Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od paru dni męczy mnie jedna myśl jak działa bezstopniówka w cvx. Przeczytałem już instrukcjie przejrzałem rózne fora i nic. Więc mam pare pytan.1 pytanie to wgl jak działa ta beztopniówka.Wiem że ma 3 zakresy pracy ale jak jade na 2 zakresie 15 km/h i dam gazu do 2000rpm to on będzie leciał 20 km/h czy zmieni mu sie bieg i na 1600rpm bedzie leciał 20km/h (wyjaśnijcie mi to dokładnie bo tego wcale nie rozumiem) 2 moje pytanie jest takie że jak chce jechać 12 km/h w orce i będzie miał za cięzko to zmieni bieg i obroty wlecą na 2000rpm? (jak to jest z tym zmienianiem się bięgów pod obciązniem) 3 moje pytanie czy jest takie coś jak ogranicznik prędkości bo że jest to wiem ale np u @szoko12 na filmie dokładnie widać ze ma ogranicznik na 9 ustawiony a jedzie 40 ;p. 4 i ostanie jest takie że jak chce jechać np 2200rpm 12km/h to on mi zmieni bieg i bedzie leciał 12 na 1400rpm a ja tak bym niechciał? no wiem że ten ogranicznik jest ale tak jak u szoko on wcale nie działa. Prosze o jakieśnormalne wypowiedzi a nie dokuczaniu mi że niewiem jak działa bezstopniówka. Nie wiem bo mam c-330 i w życiu takiego wynalazku nie będe miał ,ale tak z czystej ciekawości. Pozdrawiam

Opublikowano

Działa tak po odpaleniu ciągnika na dźwigni rewersu wybieramy kierunek jazdy(zakres prędkości jest zapisany po ostatniej jeździe)dodajemy gazu i traktor rusza.

Bezstopniówka działa na takiej zasadzie że wybieramy sobie zakres pracy ( jeden z 3) zakres 1-15,2-25,3-40,i ciągnik nie przekroczy tej

prędkości choć byś dawał nie wiadomo ile gazu.

Nie traktor nie zmienia biegów (po prostu on biegów nie ma) w orce jeśli traktor będzie miał ciężko to zwolni ale zwiększy obroty silnika.To nie jest ogranicznik to tempomat na josticku jest taki przycisk i po naciśnięciu go ciągnik będzie jechał z prędkością zapisaną tą cyferką na wyświetlaczu.W podłokietniku masz dźwignię gazu ręcznego i tam możesz ustawić żądaną prędkość obrotową silnika.jeśli coś nie jasno wytłumaczyłem to piszcie.

Opublikowano (edytowane)

aha, dzięki za wyjaśnienie ;p

 

A jak nazywa sie ten system na uwrociach jak on działa i co on daje ?

I co daje to opuźnienie czasowe czy jak tam to sie nazywa (te zielone guziki pod podłokietnikiem )

Edytowane przez urszula
Opublikowano (edytowane)

Można by to opisywać po raz wtóry ale jest już na tym forum poszukaj, w bezstopniówce CVX(podobna jest też w Deutz i NH)bo Vario Fentda działa na innej zasadzie masz sprzędła za skrzynią i przekładnię sumującą przed skrzynią, która pozwala zmieniać biegi. zasada działania identyczna jak DSG w niemieckich autach takie schematy i animacje może łatwiej sobie znajdziesz. temat do zamknięcia raczej.

Co do kolegi grzywacza rozczaruje cię ma biegi jak wszystko co jeździ(no prawie wszystko) skrzynia CVT w wykonaniu ZF bo taka jest w cvx ma bodajże 40 przełożeń.

No niestety tam nie masz przełożeń sa 3 zakresy i tyle. W tym traktorze nie używasz sprzęgła.

Edytowane przez grzywacz12
Opublikowano

A jak nazywa sie ten system na uwrociach jak on działa i co on daje ?

I co daje to opuźnienie czasowe czy jak tam to sie nazywa (te zielone guziki pod podłokietnikiem )

Opublikowano (edytowane)

szczerze powiedziawszy to nigdy nie używałem tego systemu. Ale z tego co się orientuje to tak. Robisz pierwszy przejazd system to zapisuje i wykonuje dokładnie te same czynności na następnych przejazdach.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano (edytowane)

No rozumiem Cie w pełni tez jeździłem nim dosyć sporo około 3 lata u mnie w gospodarstwie.Owszem normalne że skrzynia ma przełożenia ale ich zmiana jest płynna i nie odczuwalna dla operatora więc można odczuć że ich wo gulę nie ma.

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Skrzynia biegów to ZF- S-matic ( nie wierzycie to zrobie zdjęcia) . Skrzynia działa na zasadzie rozgałęzienia mocy na obwód mechaniczny ( 3 zakresy) i obwód hydrostatyczny , skrzynia bezstopniowa zmiana prędkości w sposób ciągły . Jakby co to moge zeskanować wyciąg z homologacji i na meila wysłać >> (pisać na pw )

Opublikowano

Puma cvx wychodzi drożej niż steyr cvt - z olejem trzeba się pilnować w każdym nowym ciągniku, a szczególnie w bezstopniówce. Trochę się boję skrzyni bezstopniowej.

Opublikowano

Bezstopniowa fajna wygodna skrzynia ale większe straty mocy niż mechaniczna skrzynia. Typowo do pola lepsza skrzynia powershift.

Jak ma 19 biegów to do transportu też dobra, 40km/h przy niskich obrotach.

Ile ci wycenili tą pume i w jakim wyposażeniu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v