Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy, ja z zapytaniem co to jest ten orbitrol?:/ Krótko jak by ktoś mogł mi wytłumaczyc, bo planuje to załozyc do zetora bo podobno sie kreci paluszkiem? Ponad rok temu wymieniłem wspomaganie (siłownik i pompe)na nowa ale wraz w miejscu sie nie da krecic... a i tura mam na nim jeszce, Wkurza mnie to bo ani cofnac ani nic.. I dlatego pytam was o ten cały ORBITROL,jaki to wgl koszt? Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co to jest orbitrol kolega już ci napisał a jaki koszt....

 

http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=orbitrol

 

Rozbierzność w cenach ogromna w zależności jakiego producenta kupisz. Ciebie interesuje orbitrol 100 do chyba góra 160

 

Jeśli sie myle poprawcie mnie. Najlepiej szukaj z podobnej maszyny a na pewno będzie grało np. MF, mtz, ursus, zetor.

 

tutaj pooglądaj sobie gotowe zestawy jak to mniej więcej wygląda.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=zetor+wspomaganie&category=0

 

 

Opublikowano

Ja na twoim miejscu to bym nie kombinował z takimi wynalazkami z allegro tylko przeszukaj dobrze galerię wynalazki i udoskonalenia a będzie kilka fotek. jak byś kupował orbitrol to kupuj 100 bo ja założyłem 160 to był za wielki i wystarczyło lekko skręcić kierownicą i koła były już na maksa skręcone ;) jak byś chciał więcej info to pisz na pw

Opublikowano

O kurcze.. Ja sam nie mam pojęcia jaki pasowny do zetora.. Jak to sie mierzy te 100-160?;/ A wgl sie opłaca to załozyc? Lepsze od zwykłego wspomagania? Wypowiadać sie smiało Panowie :)

Opublikowano

A gdyby na przykład zastosować orbitrol 160 i siłownik do niego o małej średnicy to gdyby była za szybka reakcja to można by było to wszystko wyregulować stosując zawór dławiący zmniejszający ilość przepływającego oleju przez orbitrol??? Pytam z ciekawości.

Opublikowano

@kameleont25 pewnie i tak nic by z tego nie było bo grzał by się olej org jest 100 bo sam sprawdzałem a grubość tłoczyska siłownika to jest jak dobrze pamiętam 25mm jeśli mówię zle to proszę mnie poprawić

@moorgi no pewnie że się opłaca lekko się kręci pod obciążeniem i niema ciągle kapiącego oleju siłownika ja jak założyłem wszystkie nowe uszczelnienia i piechałem na drugi dzień do roboty to po dniu już sączył się olej a jak założyłem orbitrol to mam z tyn spokój i masz lepszy dostęp do silnika. Na twoim miejscu to bez zastanowienia zakładał bym orbitrol a jak założysz i troszkę popracujesz to zauważysz różnicę i będziesz zadowolony to ci to gwarantuję :)

Opublikowano

A jak sprawdzić orbitrol jak bym go znalazł na szrocie, jakiej jest wydajności czy 100 czy 160 czy jeszcze inny? I jak może ktoś wie to, jakie „zestawienie” orbitrola i tłoka, jakie jest najlepsze żeby nie za szybko reagował i nie było tak, że trzeba dużo kierownicą kręcić, tzn. wydajność orbitrola i średnica tłoka???

Opublikowano

Przed jakakolwiek robota własnie trzeba troche policzyć, a nie wstawie co mam może zadziała.

Orbitrol 100 czy 160 oznacza ile cm3 podaje za jeden pełny obrót. Znajac wymiary siłownika mozna policzyc ile obrotów bedzie potrzebne do pełnego skretu kół. Przy tych siłownikach z allegro obroty bedą sie rózniły prawo, lewno. Różne komory w siłowniku np. w prawo 4,5 a w lewo 3,5. To jest wada tego rozwiazania, gdzie mało kto jest tego świadomy. Zastosowanie zbyt dużgo orbitrola też ma wady bo przy dużych predkościach trudno utrzymac tor jazdy, za mały znów zwieksza ilośc obrotów.

Opublikowano (edytowane)

szewek@ I o takie odpowiedzi mi chodziło wielkie dzięki teraz już wszystko jasne.

 

Tylko jak rozpoznać orbitrol jakiej jest wydajności?

Edytowane przez Kameleont25
Opublikowano

Szewek z tym kręceniem w prawo-lewo masz całkowitą racje. Tyle że nie jest to znów wada. To taki efekt uboczny ale w normalnej jezdzie w niczym to nie przeszkadza. Można to wyeliminaowć.Np. załozyć dwa siłowniki po jednym na koło i drążek poprzeczny. Nie warto według mnie tak kombinować bo to objaw mało odczuwalny.

Opublikowano

Bez tabliczki bedzie trudno rozpoznac, bo nawet wielkościa orbitrola nie ma co sie sugerować.

Starszego typu moga mieść większą obudowe w stosunku do nowych wydajniejszych.

 

Co do siłownika to jest to charakterystyczna cecha tego układu i to raczej na minus. Oczywiscie da sie z tym żyć, ale niektorzy chcą miec ideał. Lepiej nadają sie takie z dwustronnym tłoczyskiem. ;)

Opublikowano

witam tu masz troszkę info http://www.agrofoto.pl/forum/topic/45726-wspomaganie-do-zetora-7011/

tu też coś znajdziesz http://www.agrofoto.pl/forum/topic/23432-zetor-7245-przerobka-z-serwomechanizmu-na-orbitrol/

zrobiłem u siebie takie coś tylko muszę jeszcze zdjęcia dodać i efekt jest chyba niezły - luzy zlikwidowane ale sporo się kierownicą kręci i chyba bym teraz do siłownika od mtz-ta C-50 dołączył orbitrol 125 a nie 100.

