Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
akmaly

Czujnik temperatury Fahr M900

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fahr
akmaly    185

Witam.

Zastanawiam się nad jedną sprawą i mam pytanie raczej do elektroników czy elektryków o czujnik temperatury.

Tzn. każdy silnik chłodzony powietrzem seri F_L912 posiada lub powinien posiadać czujnik temperatury osadzony w jednej z głowic silnika, który połączony jest z sygnałem dzwiękowy i powstaje coś na zasadzie kontrolki nadmiernej temperatury, tu sygnał dzwiękowy. Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik zmienia swoją rezystancję tak jak zwykły czujnik temperatury ( np oleju) i można podłączyć go pod jakiś zegar.

Jeśli ktoś chciałby mi pomóc to mogę wymontować owy czujnik i pomierzyć jaką ma oporność dla różnych temperatur i na podstawie tego dobrać jakiś zegar temperatury ( napewno w deskę bedzie pasował np od Władka czyli T25 ( tylko tam jest od temp oleju) lub jakiś inny od temperatury płynu ( nie sądzę aby temperatury się zbytnio różniły przy chłodzonym powietrzem a cieczą ).

Jeśli temat bez sensu i się nie da to proszę mi to jasno przekazać gdyż jestem chory i moge głupoty pisać.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gniady    0

Odpowiedź na twoje pytanie brzmi : Tak. Pytanie tylko czy jest to zmiana rezeystacji z nieskończoności(przerwa) na zwarcie, czy też może odbywa sie to bardziej płynne.

Ja mam DF2385,siedzi w nim silnik z serii o kórej piszesz i wskanik temperatury silnika jest ze skalą. Zatem sam czujnik nie działa na zasadzie 0-1, lecz zmienia swoją rezystację powiedzmy liniowo.Pozostaje kwestia wyskalowania wskaznika jego czułości i bezwładności. Tak naprawdęto bez sprawdzenia trudno wyrokować.

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Dzięki za odp. Sprawdzę przy najbliższej okazji. Wydaje mi się że nic z tego nie będzie ale zawsze można sprawdzić. Wiem że są taki czujniki w sprzedaży, tylko że na wygląd to się nie ocenia ( wyglądają identycznie), tylko po charakterystyce, kosztują nie mało po parę 100, jak na czujnik temperatury do silnika spalinowego to dużo. Wymontuję, będę podgrzewał i mierzył jak się zachowuje, pózniej spróbuję z jakimś zegarem.

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

konradd    0

I jak z tym czujnikiem? Bo ja mam czujnik tylko nie mam zegara do pomiaru temperatury. Gdzie mógłbym dostać taki zegar? Może od jakiejś innej maszyny?

Edytowano przez Marcin91
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    24

Witam najlepiej kup zestaw zegar z czujnikiem i okablowaniem.Będziesz miał pewność że nie oszukuje,ja taki zegar kupiłem za 100zł może komuś wyda się drogo ale remont przegrzanego silnika będzie droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Ok, ale gdzie kupiłeś? A może gdzieś z rozbiórki wiecie gdzie taki zegar dostać. Chyba ma to każdy od 2480 do 2785?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    24

Zegar kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi w Mińsku Mazowieckim,Jest to zegar akcesoryjny do samochodów. Ale myślę że w składnicy z częściami do ciągników też powinni mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matteo    0

Witam!!

Mam ten sam kłopot, gdyż problem pojawił się po naprawie silnika w tamtym roku robiłem kapitałkę w M1000 i od momenty uruchomienia silnika(czujnik został wymieniony na nowy) po jakim czasie załącza się sygnał dźwiękowy nawet na postoju. Na początku myślałem że jest uszkodzony czujnik zareklamowałem go ale nic nie dało problem pozostał, czy może być wina w klaksonie zbyt wcześnie czujnik zaczyna masować i wzbudza klakson bo wydaje mi się że na takiej zasadzie działa ten czujnik. Rok temu miałem odłączony całkowicie czujnik ale w tym muszę to zrobić dla własnego portfela. Pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Klakson mie ma nic do rzeczy, czujnik po nagrzaniu masuje i w ten sposób przebiega prąd przez czujnik co skutkuje jego załączeniem. Moim zdaniem zobacz lepiej co tam się dzieje na głowicy, proponuję po załączeniu sie sygnału w czasie pracy zmierzyć temperaturę głowicy jakimś zewnętrznym urządzeniem. Sprawdzałeś czy to napewno szygnał z tego czujnika? Pewnie tak. Sprawdź działanie wentylatora, a jak nie jesteś pewien to zakładaj zegar do pomiaru temperatury oleju bo tylko taki daje dokładny pomiar temperatury silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez adamdx18
      Witam 
      Zgłaszam się z pomocą ponieważ poszukuję części do deutz fahra dx 4.50 
      i jeżeli to możliwe żeby było to w obrębie województwa śląskiego 
      za wszelkie namiary oraz pomoc w znalezieniu części bardzo dziękuję  
    • Przez pawelk018
      Witam wszystkich
      W kombajnie Deutz Fahr M900 wyskakuje mi 3 i 4 bieg. Co może być tego przyczyną? Wodzik? W jaki sposób rozwiązać ten problem?
      Dzięki i pozdrawiam
    • Przez robert983
      zakładam temat dla tego że nie ma dla naszych maszyn takiego tematu może komuś się przyda a i mi też ponieważ potrzebował bym katalog części do deutz fahr m900 najlepiej po polsku może być xero lub inna forma.oczywiście odpłatnie
    • Przez ktomek154
      Witam, czy ktoś jest w posiadaniu instrukcji i/lub katalogu do toplinera 4075 H ?
    • Przez lew908
      Witam jestem początkującym użytkownikiem kombajnu zbożowego Fahr M1000 i wielu rzeczy nie wiem mimo że posiadam książkę od tego kombajnu (niestety w języku Francuskim) I dlatego chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być dokładnie ustawiona szczelina omłotowa dla tego modelu.
×