Skocz do zawartości
urszula

Case CVX 150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
urszula    0

Witam.Od paru dni męczy mnie jedna myśl jak działa bezstopniówka w cvx. Przeczytałem już instrukcjie przejrzałem rózne fora i nic. Więc mam pare pytan.1 pytanie to wgl jak działa ta beztopniówka.Wiem że ma 3 zakresy pracy ale jak jade na 2 zakresie 15 km/h i dam gazu do 2000rpm to on będzie leciał 20 km/h czy zmieni mu sie bieg i na 1600rpm bedzie leciał 20km/h (wyjaśnijcie mi to dokładnie bo tego wcale nie rozumiem) 2 moje pytanie jest takie że jak chce jechać 12 km/h w orce i będzie miał za cięzko to zmieni bieg i obroty wlecą na 2000rpm? (jak to jest z tym zmienianiem się bięgów pod obciązniem) 3 moje pytanie czy jest takie coś jak ogranicznik prędkości bo że jest to wiem ale np u @szoko12 na filmie dokładnie widać ze ma ogranicznik na 9 ustawiony a jedzie 40 ;p. 4 i ostanie jest takie że jak chce jechać np 2200rpm 12km/h to on mi zmieni bieg i bedzie leciał 12 na 1400rpm a ja tak bym niechciał? no wiem że ten ogranicznik jest ale tak jak u szoko on wcale nie działa. Prosze o jakieśnormalne wypowiedzi a nie dokuczaniu mi że niewiem jak działa bezstopniówka. Nie wiem bo mam c-330 i w życiu takiego wynalazku nie będe miał ,ale tak z czystej ciekawości. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzywacz12    12

Działa tak po odpaleniu ciągnika na dźwigni rewersu wybieramy kierunek jazdy(zakres prędkości jest zapisany po ostatniej jeździe)dodajemy gazu i traktor rusza.

Bezstopniówka działa na takiej zasadzie że wybieramy sobie zakres pracy ( jeden z 3) zakres 1-15,2-25,3-40,i ciągnik nie przekroczy tej

prędkości choć byś dawał nie wiadomo ile gazu.

Nie traktor nie zmienia biegów (po prostu on biegów nie ma) w orce jeśli traktor będzie miał ciężko to zwolni ale zwiększy obroty silnika.To nie jest ogranicznik to tempomat na josticku jest taki przycisk i po naciśnięciu go ciągnik będzie jechał z prędkością zapisaną tą cyferką na wyświetlaczu.W podłokietniku masz dźwignię gazu ręcznego i tam możesz ustawić żądaną prędkość obrotową silnika.jeśli coś nie jasno wytłumaczyłem to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

urszula    0

aha, dzięki za wyjaśnienie ;p

 

A jak nazywa sie ten system na uwrociach jak on działa i co on daje ?

I co daje to opuźnienie czasowe czy jak tam to sie nazywa (te zielone guziki pod podłokietnikiem )

Edytowano przez urszula

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzywacz12    12

Można by to opisywać po raz wtóry ale jest już na tym forum poszukaj, w bezstopniówce CVX(podobna jest też w Deutz i NH)bo Vario Fentda działa na innej zasadzie masz sprzędła za skrzynią i przekładnię sumującą przed skrzynią, która pozwala zmieniać biegi. zasada działania identyczna jak DSG w niemieckich autach takie schematy i animacje może łatwiej sobie znajdziesz. temat do zamknięcia raczej.

Co do kolegi grzywacza rozczaruje cię ma biegi jak wszystko co jeździ(no prawie wszystko) skrzynia CVT w wykonaniu ZF bo taka jest w cvx ma bodajże 40 przełożeń.

No niestety tam nie masz przełożeń sa 3 zakresy i tyle. W tym traktorze nie używasz sprzęgła.

Edytowano przez grzywacz12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
urszula    0

A jak nazywa sie ten system na uwrociach jak on działa i co on daje ?

I co daje to opuźnienie czasowe czy jak tam to sie nazywa (te zielone guziki pod podłokietnikiem )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzywacz12    12

szczerze powiedziawszy to nigdy nie używałem tego systemu. Ale z tego co się orientuje to tak. Robisz pierwszy przejazd system to zapisuje i wykonuje dokładnie te same czynności na następnych przejazdach.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzywacz12    12

No rozumiem Cie w pełni tez jeździłem nim dosyć sporo około 3 lata u mnie w gospodarstwie.Owszem normalne że skrzynia ma przełożenia ale ich zmiana jest płynna i nie odczuwalna dla operatora więc można odczuć że ich wo gulę nie ma.

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Skrzynia biegów to ZF- S-matic ( nie wierzycie to zrobie zdjęcia) . Skrzynia działa na zasadzie rozgałęzienia mocy na obwód mechaniczny ( 3 zakresy) i obwód hydrostatyczny , skrzynia bezstopniowa zmiana prędkości w sposób ciągły . Jakby co to moge zeskanować wyciąg z homologacji i na meila wysłać >> (pisać na pw )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12
Mój odnośnikMój odnośnik Nie chce mi się dalej grzebać . On ma 3 zakresy <_< (nawet jak się jedzie to czuć te trzy biegi ) to dla czego pisze że ma "zespół czterech zakresów przełożeń"??? Ten 4 to wsteczny :lol: :lol: :lol: czy jak ? Edytowano przez Andrzej24871

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walker2000    0

Ja mam CVT i często jeżdżę CVXem nie czuć żadnych przełożęń, jedzie identycznie jak fendt 412, przesiadam się z jednego do drugiego i po za sterowanie nie ma różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kevinekk    0

 

Siemka może ktoś mi pomorze  :)

Od niedawna jestem w posiadaniu Case cvx 150 z przebiegiem 3000h (niekręcone).

Kilka dni temu podczas roki z pługiem 4x51 tempomat na 9km/h obroty trymał 1450-1600 gdy trafiałem na glinę prędkość spadała do 5,5-6 km/h a obroty 1600 i nie chciały się podnieść. Po minięciu gliny osiągał znów 9km/h obroty rosły do 1900 i normowały się do 1600. Wiecie może co mu dolega?

 

 

Edytowano przez Kevinekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierzo    1

Co jest lepszym wyborem: case puma 150 na zwykłej skrzyni czy steyr cvt 150 - różnica w cenie 15 tys na korzyść pumy, wyposażenie podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kevinekk    0

To jest to samo tylko różni się kolorem na zewnątrz i w kabinie. Bierz skrzynie bezstopniową o wiele lepszy komfort jazdy a do tego w transporcie i pracy silnik pracuje na niskich obrotach co przekłada się na niskie spalanie ;) Osobiście wybrałbym pumę cvx 150 ;) tylko w ciągnikach z przekładnią bezstopniową musisz pilnować się z czystością oleju hydraulicznego ponieważ gdy wymieszasz olej z innym olejem to wyskoczy tb ze musisz wymienić olej :D przy dłuzszym okresie eksploatacji mozesz uszkodzić bezstopniówkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierzo    1

Puma cvx wychodzi drożej niż steyr cvt - z olejem trzeba się pilnować w każdym nowym ciągniku, a szczególnie w bezstopniówce. Trochę się boję skrzyni bezstopniowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Bezstopniowa fajna wygodna skrzynia ale większe straty mocy niż mechaniczna skrzynia. Typowo do pola lepsza skrzynia powershift.

Jak ma 19 biegów to do transportu też dobra, 40km/h przy niskich obrotach.

Ile ci wycenili tą pume i w jakim wyposażeniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×