Skocz do zawartości

Nowy ciągnik z turem - najlepiej dobrana para :)


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

w farmie II to on sobie moze na pusto pojezdzic :) umierał na zółtym polu :) mój ma 6500mth i silnik to chyba z 5 razy robiony od gwarancji sie zaczeło :(, podnosnik popekał w srodku, kolumna porazka, przód tez delikatny, zwolnice tylne maja luzy i ogólnie to jest kogut a nie ciagnik.

Opublikowano

teraz silnik chodzi robiony w firmie 3 lat temu 1tys mth i od tamtej pory tylko owijarka i zgrabiarka :) wiec sie nie przemeczał ale przejscia to z nim były ze ho ho. Ogólonie wszytko chodzi ale nie jest nowy :)

Opublikowano

Zwolnice z tyłu są na łożyskach stożkowych i po pewnym czasie się to raczej rozchwieje, wtedy dorzucasz dystansów, nowy simmering i śmigasz dalej. Remonty silnika z pewnością z powietrza się nie brały, nasz 3512 dwa lata temu miał przedziurawiony dolot powietrza między kolektorem a filtrem, nikt o tym nie wiedział i trzeba było kapitalkę trzasnąć, zrobione było wszystko od początku do końca i póki co śmiga, a dostaje po garach sporo bo musi poznaniakiem obsiać 45 ha, nawóz cały i opryski, prace w ziemniakach i wykopanie ponad 2 ha ziemniaków, a w żniwa większość zboża nim zwozimy, zwożenie części słomy, siano 9 ha musi przewracać i zgrabiać, także na brak roboty nie narzeka :) Myślę że nie warto porównywać tego post licencyjnego ciągnika do nowych oryginałów :)

Skrzynia DYNA 4 to duży atut MF wszystkie biegi pod obciążeniem. Nh ma więcej biegów,ale jeśli ktoś potrzebuje to można jeszcze dostać 8 biegów pełzających, za dopłatą oczywiście. Pozostaje jeszcze kwestia wysokości, bo nie każdy każdym ciągnikiem wszędzie wjedzie. :)

Jak ktos ma nieograniczone fundusze to weźmie 5R ,a jeśli kogoś kasa ciśnie to wybierze NH, MF jest myślę że pomiędzy :)

Opublikowano

u mnie w 3512 z silnikiem to był cały łancuszek usterek powiazanych ze soba. Na gwarancji sworzen przetarł tuleje wymienili wszytko ładnie pieknie ale źle załozyli przewód gumowy na kolektorze ssacym - rok i po silniku bo ciagnał kurz. wtedy zrobilismy generalke łacznie ze szlifem wału. Po jakims roku czy 2 wał popekał w 2 miejscach. Pózniej była jeszcze chyba 2 razy robione góra tłoki tuleje ale z gotowych nie do rozwieracnia i to nie bardzo dawało rade po jakims czasie brał olej w duzych ilosciach i na koniec złapał luzy na korbowodach. Po ostatnim remoncie tuleje nadwymiar rozwiercane w bloku, tłoki z 4 pierscieniami, pierwszy szlif wału, osiowanie bloku, głowica wymienione zawory i gniazda, pompa oleju, korbowody tulejowane i osiowane jak do tej pory chodzi i olej w normie z tym ze pracuje w lekkich pracach a kiedys chyba prasa kostka go wykanczała moim zdaniem. Co do tylnych zwolnic to wiem ze tam sa łozyska stozkowe i trzeba by to rozebrac i podstawic ale jakos nie mogłem sie zmobilizowaqc wczesniej a teraz to mi sie nie chce wole tak sprzedac. Bo wycieków nie ma ze zwolnic.

Opublikowano

Właśnie jak robić kapitalkę to już wypada wszystko zrobić tak żeby chodziło. My oddawaliśmy blok, wał i głowicę do firmy która zajmuje się remontami silników. Surowe tuleje wtłaczane i szlifowane pod nowe tłoki (gotowa ma coś koło 3 mm więc zawsze się zdeformuje w mniejszym lub większym stopniu) głowica regenerowana i wał szlifowany. Jestem pewien że problemy z silnikiem w twoim 3512 były spowodowane błędami naszych rodaków przy składaniu silnika :mellow: Być może że ciągnik pochodził z nocnej zmiany :blink:

Tak więc nie ma co porównywać oryginalnego angielskiego silnika do tych kopii które siedzą w post licencyjnych ciągnikach.

Opublikowano

Panowie nie porównujcie silników z 5312 do tych np z 54xx. To zupełnie co innego podobnie jak i reszta ciągnika. Cod 54xx z ładowaczem ścięta maska to fajna sprawa do tego celu. Jak usiądziesz na fotelu to widzisz tylko górną krawędź deski rozdzielczej i koła i nic więcej. Co do utraty wartosci no cóz sprawdźcie ceny używanych mf 3xx 42xx 62xx nie są takie niskie w porównaniu z innymi markami.

Opublikowano

A nie lepiej do tura było by coś z SDF wziąć? :) Np. R3 lub z lepszym komfortem R4. Oba promień zawracania maja 3,5 m bez hamulców. Ciągnik większy od kuboty M8540 i NH TD-ków. Elektro hydrauliczny rewers też ma a cenowo pewnie od Claasa i Jelonka tańszy :)

Opublikowano

Ty chyba nie wiesz co piszesz :) od kuboty to chyba nie ma zwrotniejszych ciagników bo maja całkiem inny przedni most niz wszytkie zachodnie marki. mozna powiedziec ze zakrecaja praktycznie na miejscu

Opublikowano

Naczyta się taki prospektów :P nie odróżnia promienia od średnicy :D Ja Ci podałem dane rzeczywiste, a Ty jak chcesz to dalej tkwij w swoim własnym świecie prospektów :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v