Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie olej rozgrzewa się tak bardzo że do kolumny kierowniczej nie można się dotknąć Co może być przyczyną dodam że nie musi być bardzo obciążony żeby się tak nagrzewać

Opublikowano

Witam, 

 Mam problem w swoim 2130 jak w ostatnich dwóch postach. Wszystko działa jak należy. Dopóki sie olej nie nagrzeje to wolniej podnosi podnośnik, przy górnej granicy podnoszenia tak jakby na chwile szarpał ramionami i na moment   zatnie sie wspomaganie, muszę przygazować go żeby podnieść albo kierownica skręcić   
 
Zacznę od tego ze pompę główna mam po regeneracji bo opiłkowała wymieniony olej i przepłukania cała inastalacja oraz wymienione filtry. Podnośnik nie opada. 
Wymieniłem uszczelkę na tłoku w kolumnie bo była pęknięta tuleja po której pracuje. Tutaj podejrzewam ze jest problem bo wspomaganie działa za lekko tzn jak szarpnę kierownica to potrafi jeszcze samoczynnie zrobić cały obrót i po dłuższym czasie tak jak kolega napisał nagrzewa sie tak kolumna u podstawy ze jest aż gorąca.

 
 

Na dniach zmierzę dla pewności ciśnienie na pompie wstępnej co jest nad dużym filtrem bo mam uszkodzony. Czekam na manometr. 
Głównej nie póki co nie podejrzewam bo kilka tygodni temu odebrałem ja z regeneracji. 

Mam pomysł i żeby rozgrzać olej i zaślepić dopływ oleju do kolumny kierowniczej na chwile, zobaczyć ze problem z podnoszeniem zniknie.
w ten sposób mam nadzieje ze wyklucze mniej więcej co jest złe.

Jestem świadomy ze jak zaślepie to nie będę miał możliwości walka i podbiegi nie będą smarowane. 

Tylko czy ta chwila nie uszkodzi nic bardziej?  Bo tez w ciemno nie chce jej wyciągać i dawać do renegeracji. 
 I czy pomysł z jej zaślepieniem jest dobrym pomysłem do potwierdzenia jej niesprawności? 
 

Opublikowano

Pompę główną wykluczyłem więc pozostaje szukać dalej. Objaw jest taki jakby brakowało wydatku pompy olejowej, ale ta jest ok. bo podmieniłem drugą dobrą i to samo.

Podejrzewam jakiś ubytek leju za pompą. Może to ten zawór dławikowy albo co gorsza rozszczelnienie kosza sprzegłowego. 

Przy okazji pytanko do czego są oznaczone na zdjęciu wyjścia.

pokrywa.jpg

Opublikowano

Ustaliłem, że nr 1 to wyjście do pomiaru ciśnienia na pompie wewnętrznej (zasilającej).

Na zimnym i na rozgrzanym oleju mam 9,5 bara. Jak podnośnik podniosę w górne max położenie to ciśnienie spada do 8,5 bara.

Po zgaszeniu ciągnika ramiona podnośnika powoli opadają, a przed awarią trzymał ciężar nawet kilka dni.

Coś mi tu podchodzi pod rozdzielacz lub zawór przelewowy, o którym sapacz pisał.

Mam nadzieję, że obędzie się bez rozpoławiania.

Opublikowano

Witam, kolega w swoim 2140 ma podobny problem, po rozgrzaniu przestaje działać wspomaganie, podnośnik. Na jednym z filmów na YT mechanik tłumaczył ze jeśli po wymianie uszczelnień w skrzyni sprawdzeniu pomp, problem nadal będzie występować to dołoży dodatkową pompę zewnętrzną, która będzie tłoczyć olej bezpośrednio do pompy głównej. W komentarzach ktoś napisał że zrobił taką przeróbkę i ten sposób rozwiązał problem, pytanie mam takie, skąd można wziąć zasilanie tej dodatkowej pompy, czy w skrzyni jest jakiś wolny korek gdzie można by się podłączyć, czy zostaje tylko wpięcie się w korek spustowy, ewentualnie wiercenie dziury w bloku ? 

Opublikowano

Przy demontażu przedniej pompy hydraulicznej zauważyłem że nie ma oleju w tym zbiorniczku na górze i w chłodnicze. Podpowie ktoś czemu tak może być? Pacjent 1640

Opublikowano
Dnia 31.10.2020 o 19:00, kwiapa napisał:

U mnie olej rozgrzewa się tak bardzo że do kolumny kierowniczej nie można się dotknąć Co może być przyczyną dodam że nie musi być bardzo obciążony żeby się tak nagrzewać

Doszedłeś do tego czemu tak jest?

Opublikowano
Dnia 20.04.2024 o 13:32, dwaa9 napisał:

Przy demontażu przedniej pompy hydraulicznej zauważyłem że nie ma oleju w tym zbiorniczku na górze i w chłodnicze. Podpowie ktoś czemu tak może być? Pacjent 1640

nie podaje pompa w skrzyni , przecieki lub wykończona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v