Janis89

John Deere 5100 problem ze sprzęgłem..

Polecane posty

Janis89    1

Witam wszystkich serdecznie !!

Chciałbym się podzielić problemem i prosić o pomoc ...

Mianowicie chodzi o to ,że w naszym jd 5100 gdy tylko uruchomimy silnik i kilka minut później , kiedy maszyna jest jeszcze nie rozgrzana sprzęgło chodzi w porządku (puszcza delikatnie i powoli). Kiedy tylko się rozgrzewa zaczyna coraz bardziej szarpać... po kilku godzinnej pracy jest to nie do opanowania...:(

Drugim problemem jest hydraulika....

Tylny TUZ, który jest zasilany główna pompą olejową ,(kiedy podniesiemy belki do samej góry) pompa nie przestaje podawać oleju , a w odgłosie słychać tylko ciężką pracę silnika. Problem znika jeśli opuścimy trochę belki do dołu ,ale tak chyba nie powinno być...???

Sytuacja jest o tyle trudniejsza ,że mamy problem z firmą ,która powinna zapewnic nam serwis... Ciągle utrzymują ,że nie działa im program komputerowy do ustawiania sprzęgła i czekają na pomoc z Poznania ,a z hydrauliką ucinają rozmowę .. Chciało by się przyłożyć takiemu dobra pałą , bo przed zakupem mówił kompletnie co innego ,ale to chyba nie pomoże..

Pomożecie ?

 

Chodzi o 5100M ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do hydrauliki to wygląda na to, że EHR nie wie, że siłowniki są wysunięte do końca i dalej podaje na nie olej. Wskazuje to na czujnik położenia TUZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Janis89    1

Nie wiem w ogóle jak ugryźć to z tymi debilami z tej firmy... nie można się w ogóle z nimi dogadać tylko ciągle odkładają na później ,a gwarancja jest ważna tylko do lipca... A to co napisałeś o tym czujniku to wygląda na całkiem logiczny powód ...

 

EHR..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1975    0

też mam 5100m ze sprzęgłem miałem podobny problem czym dłużej pracował tym bardziej szarpał ale ja z serwisem niemam żadnych problemów przyjechali zrobili kalibracje skrzyni biegów i jest o.k a z TUZ (niewiem czy mówimy o tym samym) jak podnoszę na max to tak "bziuczy" dosyć głośno i trzeba lekko popuścić żeby przestało no to powiedzieli że to tak niestety ten typ tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janis89    1

Wydaje mi się ,ze mówimy o tym samym... tylko u nas czuć po prostu to obciążenie na silniku momentami i aż mi go szkoda ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1392

Zawsze pisałęm, że 5m to chiński szmelc służący firmie jd do walenia po rogach nieszczęśników. Najbardziej śmieszyła mnie argumentacja, że to prosty ciągnik itd. Pewnieże lepiej kupic 5r przynajmniej się nie psuje. A dopłata do dobrze wyposażonego 5m nie jest tak duża. @Janis89 zgłoś się do serwisu postrasz adwokatem czy sądem, ewentualnie rzecznikiem konsumentów. A pozostałym napisz jaki to serwis tak rzetelnie podchodzi do sprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mbpiotr    0

Panowie gajor24 i hubertuss ,czy czynność skalibrowania ustawień podnośnika i sprzęgła uważacie za awarie? ,bo z waszych wypowiedzi wynika ,że tak. U mnie na przykład hamulec ręczny słabo trzymał ,wystarczyło podkręcić linkę ,czy to była dla was awaria? i traktor zasługuje na nazwanie go szmelcem panie hubertuss. Powodzenia z takim myśleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1975    0

w każdym modelu JD i nie tylko wrazie potrzeby wykonuje się m.innymi kalbracje sprzęgła to żadna wada tylko typowe ustawiena

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Chyba w PermaClutch (czy jak to tam zwał) kalibracji się nie wykonuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1392

Pomijając fakt ewentualnej kalibracji sprzęgła po kilku miesiącach i to, że serwis się wypioł. Poczytajcie sobie temat o 5m. Swoją drogą dziwne, że w 5r jakoś nikt na af nie zgłasza żadnych problemów. Tych ciągników sprzedaje się równie dużo co serii m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mbpiotr    0

