Polecane posty

rafal4610    97

zawsze lałem do ciągników olej Turdus ale teraz strasznie podrożał i w sklepie ojcu doradzono żeby wziął właśnie ten Falco bo to to samo co Turdus. W domu patrze a na Turdusie jest SHPD czy jakoś tak, a na Falco CD i zastanawiam sie czy nic sie nie stanie. Olej będzie lany do c360 i Ford 4610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Jeżeli kupowałeś TURDUS 15W40 to ten FAlCO 15W40 lej i sie nie zastanawiaj. Ja u siebie leje najtańszy superol i sprzęt chodzi ( c330, c360 itp)

Wybierając olej kieruj się głównie oznaczeniem zaznaczonym na tłusto bo to on dzieli oleje na gorsze i lepsze.

Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    400

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Jeśli parametry wytłuszczone się zgadzają to będzie dobrze w dodatku oleje silnikowe są mieszalne więc nie przejmuj się i lej.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    291

no ja wszędzie miałem ten falco i przechodzę na TURDUS, zetorek 10145 już na nim śmiga. MTZ 952.3 jest na tym falco ale będzie TURDUS, jedynie C330M i bizon pozostaną na falco.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Spokojnie falco wystarczy ;) Jednak w kombajnie BIZON przeszedłem z falco na Turdusa i zauważyłem mniejsze zużycie oleju :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Falco jest CD a turdus CF więc turdus jest lepszym olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Oczywiście że Turdus SHPD jest olejem wyższej jakości od Falco.

To że mają tą samą klasę lepkości nie znaczy że to te same oleje, nie wiem kto takie bzdury wymyśla ale pogratulować mu fantazji.

Oczywiście Falco nie jest zły do konstrukcji gdzie silnik wymaga klasy min. CD i z powodzeniem może być do takiego stosowany, co nie zmienia faktu że Turdus SHPD jest ogólnie lepszym olejem - kwestia wyboru użytkownika czy widzi sens dopłacania czy nie widzi. Na Turdusie można pokusić się o więcej motogodzin między wymianami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    97

staram sie olej wymieniać co 100mth ale ostatnio przechodził ponad 150mth ale to też jeszcze nie jest za wiele bo ciągnik nabił to w krótkim czasie. Tego Falco jak coś to też moge te 150mth przetrzymać czy nie ? Bo teraz mam więcej pola i rocznie pewnie z 300mth bd robił i jakoś mi sie nie kalkuluje wymieniać oleju co 100mth. Ford jest z 85r. więc on jakiegoś "szlachetnego" oleju nie potrzebuje(przynajmniej tak myśle :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291
...Na Turdusie można pokusić się o więcej motogodzin między wymianami.
No i właśnie to mnie skusiło bo normalnie Falco co 250mth był wymieniany a na TURDUSie będę chciał dociągnąć do 300godzin.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

po 200-250godzinach falco aż tak strasznie nie wygląda. Poza tym ja mam max rocznie do zrobienia 450-600godzin dla dwóch ciągników a potem mija rok i po roku jak nie nakręcą tyle i tak wymiana.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antoni1    12

kiedyś zalecany do 30 lub 60 olej klasy CB tak więc falko CD jast jakby za dobry do tego typu silników ale mażno stosować i nic się nie stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KOSTEK12
      Witam,przymierzam się do wymiany oleju oraz filtrów i widzę że jest spora rozbieżność w cenach więc jakie są wasze opinie i doświadczenia w tym temacie,na początek zapytam o tego producenta http://sklep.domix-agro.pl/product_info.php?products_id=721 jest to najtańszy filtr jaki znalazłem do hydrauliki w Case
    • Przez kuba9449
      Witam
      Czy posiada ktoś specyfikacje tych olejów? Czy można je mieszać? Do fastaca producent zaleca olej JCB i żaden inny, do JD znowu fuchs i żaden inny, a muszę przekładać maszyny między tymi dwoma ciągnikami.
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez grabaz
      Witam,                                                  Do tej pory używałem do smarowania maszyn smaru ŁT 43 Silesia Klasa NLGI: 3.Temperatura kroplenia min. °C: 190.Zagęszczacz: Li.Temperatura pracy °C: -30/130.
      Teraz chcę zmienić na coś lepszego i proszę o pomoc w wyborze.                Zastanawiam się nad: Shell Gadus S2 V220 2 Klasa wg NLGI: 2 Temp. kroplenia °C średnia: 180 Rodzaj zagęszczacza: Li  Temp. pracy smaru °C: -20/130. Praca w zakresie temperatur -20 - 100 [0C] dla łożysk pracujących z 75% prędkości maksymalnej, a okresowo do 120 Orlen Liten Premium ŁT 4EP2 Klasa NGLI:2                            Temp. pracy smaru °C: -30/+140.        Rodzaj zagęszczacza: Li Temp. kroplenia °C  >260; średnia chyba koło 190.
      Różnica w cenie około 30 zł Shell droższy  przy 5kg opakowaniach.     
      Smar będzie używany głównie do ciągników rolniczych oraz maszyn uprawowych ( agregaty, siewnik,talerzówka)
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj