Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów. Poszukuje ciągnika o mocy 60 70km za poczciwego URSUSA C 360 znalazłem Fendta 306 LS w oryginale 1990r. Mam kilka pytań jak sprawuje się sprzęgło Turbomatic, półbiegi przekładnia na co zwrócić szczególną uwagę jakie są najczęstsze awarie ?. Ten egzemplarz posiada EHR który chyba jest rzadkością w tych modelach. Z tego co się orientuje to hydraulika zewnętrzna ma oddzielny zbiornik i pompę ?.

Proszę o rady bo nie orientuje się w Fendtach.

Pozdrawiam Mateusz.

Opublikowano

Jak 1990r to LSA musi być i lepiej żeby taki był bo ma już 3 tzn półbiegi, reszta różnic to wizual tylko, zbiornik na olej hydrauliczny jest oddzielny co jest dobrym rozwiązaniem. Normalnie w czasie jazdy na pusto na biegach 1,2,3 szosowych nie powinieneś czuć sprzęgła hydraulicznego w czasie ruszania, na wyższych biegach ruszanie jest trochę opóźnione i będziesz mieć wrażanie jakby ci się sprzęgło ślizgało jak w zwykłym ciągniku ze zwykłym sprzęgłem. Sprawdź załączanie przedniego napędu bo ten mechanizm lubi się psuć.

Opublikowano

Dokłądnie jak 90 rok to już LSA

Sprzęgło Turbomatic to po polsku sprzęgło hydrokinetyczne stosowane w wózkach widłowych , zmniejsza zużycie sprzęgła ciernego, a sprawdzić to możesz o jakieś drzewo, wtedy napęd włącz podejdz pod drzewo i na niskim biegi puśćdelikatnie sprzęgło ciagnik powinien stać, po tym dodawaj powoli gazu i ciągnik zacznie sie kopać czyli sprzęgło jest ok i jak przedni napęd też ryje to dobry, posprawdzaj biegi czy nie wyskakują po wrzuceniu, ogólnie silnik czy nie dmucha naokoło, czy niekopci, hamulce sprawdź, jakie luzy są na swożniach TUZ, EHR super sprawa sam mam taki w 309, posprawdzaj wszystkie funkcje czy działają i z jaką dokłądnością. Półbiegów jako tako nie ma sa tylko te mechnaiczne do których trzeba użyć i tak sprzęgła aha i w LSA jest jeszcze ten 3 półbieg z przyciskiem, sprawdź czy działa. Warto też sprawdzić pompe hydrauliczną bo troche kosztuje nowa i faktycznie hydraulika ma osobny olej od skrzyni, korzysta z tego oleju wspomaganie, podnośnik i hydraulika zewnętrzna.

Opublikowano (edytowane)

Panowie dzięki za konkretne odpowiedzi tak ten Fendt ma przycisk czerwony na tym lewarku przy kierownicy biegi wchodzą bardzo lekko i płynnie. Akurat wiem jak działa to sprzęgło podobna zasada występuje w maszynach budowlanych pomykam CNH koparko ładowarką dokładnie nazywają to zmiennikiem momentu obrotowego. Akurat ten Fendt nie ma przedniego napędu. Jakie macie spalanie w swoich ciągnikach ?. Mieliście jakieś problemy chodzi mi o skrzynie i EHR ?.

Edytowane przez masseyferguson6140
Opublikowano

Kolego o mówisz że bez przedniego napędu i z EHR a gdzie on jest?? Bo coś mi to mówi. U mnie w 309 na drugim biegu jak go żle wbije to mi wyskoczy przy ruszaniu a tak to nic, EHR super sprawa tylko raz bezpiecznik mi sie w polu rozłączył i nie chodziło a raz kabelek z tyłu poruszał ale spokojnie kilka sekund i chodziło dalej a wygoda niesamowita ;D

Opublikowano

http://www.statoil.pl/?pid=231&mid=206 Tutaj sobie wybierz model i pokaże Ci jaka ilośc i jaka klasa oleju jest potrzeba.

A w przekłądni olej się wlewa z tyłu i w tym korku bodaj sie bagnet.