Panie gajor24 proponuję najpierw kupić ,troszkę popracować i dopiero chwalić JD 5r. Ja mam JD 5m od dwóch lat i żadnej kalibracji nie wykonywałem ,wszystko działa jak należy. W temacie o JD 5m aż tak wiele tych strasznych awarii nie zostało wymienionych a największą była wymiana uszczelniacza w przednim moście ,więc tragedii nie ma. Za to jeśli już tak rozmawiamy o awariach to serwisanci JD jak wykonywali u mnie przegląd po 500mth opowiadali jak wcześniej mieli dwie awarie w JD 5r w jednej popsuł się przedni most a w drugiej tylni ,a to już nie banalna awaria. To ,że w temacie o Jd 5r nikt nie pisze o awariach to nie znaczy ,że ich nie ma. Żeby nie było ,uważam JD 5r za bardzo udany traktor ,ale troszkę przereklamowany ,awarie zdarzają się to nieuniknione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1984    0

Witam,jestem posiadaczem jd5080m i chcialem napisac o kalibracji.Dwa miesiace od kupna ciagnika zaczoł sie problem!Kiedy skręcalem kierownicą do oporu w prawo czy lewo ciagnik stawał jak lekko obrucilem kołem nagle szarpnoł i zgasł i tak cały czas było.Zadzwonilem po serwis,chłopaki przyjechali,zaczeli kalibrować.Troche szkoda mi bylo jak pompa od hydrauliki cały czas wyła,ale cóż robili swoje.Po kalibracji wyłączyli silnik,po chwili znowu uruchomili i wszystko jest ok.Koła do oporu skrecone ciapaj jedzie jest ok.nawet sam sie ucieszylem.serwis odjechał a tu zonk odpaliłem silnik,po właczeniu biegu i rewersu ciapaj stoi!!!i stoi niechce ruszyć dopiero silnik na1500 obr/min i rusza taki serwis albo juz niewiem co?UWAGA NA KALIBRACJE,TO TRZEBA UMIEC ROBIC A NIE SPIE...LIC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

No nareszcie trochę prawdziwych wypowiedzi o obliczu JD i serwisu tej firmy dodajcie jeszcze ceny pogwarancyjne to będzie ciekawiej.

Po pierwsze; EHR w każdym ciągniku w którym jest zamontowany posiada czujnik na ramionach różnego rodzaju, zazwyczaj jest to taka kulka metalowa która po osiągnięciu ramion max wysokości wyłącza proces podnoszenia i koniec na tylnym tuz jest nacięcie na ramieniu i na całym odlewie ciągnika i jak osiągnie ten punkt to krytyczna wysokość musi odciąć inaczej męczą się bardzo siłowniki i po jakimś czasie będą przecieki reguluje się na dworze to odcinanie lub kalibracją przez laptopa jak osiągnie ten punkt to STOP i nie może tak być że samemu się popuszcza i ok bo raz się zapomnisz i zniszczysz dosyć drogie elementy Serwis musi to wyregulować JAK najszybciej puki nie ma Awarii jest to kwestia kalibracji, jak nie zrobią działać w centrali JD przyślą fachowca.

 

Po drugie sprzęgła jezdne w ciągnikach 5M i 5R bardzo często są źle wyregulowane fabrycznie i faktycznie słaby mechanik to jeszcze rozreguluje a nie ustawi po wizycie porządnego pracownika JD Revers i sprzęgło będą chodzić prawie idealnie ale gorzej niż Agrofarmie PL niestety. Nękać serwis musi to wyregulować i to idealnie a nie byle jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Znaczy krzysiu-jak tak czytam to co powyżej napisałeś to znacza to mniej więcej-"jak się komuś JD nie psuje to znaczy że ten ktoś prawdy nie mówi " :D

Po drugie sprzęgło w takim 5R jest takie samo jak u mnie-czyli samonastawne-to co tam trzeba kalibrować ?

I jeszcze ciekawostka z zachodniego forum (zastrzegam że nie wiem czy prawdziwa ale spotkałem się już z czymś takim parę razy więc może być coś na rzeczy)-piszesz krzysiu jak to sprzęgło,rewers czy półbiegi elegancko wchodzą -a Niemiaszki twierdzą że właśnie "twardsze" załączanie półbiegów gwarantuje dłuższą bezawaryjną pracę skrzyni biegów-bardziej miękkie(załączanie) daje wręcz odwrotny skutek...Może wypowie się ktoś bardziej w tym temacie oblatany ?

Krzysiu-a tak na marginesie-Tobie jakiś JD po stopie przejechał czy jak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Hihi nie wdam się w przepychankę uliczną jak kolega Przemek i nie obłożę Cię "bluzgami".

 

Nie mam nic do JD nie jeden przejeździl 10000tys mth bez zająknięcia, ale niestety zdarza się tak jak w innych markach coś do regulacji i remontu lub wadliwe te testy które czytam nie wykazują większej bezawaryjności JD różnice pomiędzy zachodnimi markami to 1% z zasady bardzo ładnie użytkownicy oceniają DF porównując do FENDT i JD.