PS sporo z tym roboty - ja dorabiałem nową ośkę (tą od kierownicy z wieloklinem) bo była o 1mm zaluźna i bałem się że rozbije tulejkę w orbitrolu i jeszcze troszkę mało miejsca jest na przykręcenie przewodów.

pozdrawiam

Opublikowano

witam

wczoraj pekl mi waz od silownika wspomagania , zamiast go wymienic i spokoj to oczywiscie chcialem zlikwidowac delikatne wycieki z serwomechanizmu ,po zlozeniu wszystkiego okazalo sie skreca tylko w lewo i to sam :-) rozbieral to ktos kiedys ? moze ktos pomoze ,jaka moze byc przyczyna? jesli w zlym miejscu forum wstawilem pytanie przepraszam

Opublikowano (edytowane)

musisz poluzować opaskę która ściska tuleje tłoczyska i krecić tłoczyskim żeby wycentrować serwo

serwo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

jak ci skreca w lewo to musisz tłoczysko "wykrecić", zreszta pokrecisz to wybadasz o co kaman ;)

Edytowane przez szewek
Opublikowano

musisz poluzować opaskę która ściska tuleje tłoczyska i krecić tłoczyskim żeby wycentrować serwo

serwo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

jak ci skreca w lewo to musisz tłoczysko "wykrecić", zreszta pokrecisz to wybadasz o co kaman ;)

 

 

ok. dzieki za podpowiedz, jutro od rana bede kombinowal. zastanwialem sie czy moze miec wplyw jak mocno wkrecilem nakretke wewnatrz serwa dociska ona gorny sworzen (gorny na Twoim zdjeciu) Wkreca sie ja od strony czterech srub. ale napewno zaczne od tego co napisales. jeszce takie pytanie: co lepsze do wspomagania Mobil ATF czy odpowiednik z Orlenu?

Opublikowano (edytowane)

Nie ta sruba nie ma wpływu na skrecanie.

Trzeba obkrecac tuleje, tak żeby zawor wewnatrz niej stał po środku. Zazanczyłem ci na zdjeciu mniejwiecej.

schemat1f.th.jpg

 

Cały pic polega na ustawieniu tego równo, zeby wspomagał tak samo w lewo i w prawo.

Ja tam zalałem boxol do wspomagania cały sezon przelatałem i działa dalej :D .

Edytowane przez szewek
Opublikowano

Nie ta sruba nie ma wpływu na skrecanie.

Trzeba obkrecac tuleje, tak żeby zawor wewnatrz niej stał po środku. Zazanczyłem ci na zdjeciu mniejwiecej.

schemat1f.th.jpg

 

Cały pic polega na ustawieniu tego równo, zeby wspomagał tak samo w lewo i w prawo.

Ja tam zalałem boxol do wspomagania cały sezon przelatałem i działa dalej :D .

 

witam ponownie, dzieki za podpowiedz. Poszlo szybko i sprawnie, juz jest ok

Opublikowano

Witam mój problem dotyczy tego samego tematu tyle że w innym zetorze. Jakiś miesiąc temu założyłem orbitrol na miejsce serwo w 5211 (serwo mocno przeciekało i był luz). Wszystko ładnie z tym że miałem orbitrol inny niż był w zestawie (poprostu kupiłem siłownik i ramkę do orbitrola pod kolumnę ,a orbitrol założyłem chyba od widlaka). Za serwo miałem straszne luzy w całym układzie siłownik nie trzymał + klin w prawym kole był luźny. Po założeniu orbitrola i wymianie klina zetor nadal prowadza, mimo że wyeliminowałem luz. Sądzę że jest to wina słabego orbitrola według mojego odczytu jest to 80. Aby z lewej na prawą stronę trzeba wykonać ponad 6 obrotów kierownicą czy założenie większego np: 120 spowoduje zmniejszenie liczny obrotów i spowoduje że będzie on bardziej czuły?

 

Siłownik mam taki jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/ws...2404413427.html

Opublikowano

Powinno się poprawić. Prawdopodobnie wodzenie po drodze jest efektem założenia orbitrola małej pojemności. Żeby skorygować tor jazdy musisz wykonać dużo obrotu kołem kierownicy. Za nim to zrobisz sporo zmieniasz tor jazdy.

Opublikowano

jesli caly orbitrol kosztuje mniej niz sam silownik serwo to sam sobie odpowiedz na pytanie o jakosc. jesli nie demontuje sie przy wymianie calej kolumny kierowniczej to luz masz na tulejce dystansowej lozyska walu kierownicy i zaden pseudo -orbitrol go nie wyeliminuje wystarcza dwa klucze i po robocie.ten temat byl juz z 20 razy walkowany i pewnie gdzie znajdziesz dokladna instrukcje jak go rozwiazac.

Opublikowano

może ktoś by mi pomógł jak sprawdzić czy jest uszkodzony orbitrol czy pompa na zgaszonym silnku kierownica kręci się dookoła i nie wiem czy jest uszkodzony orbitrol czy pompa . na zapalonym silniku układ działa tylko przy wysokich obrotach. proszę pomocy :wacko:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v