A Turbomatic ma wziernik z bku odrkęcasz i musi być tak ustawione sprzeło aby tam był wlew, odkręcasz i chyba jak jest powiedzmy pod korek to ok, ale raczej nic tam nie mieszaj jak dobrze ciagnie, a przy wymianie nalej tyle ile jest dokładnie w zaleceniach

Opublikowano (edytowane)

Tylko ze jak był montowane dolne zaczepy orginalnie to suwnice masz krótką i choćbyś zjechał na dół to zaczep zasłoni wałek.

ja mam taki orginał na który zakłada sie od góry maszyne ale siła niesamowita i teraz założony zaczep od Zetorka fajnie pasował, usztywniony tulejkami gumowymi i kawałkiem gumy od pługa śnieżnego, nie tłucze się a i nawet jest pewna amortyzacja :)

Jak zaakceptują zdjęcie wrzuce link :)

Edytowane przez malopolanin64
Opublikowano

Mam pytanie na zdjęciu jest konsola od EHR-u może mi ktoś ją całą opisać wszystkie przełączniki? Mam tego Fendta i potrzebuje informacji do czego to służy:) na drugim foto jest licznik, nie wie ktoś czy jest możliwość wymiany, ponieważ mój jest trochę rozlany i nie wskazuje niczego tylko latają jakieś kreseczki:) będę wdzięczny za pomoc :)

Pozdrawiam

post-46319-0-96000800-1330535644_thumb.jpg

post-46319-0-43152000-1330535650_thumb.jpg

Opublikowano

@myfarm2000

Pierwsze małe pokrętło od lewej ustawiasz nim pozycję siłową i mieszaną, czyli dasz maksymalnie w lewo to podnośnik będzie reagował na siłę uciągu, najczęściej używane do pracy w pługach. Maksymalnie w prawo podnośnik nie reaguje na obciążenie. Np praca z rozsiewaczem nawozu.

Drugie małe pokrętło to niestety nie wiem nie mam takiego.

Trzecie: prędkość opuszczania.

Czwarte: wysokość podnoszenia.

Ten przełącznik przy napisie HITCH służy do obsługi zaczepu jeśli ciągnik posiada.

Duże pokrętło z cyferkami od 0 - 10 ustawiasz głębokość opuszczania. Na 10 to do samego dołu gdy będzie ustawione na 0 to wcale Ci nie opuści.

No i ta korbka opuszczanie i podnoszenie.

Przy pracy z pługami korbkę do opuszczania cały czas powinieneś mieć na opuszczone, a głębokość regulujesz pokrętłem.

Opublikowano

a o co chodzi z tym zaczepem?? do czego miał by służyć ten przełącznik, zaczep jest zwykły na suwnicy, a mam pytanie gdzie w Fencie 306lsa turbomatik sprawdzić olej w sprzęgle? dzięki za wcześniejszą odpowiedź :)

Opublikowano

Z zaczepem chodzi o to że w różne typy zaczepów nowy ciągnik możesz sobie skonfigurować, jak masz zaczep hitch to jest on obsługiwany hydraulicznie. Czyli podjeżdżasz do maszyny z opuszczonym zaczepem potem dajesz tym przełącznikiem do góry i maszyna zaczepiona bez wychodzenia z ciągnika. Co do oleju w sprzęgle, to tak owszem możesz go wymienić ale trzeba to zrobić fachowo tzn. wlać tyle ile zaleca producent ani troszkę mniej ani więcej. Jeżeli ciągnik dobrze ciągnie nawet na małych obrotach to tak jak pewnie wielu przyzna mi rację lepiej się w to nie bawić, ale owszem świeży nowy olej zawsze byłby lepszy. Tylko tak jak wcześniej wspomniałem trzeba go tam nalać ściśle określoną ilość bo inaczej można zrobić z ciągnika "muła" lub po prostu z biegiem czasu turbosprzęgło ulegnie awarii. Specyfikacja oleju do turbosprzęgła HD - SAE 10W.

Opublikowano

Witam, u mnie w Fendt 311 LSA jeśli przełączę ten przełącznik na pozycję hitch to dopiero mogę na błotniku dopiero podnosić i opuszczać? Jest to źle podłączone ? Mam tak odkąd go już mam a nic nie ruszałem w podnośniku... Jeszcze te pokrętło od głębokości- ramiona do końca opuszczają się już przy 6 do końca, u was też tak jest?

Opublikowano

Trochę to dziwne z tym zewnętrznym opuszczaniem i podnoszeniem, tak chyba być nie powinno. Z tym pokrętłem od głębokości u mnie tak nie ma, reagują aż do końca i dopiero gdy mam na maksa pokrętło opuszczone to i ramiona wtedy są na samym dole.

Opublikowano

@karpik9 kolega masseyferguson6140 pytał o olej w pompie paliwowej nie w sprzęgle. Gdzie tak wyczytałeś że olej w sprzęgle powinno się wymieniać co 3000h?

 

@masseyferguson6140 a to w ogóle w tych modelach olej w pompie się wymienia? nie jest on smarowany tym z silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v