Ja odniosłem się do serii np. 5R z tego względu że na te 6 sztuk które są w moim zasięgu wszystkie miały kalibrowany Revers przed 50mth i Chempest Raciburz przysłał dwóch mechaników nie poprawiło się w niektórych nawet pogorszyło po mocniejszym zgłoszeniu przysłali starszego pana który pracuje ładne parę lat w serwisie JD bez problemu wyregulował Rewers i wypuszczanie sprzęgła chodzi o niebo lepiej a posiadacz 6230 zrobił 2000mth i się męczył tez mu wyregulował Jeździliśmy na placu przy zakupie JD u Małolepszego i też szarpało mechanik powiedział że przed dostawą jest prowadzona regulacja więc coś jednak się reguluje????

Co do typowo mojego DF posiadam 5czułości Reversu nie zmieniam lubię najbardziej miękkie wypuszczanie to najtwardsze jest i tak troszkę łagodniejsze niż w JD 5,

Sprzęgło w PL jest na elektrycznym potencjometrze mega lekko chodzi i płynnie wypuszcza traktor bardzo precyzyjne około 2razy mniejszy nacisk uzywa się do załączenia sprzęgła niż w nowym VW, nie wiem co trwalsze na dziś mogę powiedzieć że 2500mth nawet żarówka się nie spaliła chodzi jak żyletka ten mały Agroplusik jeżeli przechodzi bezawaryjnie 10tys mth w 10 lat to mała trwałość? no bo nie wiem ile to dużo mth? w Fendt309CI sprzęgła jezdne wytrzymują około 2tys mth koszt wymiany około 12tys zł.

Wy posiadacze JD to powinniście się wstydzić jak pytają ludzie na tym forum o JD to czy tamto to nie umiecie pomóc tylko się dochodzicie i próbujecie ciemnotę wciskać podam jeden przykład kolega Gajor pytał o te półbiegi automatycznie przezucane żaden się nie wypowiedział a kolega Krzyś nie ma JD pojeździł 100mth premiumką i napisal jak to działa rzetelnie masz drugi przykład z EHR ciśnie chłopakom serwis ciemnotę a Posiadacze JD gdzie są napisać im że niech to regulują podpowiedzieć po to też tutaj jesteście...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Krzysiu-Ty jednak nieuważnie czytasz moje posty-parę razy już pisałem o możliwości regulacji EHR-u (dokładniej rzecz biorąc pisałem o regulacji przeprowadzonej u mnie czyli o zwiększeniu zakresu podnoszenia).Dalej-nie pisałem o automatyce biegów z prostej przyczyny-jak czegoś nie mam czy się na tym nie znam to się nie wypowiadam i już-mógłbym zaserwować "książkową" wersję-tylko po co ?-jest @krzysio i niech on pisze :D .

Wiesz krzysiu jak tak czytam różne wypowiedzi to czuję się jak typowy przedstawiciel starszego pokolenia-potrafię używac sprzęgła w ten sposób że niepotrzebne mi ileś tam zakresów czułości rewersu, z równą łatwością obsługuję EHR jak i MHR,potrafię jeździć bez amortyzowanej przedniej osi,potrafię Zetorem i JD (smoki-nie ? :D ) osiągnąć tak niskie spalanie jakie się nawet użytkownikom TMS-ów w życiu nie śniło,w Zetorze mam chyba ponad 12000 mth (tych starych dłuższych)...i działa.

Krzysiu czy po prostu chcesz usłyszeć że JD jest słabsze od DF ?-jeżeli pomoże to Tobie w poczuciu się lepiej to ok. nie ma sprawy-DF górą :D -mnie to wali ale czego się nie robi dla bliźniego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

dobre,,, nie poprawiło humoru sam mam też smoka zetora 11441 więc wiesz wiem ile pali hihi niedużo w stosunku do tego ile zrobi, no tyle dobrze że mądrze odpowiadasz, szkoda tylko że skrzynkę na wiadomości masz zapchaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumaa87    84

Panie gajor24 proponuję najpierw kupić ,troszkę popracować i dopiero chwalić JD 5r. Ja mam JD 5m od dwóch lat i żadnej kalibracji nie wykonywałem ,wszystko działa jak należy. W temacie o JD 5m aż tak wiele tych strasznych awarii nie zostało wymienionych a największą była wymiana uszczelniacza w przednim moście ,więc tragedii nie ma. Za to jeśli już tak rozmawiamy o awariach to serwisanci JD jak wykonywali u mnie przegląd po 500mth opowiadali jak wcześniej mieli dwie awarie w JD 5r w jednej popsuł się przedni most a w drugiej tylni ,a to już nie banalna awaria. To ,że w temacie o Jd 5r nikt nie pisze o awariach to nie znaczy ,że ich nie ma. Żeby nie było ,uważam JD 5r za bardzo udany traktor ,ale troszkę przereklamowany ,awarie zdarzają się to nieuniknione.

