmijki to teraz można kupić samą blachę ( spirale ) bez tej ośki/pręta i samodzielnie sobie wspawać. Cenowo sobie zobacz w linku poniżej, widziałem te spirale z blachy w sklepie jak kupowałem pasy do JD.

żmijki kliknij tu

Opublikowano (edytowane)

Tam separator jest całkowicie wymontowany. Mam pewne obawy co do tej maszyny ale ogólnie kombajny z tej serii wyglądają na solidne. Gość ma też dwa JD 9660 WTS ale nic kompletnie niewiem o tych maszynach. 

Jednak ostatecznie wybrałem Lexiona 440. 

Edytowane przez robertmoczko
Opublikowano

Witam. Mam problem z moim 2256.    ( Zdjęcie w mojej galerrii ) lub kliknijcie link do zdjęcia:     Kliknij tu

Jeśli ktoś wie jak ustawić pompę wtryskową przed wyjęciem z silnika, to prosze o opis. Swoje przemyslenia zawarłem w tym opisie zdjęcia. JEdnak czy robie to dobrze? Dziękuje z góry za porady.

Opublikowano
Dnia 11.12.2017 o 21:23, Marl napisał:

Wiesz co, może rzeczywiście był troche później. Ja swojego w pażdzierniku kupiłem. Ale na pewno po 20 października juz był na olx. Pamiętam ogłoszenie, były tam jeszcze zdjęcia z Danii, podczas żniw i jedno z małymi dziećmi na tym kombajnie. Nie kojarzyłem sprzedającego, choć mi pisałeś o zakupie kombajnu od tego człowieka. Ja w swoim zmieniam łożyska, zdjąlem elewator kłosowy ( zebatki i łożyska do wymiany) obejrzałem dalej, no i w sumie postanowiłem zmienić prawie wszystkie od wysypu w zbiorniku po lewej i prawej stronie. Mam dobry dostęp teraz, kto to bedzie kiedyś robił jak padnie w sezonie?? Łozyska niektóre mają spory luz ( ale nie większy niz 50% zużycia łożyska, łożyska ZVL czy kraśnik taki luz juz jako nowe mają, szok!!! ) ale dopiero po umyciu ich. Tak to luz mały lub wcale, ale rozebrałem kilka i smar był zastygnięty i dodatkowo kurz. Koledzy z forum podpowiedzieli, ze lepiej wymienić. Koszt to średnio 80-95 zł ( lozyska typu D 206 ), a droższe 120 zł,najdroższe jakie kupiłem to 230 zł, firm INA lub SKF ( kupiłem jedno JD oryginał, otwieram opakowanie a tu INA! wiec kupuje juz nie w JD :D ). Koszt łożyska pasującego firmy ZVL to tylko 16,50 zł w agromie, ale jaki mają luz jako nowe, szok!! Takich szkoda zakładać. 

Witam ! Jak sprawdzić Stan przekładni kątowej w rurze wysypu

Opublikowano

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Opublikowano
21 minut temu, Marl napisał:

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Kombajn teraz kupiłem- po czytałem że te przekładnie siadają ,więc postanowiłem to przejżeć ,więc wszystkie podpowiedzi są dla mnie bardzo cenne,Do tej pory miałem claas dominator 85

Opublikowano

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Opublikowano
Dnia 27.12.2020 o 20:17, Marl napisał:

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Przepracowane ma na silniku 3200,młocarnia 2800

Opublikowano (edytowane)

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Edytowane przez Marl
Opublikowano
22 godziny temu, Marl napisał:

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

1 minutę temu, poderwa napisał:

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

Ile godzin takie silniki bez remontu wytrzymują ?

Opublikowano

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Opublikowano
15 godzin temu, Marl napisał:

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Olej do silnika lać orginał ? czy jakiś inny polecacie ?

Opublikowano

Czy wymiana uszczelnień na wariatorze młocarni john deere 2054 jest jakaś problematyczna ? Potrzeba jakiś przyrządów -ściągaczy ? Proszę o wskazówki-porady.

Opublikowano

Witam

Muszę rozebrać przekładnie kątowa w JD 2054 od żmijki do zbiornika ale nie mogę za cholerę jej zdjąć. Wszystko rozkręcone a nie chce zejść na dół ani żmijka do góry (do zbiornika). 

Ma ktoś jakiś pomysł? Lub to rozbierał??

Opublikowano

Z przekładni wychodzi sześciokąt,i na tym jest obsadzony ślimak który podaje zboże do zbiornika.Przekładnia powinna wyjść na dół,a ślimak zostaje w rurze.Musi byc to połączenie zadzerwiałe.W tamtym roku to przerabiałem.

Opublikowano

Witam, chciałem zapytać czy w  kombajnie JD 2058 podczas jazdy na 3 biegu po szosie trzeba dawać gaz do oporu? i tylko sobie regulowac prędkość hydrostatem? na jakich najlepiej obrotach jeździć po asfalcie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v