Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad jedną sprawą i mam pytanie raczej do elektroników czy elektryków o czujnik temperatury.

Tzn. każdy silnik chłodzony powietrzem seri F_L912 posiada lub powinien posiadać czujnik temperatury osadzony w jednej z głowic silnika, który połączony jest z sygnałem dzwiękowy i powstaje coś na zasadzie kontrolki nadmiernej temperatury, tu sygnał dzwiękowy. Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik zmienia swoją rezystancję tak jak zwykły czujnik temperatury ( np oleju) i można podłączyć go pod jakiś zegar.

Jeśli ktoś chciałby mi pomóc to mogę wymontować owy czujnik i pomierzyć jaką ma oporność dla różnych temperatur i na podstawie tego dobrać jakiś zegar temperatury ( napewno w deskę bedzie pasował np od Władka czyli T25 ( tylko tam jest od temp oleju) lub jakiś inny od temperatury płynu ( nie sądzę aby temperatury się zbytnio różniły przy chłodzonym powietrzem a cieczą ).

Jeśli temat bez sensu i się nie da to proszę mi to jasno przekazać gdyż jestem chory i moge głupoty pisać.

Pozdrawiam

Opublikowano

Odpowiedź na twoje pytanie brzmi : Tak. Pytanie tylko czy jest to zmiana rezeystacji z nieskończoności(przerwa) na zwarcie, czy też może odbywa sie to bardziej płynne.

Ja mam DF2385,siedzi w nim silnik z serii o kórej piszesz i wskanik temperatury silnika jest ze skalą. Zatem sam czujnik nie działa na zasadzie 0-1, lecz zmienia swoją rezystację powiedzmy liniowo.Pozostaje kwestia wyskalowania wskaznika jego czułości i bezwładności. Tak naprawdęto bez sprawdzenia trudno wyrokować.

 

pzdr

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odp. Sprawdzę przy najbliższej okazji. Wydaje mi się że nic z tego nie będzie ale zawsze można sprawdzić. Wiem że są taki czujniki w sprzedaży, tylko że na wygląd to się nie ocenia ( wyglądają identycznie), tylko po charakterystyce, kosztują nie mało po parę 100, jak na czujnik temperatury do silnika spalinowego to dużo. Wymontuję, będę podgrzewał i mierzył jak się zachowuje, pózniej spróbuję z jakimś zegarem.

Edytowane przez Marcin91
Opublikowano (edytowane)

I jak z tym czujnikiem? Bo ja mam czujnik tylko nie mam zegara do pomiaru temperatury. Gdzie mógłbym dostać taki zegar? Może od jakiejś innej maszyny?

Edytowane przez Marcin91
literówki
Opublikowano

Witam najlepiej kup zestaw zegar z czujnikiem i okablowaniem.Będziesz miał pewność że nie oszukuje,ja taki zegar kupiłem za 100zł może komuś wyda się drogo ale remont przegrzanego silnika będzie droższy.

Opublikowano

Zegar kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi w Mińsku Mazowieckim,Jest to zegar akcesoryjny do samochodów. Ale myślę że w składnicy z częściami do ciągników też powinni mieć.

Opublikowano

Witam!!

Mam ten sam kłopot, gdyż problem pojawił się po naprawie silnika w tamtym roku robiłem kapitałkę w M1000 i od momenty uruchomienia silnika(czujnik został wymieniony na nowy) po jakim czasie załącza się sygnał dźwiękowy nawet na postoju. Na początku myślałem że jest uszkodzony czujnik zareklamowałem go ale nic nie dało problem pozostał, czy może być wina w klaksonie zbyt wcześnie czujnik zaczyna masować i wzbudza klakson bo wydaje mi się że na takiej zasadzie działa ten czujnik. Rok temu miałem odłączony całkowicie czujnik ale w tym muszę to zrobić dla własnego portfela. Pozdrawiam!!

Opublikowano

Klakson mie ma nic do rzeczy, czujnik po nagrzaniu masuje i w ten sposób przebiega prąd przez czujnik co skutkuje jego załączeniem. Moim zdaniem zobacz lepiej co tam się dzieje na głowicy, proponuję po załączeniu sie sygnału w czasie pracy zmierzyć temperaturę głowicy jakimś zewnętrznym urządzeniem. Sprawdzałeś czy to napewno szygnał z tego czujnika? Pewnie tak. Sprawdź działanie wentylatora, a jak nie jesteś pewien to zakładaj zegar do pomiaru temperatury oleju bo tylko taki daje dokładny pomiar temperatury silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matiz
      Witam Kolegów. Mam pytanie czy w Deutzu Agrotron K100 jest odstojnik paliwa czy tylko sam filtr? Szukałem ale nigdzie nie widzę:)
    • Przez raffik
      Witam...mam problem ze światłami pozycyjnymi...mianowicie pali mi bezpieczniki przy każdym ich włączeniu...wszystkie inne działają a te nie...szukałem chyba wszędzie przyczyny ale nie potrafię jej znaleźć...kable obejrzałem i są całe...przekaźnik dobry...włącznik świateł też...proszę o pomoc
    • Przez yeti2032
      Witam miałby może ktos do udostępnienia instrukcje obsługi ciągnika DEUTZ-FAHR agrolux 75 2014r.
      Zakupiłem niedawno taki ciągnik ,chciałbym porobić przy nim wymiany wszystkich płynów  i ogólnie poznac obsługę tego ciągnika bo nigdzie nie moge tego znaleźć w internecie.
    • Przez tommy83
      Mam na oku deutz-fahr m660 jest to nie wielki kombajn ale ma być tylko na swój użytek.Jest z 1987 roku bez kabiny za 24 tysiące jest wart tej ceny?Czy ten model ma jakieś bolączki i jak z częściami,martwi mnie też niewielka moc silnika proszę o pomoc za wszystkie wpisy z góry dziękuje
    • Przez stan196
      Witam, mam pytanie, czy nagarniacz zboża w modelu 33-60 wysuwa się, jeśli tak to jak go uruchomić?
      Będę wdzięczny za informację zwrotną.
      Pozdrawiam
      Stan196
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v