Panowie gajor24 i hubertuss ,czy czynność skalibrowania ustawień podnośnika i sprzęgła uważacie za awarie? ,bo z waszych wypowiedzi wynika ,że tak. U mnie na przykład hamulec ręczny słabo trzymał ,wystarczyło podkręcić linkę ,czy to była dla was awaria? i traktor zasługuje na nazwanie go szmelcem panie hubertuss. Powodzenia z takim myśleniem.

 

A czy umiesz jeden z drugim czytać?? Czy kolega @gajor napisał coś złego na temat "emki"?? Napisał tylko że dobrze że kupił "erke" więć o chuuu wam chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bracinio    0

Panowie ja posiadam JD5080R i jest to najgorszy traktor jaki posiadam biorąc pod uwage spalanie i awarie, żałuje ze nie kupiłem czegoś z serii G bo kilku znajomych ma i są o wiele oszczedniejsze w paliwie i żwawsze , Pierwszy problem odpalanie zimą 25 mtg przy -20 traktor nawet nie myślał odpalić wymienili mi akumulator ale za wiele to nie pomogło , przy 70mtg walnął przedni most ,o szarpaniu nie wspomne jest to straszne miałem robioną na gwarancji kilkakrotnie kalibracje skrzyni i problem pozostał, po gwarancji dopiero jak prywatnie przyjechał serwisant powiedział ze trzeba wymienić jakąś część która kosztuje 3000zł załamka totalna dodatkowo to straszny muuuuuł a pali za dwóch, kolega ma zetora proxime i mnie objeżdża jak chce. Miał ktoś może jakiś sposób z tym szarpaniem przy ruszaniu kiedy kalibracja nie pomagała ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Camry
      Witam ,mam problem z john deere 5080r ,w czasie pracy silnika nagle silnik zachowuje się jakby nie palił na jeden cylinder ,przy dodaniu gazu słychać jak nie może wejść na obroty,po zgaszeniu i odpaleniu ponownie problem znika wszystko jest ok ,po jakimś czasie 15min. lub pół godziny problem się znowu pojawia i znowu trzeba go zgasić i odpalić i jest ok i tak w koło co może być powodem? żadna kontrolka się nie świeci .dzięki za szybką odpowiedź.
    • Przez cezar7250
      Zapraszam do obejrzenia
    • Przez Palmiszon
      Witam coraz bardziej przymierzam się do zakupu ciągnika / ma być to główny ciągnik dosłownie do wszystkiego od orki po opryski ( zawieszany 1200 l ) + baniak z przodu i bedzie to używany sprzęt (fundusze ograniczone )
      "Najarany jestem" na ciągniki JD 6 cyl i potrzebuję opinii bo o ile jak coś się znajdzie model 6m np 6175 6150m jest na skrzyni auto quad to wersje R 6150 6145r przeważnie są na direct drive . 
      M ki są w przedziale 7-9 tys MTG roczniki 2015+ a Rki od 2012 mają ok 5-6 tys mtg a ciągniki też tych samych gabarytów .
      Interesuje mnie wady bo Rki na direct drive fajnie wyglądają ale czy koszt ewentualnej naprawy nie przyprawi o ból 4 liter ? Wygląd to nie wszystko ma być funkcjonalne i nie doje**ne a cos mi sie wydaje ze cena za tak wyposazony ciagnik R = M niesie ze soba jego wady ? jakie mogą wystąpic ? Oczywiscie na zakup wezmę serwisanta ale chcę posłuchać opinii użytkowników + osob które może naprawiały coś w tego typu sprzętach jak to cenowo jak wady czy direct drive to prawda że  się sypie . Potrzebuję rzetelnych informacji od użytkowników a nie od Fanów i Antyfanów Pozdrawiam 
    • Przez Michał6330
      Witam zastanawiam się nad zakupen JD 6175R i mam dylemat jakie opony wybrać
    • Przez kr9292
      Gdy traktor jest zimny, po wybraniu kierunku jazdy miga kontrolka rewersu i kontrolka z "i" na wyświetlaczu, traktor nie jedzie. Gdy traktor się rogrzeje problem zanika. Filtr i olej w skrzyni są nowe. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj